שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: טויוטה היילקס Toyota Hilux GR

מה כבר אפשר לרשום על טנדר טויוטה עם מנוע 204 כ"ס שלא רשמנו בעבר?
עכשיו כשהוא מגיע בגרסה משופרת, ולא רק בתצורה חיצונית שמאוד מושכת את העין, הגיע הזמן לצאת שוב ולבדוק מה קורה בטויוטה... יצאנו לתת בגז! ונתנו!!
המבחן מפורסם באיחור של למעלה מ-4 חודשים, עם תאריך ישן, בעיקר עם תמונות ומידע טכני גולמי.

image

השורה התחתונה במבחן לטויוטה היא הייתרון של של הסרנים הרחבים שמקורם בטויוטה טאקומה שיפור משמעותי מאוד ויחד עם בולמי מונו-טיוב משופרים מאפשר להיילקס GR לנוע בשטח במהירות וביציבות שהיילקס רגיל לא יכול.
על המנוע החזק עם 204 כוחות סוס כבר כתבתי במבחן דרכים ותיק להיילקס עם המנוע החזק (קישור לכתבה) - מנוע נהדר וברמת הטנדר - מושלם! ולא צריך יותר.
ובסיכום קצר - ההילקס GR טנדר חלונות נהדר, עכשיו השאלה היא רק המחיר.
ואם חשבתם לבצע את את השיפור הזה (של הסרנים) שהוא לכאורה פשוט וקל לביצוע, בעצמכם וכך לחסוך בעלויות. אז זהו שאי אפשר ואף סדנה בישראל לא תעשה זאת עבורכם גם כי זה יקר מאוד להביא זוג סרנים של טאקומה וגם כי זה לא חוקי בישראל ואתם חורצים את דין הטנדר שלכם להורדה מהכביש.

יכולת גיהוץ השבילים במהירות גבוה עם שיפור משמעותי ביציבות (לפחות בתחושה) מקרבים את ההילקס GR ל"מכונת באחה", בזכות כאמור של הסרנים של טאקומה, הרחבים יותר ועם הבולמים המשופרים מאפשרים מהלך מתלה ארוך יותר ובזכות הכול יחד יציבות, יכולת גיהוץ ושיפור בזוויות של שיפוע צד.

האלקטרוניקה של מערכות הבטיחות היא סוף הדרך - כנהוג בטויוטה בשנים האחרונות!
TSS כמו שצריך מה שנותן תחושה טובה ובטיחות בכביש ברמה הגבוהה ביותר - שקט נפשי מתבקש!
העיצוב הנפוח, חגורות בצבע אדום, כמה כיתובי GR וחוץ מזה הפנים של הרכב זהה וקצת מאכזב, על אף האיכות של טויוטה, אבל בסיסי ופשוט, כמו כל הטנדרים.


169367947203616936794744031693679476130169367947786516936794799771693679481759169367948346516936794856431693679489488169367949201316936794938921693679496551169367949826116936795000961693679502186169367950346216936795051151693679507111169367950864416936795093881693679510688169367951244016936795138901693679515365169367951667216936795184621693679520490169367952214916936795237591693679525051169367952605616936795302481693679532678169367953487116936795369691693679539074169367954085516936795429301693679544248169367954555916936795474791693679549086169367955123816936795524841693679561323169367955421616936795553991693679556445169367955997816936795629881693679564727169367956636916936795678801693679569449

1693679625802169367962726616936796284801693679629778


טויוטה היילקס הוצג לעולם לפני 55 שנים, מאז הפך לטנדר הנמכר ביותר ואשר שומר על ערכו. ההיילקס הגיע לראשונה לישראל בשנות ה-90, מאז הוא זוכה לביקושים גבוהים ולאורך 23 השנים מכר כ-27,000 טנדרים בישראל.

הדור השמיני של הטנדר מושק גם בגרסת היילקס GR SPORT. שמו של הרכב Wide Tread מתייחס לאחד השיפורים הגדולים בטנדר החדש - הרחבת המרחק הצידי בין הגלגלים ב-135 מ"מ עבור הגלגלים הקדמיים וב-155 מ"מ בין הגלגלים האחוריים (לעומת טויוטה היילקס הסטנדרטי). להיילקס החדש מנוע 2.8 ליטר המוכר מהיילקס סהרה, שהושק בשנת 2020, המספק 204 כוח סוס/ 150 קילוואט ומומנט מירבי של 51 קג"מ אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.

לגרסת ה- GR SPORT Wide Tread נוכחות בולטת המודגשת על ידי קפיצי סליל אדומים מלפנים, ובולמי זעזועים בעלי תא אחד (monotube) ה בולטים מקדימה בצבע שחור ומאחור באדום, לצד כנפונים שחורים בולטים ודומיננטיים. גלגלי סגסוגת שחורים 17 אינץ' חדשים בשילוב עם קליפרים אדומים של הבלמים.

זווית הגישה גדלה מ-29 ל-30 מעלות.

מחיר – החל מ- 369,990 ש"ח

1693679527939
השוואת מנועים:

מנוע 2.4L 2.8L
דגם 2GD-FTV 1GD-FTV
סוג מנוע 4 צילינדרים טורי 4 צילינדרים טורי
מסנן חלקיקים
שיטת הזרקה ישירה ישירה
נפח מנוע (סמ"ק) 2,393 2,755
הספק מרבי (סל"ד/כ"ס) 150/3,400 204/3,000-3,400
מומנט מרבי (סל"ד/קג"מ) 40.8/1,600-2,000 51.0/1,600-2,800
קדח x מהלך (מ"מ) 90 X 92 103.6 X 92
יחס דחיסה 15.6:1 15.6:1
סוג הנעה 2X4 - אחורית 4X4 - כפולה 4X4 - כפולה

1693679553303

מידות:

צמיגים
מידה 265/65R17 / 265/60R18*
*בדגם SAHARA בלבד
מערכת דלק
קיבולת מיכל דלק (ל)' 80
סוג דלק סולר
היגוי
סוג סבבת ומוט משונן
הגברת כח להגה הידראולית
מתלים
קדמיים עצמות עצה כפולות
אחוריים קשיח - קפיץ עלים
בלמים
קדמיים דיסק מאוורר
אחוריים תוף/דיסק**
מערכת חשמל
מצבר (אמפר X שעה) 80

1693679558089

ביצועים:

2X4 4X4
ביצועים אוטומטי ACTIVE ידני ACTIVE ADVENTURE ADVENTURE SAHARA GR SPORT
אוטומטי 2.4L אוטומטי 2.8L אוטומטי 2.8L אוטומטי
צריכת דלק משולבת (ק"מ/ליטר*) 11 10.8 10.3 10.4 10.5 10.4 10.1
פליטת CO2 (גרם/ק"מ*) 238 243 254 252 250 252 266
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) 12.8 13.2 12.8 12.8 10.7 10.7 10.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 170 170 170 170 175 175 175
רדיוס סיבוב מזערי (מ)' 6.4 6.4 6.4 6.4 6.4 6.4 6.4

יחסים:

תיבת הילוכים - יחסי העברה ידנית אוטומטית
הילוך ראשון 4.784 3.6
הילוך שני 2.423 2.09
הילוך שלישי 1.443 1.488
הילוך רביעי 1 1
הילוך חמישי 0.777 0.687
הילוך שישי 0.643 0.58
הילוך אחורי 4.066 3.732

תיבות הילוכים:

תיבת העברה - בדגמי 4X4 בלבד ידנית אוטומטית
יחס העברה - מצב LOW (תיבת העברה) 1:2,566 1:2,566
יחס העברה - מצב HIGH (תיבת העברה) 01:01 01:01
שילוב הילוך כוח HIGH/LOW באמצעות מתג חשמלי

מידות ומשקלים:

2X4 4X4
מידות ומשקלים אוטומטי ACTIVE ידני ACTIVE ADVENTURE ADVENTURE SAHARA GR SPORT
אוטומטי 2.4L אוטומטי 2.8L אוטומטי 2.8L אוטומטי
אורך (מ"מ) 5,325 5,325 5,325 5,325 5,325 5,325 5,320
רוחב (מ"מ) 1,855 1,855 1,855 1,855 1,855 1,900 2,020
גובה (מ"מ) 1,815 1,815 1,815 1,815 1,815 1,815 1,880
רוחק סרנים (מ"מ) 3,085 3,085 3,085 3,085 3,085 3,085 3,085
מפשק גלגלים קדמי (מ"מ) 1,540 1,540 1,540 1,540 1,540 1,540 1,675
מפשק גלגלים אחורי (מ"מ) 1,550 1,550 1,550 1,550 1,550 1,550 1,705
מספר נוסעים (למעט הנהג) 4 4 4 4 4 4 4
משקל עצמי (ק"ג) 1,980 2,095 2,100 2,100 2,120 2,125 2,125
משקל כולל (ק"ג) 3,030 3,130 3,130 3,130 3,130 3,130 3,130
זווית גישה (מעלות) 29 29 29 29 29 29 30
זווית נטישה (מעלות) 27 27 27 27 27 27 26
כושר העמסה (ק"ג, כולל נוסעים) 1,050 1,035 1,030 1,030 1,010 1,005 1,005
כושר גרירה עם/בלי בלמים (ק"ג) 750/3,000 750/3,500 750/3,500 750/3,500 750/3,500 750/3,500 750/3,500
מרווח גחון (מ"מ) 293 310 310 310 310 310 323
אורך ארגז (מ"מ) 1,525 1,525 1,525 1,525 1,525 1,525 1,525
רוחב ארגז (מ"מ) 1,540 1,540 1,540 1,540 1,540 1,540 1,540
גובה ארגז (מ"מ) 480 480 480 480 480 480 480
משקל העמסה אנכי (ק"ג) 120 140 140 140 140 140 140

מפרט אבזור:

עיצוב ואביזרים פנימיים ACTIVE 4X4 ACTIVE+ 2X4 ADVENTURE 4X4 SAHARA 4X4 GR SPORT 4X4
מערכת 2 TOUCH TOYOTA עם מסך מגע ,8" מצלמה אחורית, דיבורית *Bluetooth
**Android Auto-ו Apple CarPlay וממשק
מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, דוברת עברית עם מסך מגע ,6.8" מצלמה
אחורית, דיבורית *Bluetooth וממשק CarPlay Apple וAuto- **Android
צג נתונים HD צבעוני ,4.2" משולב בלוח המחוונים
כניסת USB לחיבור מכשיר חיצוני בקונסולה המרכזית
רמקולים 4 6 6 6 6
מצלמות הקפיות 360°
אפשרות שליטה מההגה על מערכת השמע, דיבורית *Bluetooth וצג נתוני נסיעה
הגה כוח חשמלי הידראולי מצופה עור מצופה עור מצופה עור מצופה עור
כולל חימום כולל חימום
כיוונון הגה לגובה ולעומק ידני ידני ידני חשמלי חשמלי
Shifts Paddle - מתגי העברת הילוכים המשולבים בגלגל ההגה
מערכת התנעה חכמה )KEYLESS( בעלת כפתור חשמלי להתנעת הרכב ללא מפתח,
על ידי זיהוי אוטומטי של השלט
ידית הילוכים מצופה עור עם קישוט כסוף בדגם האוטומטי קישוט שחור
בלבד
בקרת שיוט Control( )Cruise אדפטיבית אדפטיבית אדפטיבית
מראה פנימית יום/לילה
מראה פנימית מתכהה אוטומטית
6 ידיות אחיזה במשקופי הדלתות לכניסה נוחה לרכב
4 חלונות חשמל עם אפשרות לפתיחה וסגירה של חלון הנהג בלחיצה אחת, לחיצה אחת לחיצה אחת
כולל מנגנון היפוך בכל החלונות בכל החלונות
מיזוג אוויר מכני
מיזוג אוויר עם בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת
חיישן תאורה וכיבוי אורות מושהה home( me )Follow
2 שקעי 12V בקונסולה המרכזית שקע אחד שקע אחד
שקע חשמלי 220V בקונסולה בין מושבים קדמיים
כפתור ECO לנהיגה חסכונית עם נורית חיווי בלוח המחוונים
כפתור POWER לנהיגה ספורטיבית עם נורית חיווי בלוח המחוונים
בורר מצבי נהיגה ,4X4( )2X4
נעילת דיפרנציאל אחורי
ריפודי בד בצבע שחור עור מהודר עור מהודר
סוככי שמש לנהג ולנוסע לצדו כולל מראה לנוסע במושב הקדמי
מושבים קדמיים מתכווננים ונשענים קדימה ואחורה כוונון חשמלי כוונון חשמלי
למושב הנהג למושב הנהג
מושב נהג מתכוונן לגובה כוונון חשמלי כוונון חשמלי
מושב נהג ומושב נוסע עם חימום
מושבים אחוריים עם בסיס מושב מתרומם ומתפצל 60/40
מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור בשילוב זמש בעיצוב Sport GR
משענות ראש מתכווננות מעלה-מטה לכל הנוסעים
דוושות אלומיניום ספורטיביות
תאי אחסון ACTIVE 4X4 ACTIVE+ 2X4 ADVENTURE 4X4 SAHARA 4X4 GR SPORT 4X4
תאי אחסון לבקבוקים בדלתות הקדמיות והאחוריות
משענת יד עם תא אחסון
2 מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית כוס אחת
בדגם הידני
תא כפפות כפול עם נעילה של החלק התחתון וקירור בחלק העליון
משענת יד אחורית עם מחזיקי כוסות
מושבים אחוריים מתרוממים במשיכת ידית קלה ליצירת נפח אחסון נוסף ברכב
כיסים וווי תלייה בגב המושבים הקדמיים ללא ווי תלייה
תא אחסון עליון למשקפיים
תאי אחסון מתחת למושבים האחוריים
כיסוי לתא מטען
עיצוב ואביזרים חיצוניים ACTIVE 4X4 ACTIVE+ 2X4 ADVENTURE 4X4 GR SPORT 4X4 SAHARA 4X4
גריל בגימור ניקל אפור כהה שחור שחור
מראות צד וידיות דלתות וארגז שחור בגימור ניקל שחור שחור בגימור ניקל
פגוש אחורי אפור כהה ניקל אפור כהה שחור ניקל
מראות צד מתכווננות חשמלית עם פנסי איתות ומפשיר אדים
קיפול חשמלי של מראות צד
תאורה ראשית HALOGEN LED LED
כוונון גובה לתאורה ראשית
פנסים אחוריים HALOGEN משולב LED משולב LED
תאורת יום HALOGEN קדמית *)DRL( SAHARA LED LED
מתזים לפנסים הקדמיים
פנסי ערפל קדמיים LED
פנס ערפל אחורי
מערכת כניסה חכמה Entry( )Smart בדלתות הקדמיות
2 חיישני חניה קדמיים ו4- אחוריים
שמשות מוכהות בחלונות אחוריים לפרטיות מרבית
מדרגות צד
חישוקי סגסוגת קלה 18" בצבע שחור
חישוקי סגסוגת קלה 17" בצבע שחור
חישוקי פלדה 17"
גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק פלדה
מגני בוץ קדמיים ואחוריים
צמיגי כביש-שטח
4 טבעות קשירה בארגז
אנטנת מוט קצר סנפיר
קשת ספורט אווירודינמית
קליפרים בצבע אדום.

*נדלקת עם התנעת הרכב כל עוד פנסי הרכב אינם דולקים, ● קיים ❍ לא קיים

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - נירוס

15 בספטמבר ב 19:09

אין ספק שהשם מחייב "קצת אקשן"....

2

Ogash Ofer

16 בספטמבר ב 10:52

אורח/ת - נירוס כתב/ה:
"

אין ספק שהשם מחייב "קצת אקשן"....

"
אכן כך!
את הסרטונים לא פרסמתי כי הם דורשים הרבה עריכה כדי שלא יחשבו שאני סתם נהנה לבצע פניות מהירות על שבילים חוליים עם זנב בהחלקה שלא לדבר על לעשות ״צלחות״ עם הנעה אחורית ובמהירות גבוהה 😉

3

Ogash Ofer

16 בספטמבר ב 10:54

ובקיצור אחד הטנדרים הכי כייפים שיש!
וגם מספק המון ביטחון לנהג בזכות סרנים מעולים ועם מנוע חזק ולא מאיים.