כביש / ספורט > כתבות

לקסוס UX300e החשמלי מגיע לישראל

דגם הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי של לקסוס - UX300e, מגיע לישראל עם שלל חידושים, בהם סוללה חדשה המאריכה את טווח הנסיעה לכ-450 ק"מ, מסך מולטימדיה גדול 12.3 אינץ' ומערכות בטיחות מתקדמות כולל Blind Spot Monitor

image

הקרוסאובר הקומפקטי החשמלי UX300e מבית מותג רכבי היוקרה היפני – לקסוס, מגיע לישראל ויוצע בשלוש רמות גימור – Kyushu, Hadori ו-Takumi. העדכון המשמעותי בדגם הינו סוללה חדשה המאריכה את טווח הנסיעה במעל 40%, מכ-315 ק"מ בדגם היוצא לכ-450 ק"מ.

ה-UX, שהושק לראשונה ב-2019, הוא רכב קרוסאובר אורבני, הבנוי על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית GA-C של לקסוס. ב-2021 תפס את המקום השני במכירות בסגמנט PREMIUM C SUV, עם נתח שוק של כ-13%.

בנוסף לסוללה המאריכה את טווח הנסיעה באמצעות הגדלת קיבולת הסוללה מ-54.3 קוט"ש ל-72.8 קוט"ש, כולל ה- UX300e שינויים קלים בגוף הרכב ובשלדה. בין היתר, בוצע חידוד של התנהגות הכביש באמצעות כיול מערכת תגבור ההיגוי החשמלי ולבולמי הזעזועים. לצד אלה, בוצע חיזוק למרכב באמצעות הוספת נקודות ריתוך באופן המשפר את תחושת היציבות ואת התגובתיות. השינויים שבוצעו מחזקים נקודות בולטות ברכב כמו מרכז הכובד הנמוך ומיקום הסוללה מתחת לרצפה. בנוסף, בידוד הרכב עודכן בכדי לספק תא נוסעים שקט עוד יותר.

image

עוד כולל ה-UX300e מערכת מולטימדיה משודרגת. המערכת מגיבה לפקודות במהירות, השימושיות שופרה והמימשקים למכשירים שונים ולרשת מבוצע באופן יעיל. במקום מסכי המולטימדיה הקודמים, מותקן כעת בכל רמות הגימור מסך ענק של 12.3 אינץ' ברזולוציה HD, הממוקם 143 מ"מ קרוב יותר לנהג. פונקציית הזיהוי הקולי של מערכת המולטימדיה שודרגה אף היא וכוללת זיהוי פקודות למערכת באמצעות המילים "Hey Lexus", המציע אפשרויות תפעול של מערכות שונות כגון תפעול של בקרת האקלים, חיבור למכשירים חכמים אשר יכול להיעשות באופן אלחוטי באמצעות Apple CarPlay או חיבור באמצעות כבל במכשירים התומכים ב-Android Auto. השליטה ברכב הורחבה באמצעות אפליקציית MyLexus המאפשרת שליטה מרחוק כגון פתיחה וסגירת הרכב מרחוק והפעלת המיזוג או החימום עוד לפני ההגעה לרכב.

במשטח מרכז הקונסולה, שבעבר אכלס את מסך המגע של מערכת המולטימדיה, מותקנים כפתורי חימום המושבים הקדמיים. בגרסאות שאינן מאובזרות בפונקציה זו, הותקן במקום זה תא אחסון נוסף. הקונסולה כוללת גם חריץ USB A להשמעת מוזיקה באיכות גבוהה, ובנוסף שתי יציאות USB-C לטעינת מכשירים ומגש מואר שיכול להכיל סמארטפון גדול.

image

ה-UX300e מציג גם שינויים חיצוניים ופנימיים כאשר שתי אפשרויות הריפוד, בד ועור, זמינות עכשיו בצבע אופציונאלי של 'אגוז לוז'. גימור העור המחורר מציע אפקט קיפול הנקרא Kagome השואב השראה מקליעת סלים יפנית מסורתית. המסורת היפנית באה לידי ביטוי גם במשטחי הדשבורד, שזוכים לטקסטורה בסגנון נייר Washi מגורען, המוכר מדלתות ההזזה בתוך בתים יפניים מסורתיים. צבעי מרכב אופציונאליים חדשים המוצעים הם ה-Sonic Platinum, צבע כסוף מבריק עם טקסטורה מטאלית.

ה-UX300e החדש מציג גם יכולות חדשות במערכת +Lexus Safety System. מערכת Intersection Turning Assist מסייעת לנוהגים ברכב לפנות באופן בטוח יותר שמאלה וימינה בצמתים. מערכת Emergency Steering Assist מסייעת למנוע מהרכב לסטות מהנתיב באופן לא מכוון באמצעות תיקונים קלים בהגה באופן אוטומטי. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית Dynamic Radar Cruise Control מוסיפה פונקציה של הורדת מהירות בסיבוב בהתאם לרדיוס הפניה.

image

ההספק מירבי של המנוע ב-UX300e הוא 150 קילו-וואט (204 כוחות סוס) והמומנט המירבי עומד על 300 נ"מ (30.6 קג"מ). דגמי Kyushu ו-Hadori מאובזרים בחישוקי 17 אינץ' ויגיעו לטווח מירבי משולב, לפי תקן WLTP, של 444-447 ק"מ. דגם Takumi מצויד בחישוקי 18 אינץ' ויגיע לטווח משולב של -כ 442 ק"מ, לפי תקן WLTP.

עם ה-UX החדש, מגדילה לקסוס את מגמת החשמול שלה והמעבר של כלל הדגמים הנמכרים למערכות הנעה מחושמלות - היברידיות, פלאג-אין וחשמליות, זאת על פי חזונה לעתיד מחושמל בתחום הרכב.

רמות גימור ומחירים:

Kyushu - מוצעת עם מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, מערכת שמע מבית 'מרק לוינסון' עם 13 רמקולים, תאורת לד מלאה, קיפול חשמלי למראות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ועוד.

מחיר – 259,900 ₪

Hadori -לה נוספו גם: גג שמש, שמשות כהות מאחור, חימום לגלגל ההגה, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים מאחור, ריפוד עור, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

מחיר – 279,900 ₪

Takumi – מגיעה בנוסף עם חישוקי '18, מנגנון פתיחת דלת תא מטען עם פונקציית hands free, תצוגה עילית ללוח המחוונים, מצלמה היקפית, פנסים עוקבי פניה ומערכת אורות גבוהים אדפטיבית.

מחיר – 299,900 ₪

image