שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סנצ'ורי: ה-SUV היקר ביותר בתולדות טויוטה

תמורת מחיר המתחיל בכ-200 אלף דולר, תוכל הצמרת העסקית והפוליטית של יפן לזכות בפינוקים שמציע הדגם החדש של החברה, הנמכר לעת עתה רק בארץ מוצאו

היצע הדגמים של טויוטה לאורך השנים היה מכוון בדרך כלל לקהל הרחב, ובפלח היוקרתי יותר היא הציעה את הלקסוס. עם זאת, למותג היפני יש רכב יוקרתי אחד בארסנל זה זמן רב - סנצ'ורי (Century) - מכונית סלון גדולה ויקרה שנמכרת רק ביפן, במחיר שמתחיל ב-180 אלף דולר ויכול גם לעבור את רף החצי מיליון דולר, כתלוי ברמת הגימור. הייצור מוגבל ל-50 כלים בחודש, שנמכרים לצמרת העסקית והפוליטית במדינה (לקיסר יפן יש רכב שנבנה במיוחד עבורו בעבודת יד).

השבוע הרחיבה טויוטה את משפחת הסנצ'ורי, כשהציגה גרסת SUV הנושאת את אותו שם. עם אורך של 5.20 מטר, רוחב של 1.99 מטר וגובה של 1.80 מטר, ה-SUV קצר במעט ממכונית הסלון, אך רחב וגבוה ממנה. למרות בסיס גלגלים נדיב מאוד של 2.95 מטר, ברכב יש רק ארבעה מושבים ועם מחיר הקרוב ל-200 אלף דולר, הוא מתחרה ישיר ברולס רויס קולינן (קישור לכתבה) ובבנטלי בנטאייגה (קישור לכתבה).

image

הסנצ'ורי SUV מצויד במערכת פלאג-אין היברידית, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר בתוספת שני מנועים חשמליים, עם הספק כולל של מעט יותר מ-400 כ"ס. תיבת הילוכים רציפה מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, שכולם משתתפים גם בהיגוי. טויוטה טוענת שלרכב יש טווח חשמלי של עד 69 ק"מ, וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 7.0 ליטר/100 ק"מ. טעינה מלאה של הסוללה נמשכת שלוש שעות ו-30 דקות.

טויוטה חשפה את ה-SUV במספר גרסאות, כולל GR Sport עם דלתות אחוריות המחליקות לצדדים כמו בוואנים וגם בגרסת גג פתוח. אבל לעת עתה נמסרו פרטים מלאים רק על הגרסה הרגילה. גלגלי אלומיניום בגודל 20 אינץ' הם הסטנדרט, אם כי ניתן לבחור גלגלי אלומיניום גדולים יותר בגודל 22 אינץ'. נשמרה סכמת הצביעה הדו-גוונית של הסדאן, הזמינה בשבעה שילובי צבע חיצוניים שונים.

image

הרכב מגיע עם מגוון מצבי נהיגה - כולל רגיל, אקו וספורט - אבל גולת הכותרת היא מצב Rear Comfort המחלק את כוח המנוע ואת הבלימה בצורה שלא תפריע לנוסעים מאחור... והנוסעים מאחור הם בעצם הקהל אליו מכוונים בטויוטה, והם זוכים לכל הפינוקים: מדרגת צד מאלומיניום הנשלפת חשמלית, דלת אחורית הנפתחת ב-75 מעלות וידית אחיזה גדולה נועדו כדי להקל על הנוסעים להיכנס ולצאת. המושבים האחוריים – ויש רק שניים כאלה - מתכווננים חשמלית ומתקפלים למצב שטוח לחלוטין, דבר שלטענת טויוטה הוא ייחודי בעולם. כדי לגרום לזה לקרות, המושבים הקדמיים זזים עד לוח המחוונים.

בנוסף, יושבי השורה השנייה נהנים משולחנות נשלפים ומסתובבים, משתי תצוגות בגודל 11.6 אינץ' המותקנות במשענת הראש של המושבים הקדמיים, שני לוחות בקרה נשלפים עם מסך מגע בגודל 5.5 אינץ', תאורת LED לקריאה, מקרר ואפילו כף לנעילת נעליים... יש גם מערכת שמע עם 18 רמקולים, מטענים אלחוטיים לסלולריים, והרשימה עוד ארוכה.

בניגוד לפרסומים הראשוניים, בהם נטען כי הסנצ'ורי SUV יימכר גלובלית (קישור לכתבה), לעת עתה הוא מיוצר רק עם הגה ימני ומיועד לשיווק רק ביפן, בסוכנויות נבחרות, כשכל לקוח יקבל שרות אישי צמוד ורכב המעוצב בדיוק על פי דרישותיו.

169428970309916942897035481694289703318




תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - יואל

12 בספטמבר 2023 ב 15:50

מוזר שטויוטה לא משווקים אותו גם בתור לקסוס ?

2

אורח/ת - רק יפני

13 בספטמבר 2023 ב 06:33

זה נראה לי טנק של טויוטה

3

Ogash Ofer

13 בספטמבר 2023 ב 06:34

אורח/ת - יואל כתב/ה:
"

מוזר שטויוטה לא משווקים אותו גם בתור לקסוס ?

"
אכן מוזר.
אבל בטוח יש חפיפה במערכות היוקרה שבין המותגים

4

עופר אדר

13 בספטמבר 2023 ב 13:17

אורח/ת - יואל כתב/ה:
"

מוזר שטויוטה לא משווקים אותו גם בתור לקסוס ?

"
לסנצ'ורי יש מעמד מיוחד ביפן, הוא הרכב של האצולה והאליטה הפיננסית והפוליטית שם, משהו כמו רולס רויס ובנטלי בבריטניה. זאת מסורת ארוכת ימים שבטויוטה לא מעוניינים לשנות