שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי קונה החדשה מגיעה לישראל

All NEW KONA של יונדאי תשווק בישראל עם כל מערכות ההינע: תחילה יושקו דגמי הייבריד וטורבו בנזין, ובמהלך הרבעון הראשון של 2024 תושק בישראל הגרסה החשמלית המלאה

יבואנית יונדאי בישראל משיקה את הדור החדש של ה-SUV הקטן All NEW KONA שתושק בכל סוגי ההנעה (היברידי, בנזין וחשמלי בהמשך) במגוון גרסאות, מנועים, אבזור ותצורות.

הדור החדש של הקונה תוכנן ועוצב מלכתחילה כרכב חשמלי על בסיס פלטפורמה מודולרית מתקדמת אשר מאפשרת להחיל את היתרונות של פלטפורמה מסוג זה גם לגרסאות הבנזין וההיברידי. הדור החדש של עוצב כ-SUV גדול משמעותית מהדור הקודם, עם חלל פנים גדול. עד היום נמכרו כ- 18,000 רכבי קונה בישראל.

image

יונדאי KONA החדשה מתהדרת בעיצוב חדשני ועתידני. החזית כוללת את הגריל המדורג של יונדאי, לצד פנסי LED המספקים ראות משופרת. השילוב של אלמנטים בולטים ומעודנים, כמו קשתות גלגלים בולטות וקווי מתאר מלוטשים, תורמים לשפה עיצובית כוללת במטרה לפנות לקהלים מגוונים. הדגם החדש בעל נתונים אווירודינמיים המאפשרים מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.27cd בלבד.

השורה הקדמית בקונה החדשה ממוקדת בנהג ומודגשת על ידי קונסולה צפה אופקית עם צגים פנורמיים כפולים בגודל 12.3 אינץ' בהשראת דגמי Ioniq 5 ו- Ioniq 6 המדגישים את האלמנטים הטכנולוגיים של KONA. בורר ההילוכים הועבר מהקונסולה המרכזית אל מאחורי גלגל ההגה, מה שמאפשר אחסון נוסף באזור הקונסולה המרכזית. הקונה החדשה מציעה את מרווח הרגלים והראש הגדולים ביותר בסגמנט לשורת המושבים השנייה.

image

גרסאות:

ה- All NEW KONA כוללת שתי גרסאות הנעה, היברידית עם 5 גרסאות אבזור וטורבו בנזין בשני מנועים ועם 5 גרסאות אבזור.

במקביל יושקו גם גרסאות ה- N LINE בשתי גרסאות ההנעה בנזין והיברידי בעיצוב ייחודי הקיים רק בדגם זה.

ה- N LINE הינו תת מותג חדש בישראל ברמת גימור גבוהה אשר גם תתרחב בהמשך לדגמים נוספים עם מגוון רחב של מאפיינים עיצוביים בהשראת עולם הספורט המוטורי.

ממדים:

ממדי הפנים ומרחב המחיה צמחו אך בזכות תכנון מוקפד שמרו על ממדים חיצוניים מותאמים לקטגוריית ה-SUV הקומפקטי. בסיס הגלגלים של ה- KONA החדשה עומד על 2660 מ"מ, (6 ס"מ ארוך יותר מהדגם היוצא), האורך עומד על 4,350 מ"מ (14.5 ס"מ ארוך יותר מהדגם היוצא), הרוחב עומד על 1,825 מ"מ, (2.5 ס"מ רחב יותר מהדגם היוצא) והגובה עומד על 1,580-1,570 מ"מ (3 ס"מ גבוה יותר מהדגם היוצא).

בגרסת ה- N LINE האורך עומד על 4,385 מ"מ (18 ס"מ ארוך יותר מהדגם היוצא) והגובה 1,580 מ"מ.

מנועים:

ל- KONA החדשה מנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר T-GDI 7DCT המייצר 120 כ"ס ומומנט של עד 20.4 קג"מ ומנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר T-GDI 7DCT המייצר 198 כ"ס ומומנט של עד 27 קג"מ.

לגרסה ההיברידית מנוע DCT6 GDI 1.6 ליטר עם הזרקה ישירה מכויל עם תפוקה משולבת של 139 כ"ס, מנוע חשמלי בהספק 32KW.

image

אבזור

בכל הגרסאות שלה, ה-KONA החדשה משופעת בטכנולוגיות העדכניות ביותר, אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות גם הם בהשראת דגמי Ioniq החשמליים. כל כפתורי השליטה ממוקמים סביב גלגל ההגה ומרכז הקונסולה, במטרה ליצור נוחות תפעול אופטימלית ומקומות אחסון רבים.

ה-KONA החדשה מגיעה עם חיפוי קשת גלגלים בעל מנורות קדמיות ואחוריות משולבות, דלתות צד עם פרופורציות דינמיות ופס כרום יוקרתי העובר מקו החגורה לספוילר האחורי, חישוקי סגסוגת מעוצבים ועוד. המושבים הקדמיים דקים יותר ב- 30% ועוזרים להגדיל את המרווח בחלל הנוסעים. כמו כן המושבים החדשים עברו אופטימיזציה לפיזור לחץ הגוף בכדי לסייע בהפחתת עייפות לאחר נהיגה ממושכת. בשורה השנייה המושבים נטולי קימורים על מנת לספק מקסימום מרווח ונוחות. מושבי השורה השנייה ניתנים לקיפול מלא ומספקים נפח מטען של עד 1300 ליטר עם נוחות טעינה משופרת.

יישומים טכנולוגיים חדשים

ל-KONA החדשה שני מסכים מחוברים בגודל 12.3 אינץ כל אחד אשר תומכים לראשונה במערכת ההפעלה החדשה והמתקדמת של היצרן ובשפה העברית כסטנדרט. ישנן יציאות טעינת סלולר C-USB רבות וכניסה להילוך P אוטומטי כאשר הדלת נפתחת. בנוסף, לראשונה בדגמי יונדאי, טכנולוגיה מעולמות מותגי הפרימיום והיישר מג'נסיס שולבה מצלמה (ICC - IN CABIN CAMERA) סורקת עיניים ופנים לניטור עייפות והיסח דעת. מערכת ה-ICC משתמשת במצלמה בתא הנוסעים כדי לנתח את פניו של הנהג, ובמקרה של נמנום או חוסר זהירות, להתריע במידת הצורך.

image

אבזור בטיחות

KONA החדשה בגרסת הטורבו בנזין וההייבריד כוללות 7 כריות אוויר ומערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS). גרסת הבנזין כוללת LKA - מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, LFA - מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, FCA-JT- בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, ד-גלגלי ותנועה חוצה בצומת, DAW - מערכת התרעה על עייפות נהג אשר משלבת לראשונה גם מצלמה לזיהוי מבט הנהג, ISLA - מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורים, SCC - בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, LVDA - התרעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, ROA - חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי, HBA - מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.

גרסאות ה-Supreme ,Prestige ו-N LINE כוללות גם BCA - מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת", RCCA - מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור, מערכת "יציאה בטוחה" המתריעה על תנועה מסכנת בעת פתיחת דלתות המושב האחורי.

אבזור גרסאות הבנזין

רמת הגימור Premium (מנוע 1 ליטר)

מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ' ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטית, דיבורית BT, מצלמה אחורית, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ', שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם – כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, SBW - בורר הילוכים על מוט הגה, DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, מראות חשמליות, פנסי איתות במראות, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, הגה עור מתכוונן לגובה ולעומק, מושב נוסע עם אפשרות לכוונון גובה, שני שקעי טעינה קדמייים ושניים אחוריים USB-C, חיישן אורות, חיישן גשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, פסי אורך לגגון.

Prime (מנוע 1.6 ליטר) מוסיפה חישוקי סגסוגת בקוטר 18".

+ Prime כולל גם צביעה דו גונית.

Prestige מעבר לתוספת במערכות הבטיחות כוללת גם טעינה אלחוטית לנייד ותאורת אווירה לפנים הרכב ב-64 גוונים משתנים.

Supreme כוללת צביעה דו גונית, מושב נהג ונוסע עם אפשרות לכוונון חשמלי ותא מטען עם פתיחה חכמה. הפתיחה החכמה של הדלת האחורית החשמלית הניתנת להתאמה אישית היא אבזור נוחות נוסף. ניתן לבחור את גובה הפתיחה והמהירות של דלת תא המטען במסך התצוגה וכן על ידי לחיצה על לחצן הסגירה למשך שלוש שניות בגובה המועדף של דלת תא המטען.

גרסת ה- N LINE כוללת בנוסף גם גג שמש פנורמי נפתח, מושב נוחות בשורה הראשונה (Relaxation Comfort Seat) המאפשר להשען אחורה בזוויות אופטימלית ומותאמת לפיזור לחץ כדי לעזור להקל על עייפות לאחר נהיגה, ריפודי עור משולב אלקנטרה, מושב נהג עם אפשרות לכוונון חשמלי + זכרונות, חימום מושבים קדמיים וקשתות בתי גלגלים בצבע הרכב.

image

אבזור גרסאות ההיברידי

Premium: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ' ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ', שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, SBW- בורר הילוכים על מוט הגה, DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש, תאורת לד LED קדמית, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, מראות חשמליות, פנסי איתות במראות, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, הגה עור מתכוונן לגובה ולעומק, מושב

נוסע עם אפשרות לכוונון גובה, שני שקעי טעינה קדמייים ושניים אחוריים USB-C, חיישן אורות, חיישן גשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, פסי אורך לגגון.

Premium +: כוללת גם צביעה דו גונית.

Prestige מעבר לתוספת במערכות הבטיחות כוללת גם טעינה אלחוטית לנייד ותאורת אווירה לפנים הרכב ב-64 גוונים משתנים.

Open sky כוללת גם גג שמש פנוראמי נפתח.

Supreme כוללת גם צביעה דו גונית, מושב נהג ונוסע עם אפשרות לכוונון חשמלי ותא מטען עם פתיחה חכמה. ניתן לבחור את גובה הפתיחה והמהירות של דלת תא המטען במסך התצוגה וכן על ידי לחיצה על לחצן הסגירה למשך שלוש שניות בגובה המועדף של דלת תא המטען.

גרסת ה-N LINE כוללת בנוסף גם גג שמש פנורמי נפתח, מושב נוחות בשורה הראשונה (Relaxation Comfort Seat) המאפשר להשען אחורה בזוויות אופטימלית ומותאמת לפיזור לחץ כדי לעזור להקל על עייפות לאחר נהיגה. ריפודי עור משולב אלקנטרה, מושב נהג עם אפשרות לכוונון חשמלי + זכרונות, חימום מושבים קדמיים וקשתות גלגלים בצבע הרכב.

image

מידות בנזין

מידות (מ"מ)

1.0 T-GDI

1.6 T-GDI

N LINE

אורך

4,350

4,385

רוחב

1,825

גובה

1,570(16)

,1,580 (17/18)

מרווח סרנים

2,660

מרווח מהקרקע מינימאלי

160(16)

170(18)

מרווח רגליים מושב קידמי

1,059

מרווח רגליים מושב אחורי

970

מרווח כתפיים מושב קידמי

1,443

מרווח כתפיים מושב אחורי

1,402

מרווח מותניים מושב קידמי

1,378

מרווח מותניים מושב אחורי

1,330

מרווח ראש מושב קידמי

1,013

974

מרווח ראש מושב אחורי

972

נפח תא מטען (ליטר)

407

ללא גלגל רזרבי

466

משקל כללי מורשה (ק"ג)

1855

1915

משקל עצמי (ק"ג)

1320

1360

משקל כללי מורשה (ק"ג)

1855

רדיוס סיבוב (מטר)

5.3

קיבולת מיכל דלק (ליטר)

47

כושר גרירה ללא בלמים

600

כושר גרירה עם בלמים

1200

image

מפרט טכני בנזין

מנוע

1.0 T-GDI

1.6 T-GDI

N LINE

סוג

Kappa PE 1.0 T-GDI 7DCT

Gamma II 1.6 T-GDI 7DCT

נפח מנוע (סמ"ק)

998

1.6 T-GDI

קדח X מהלך (מ"מ)

71.0 x 84.0

75.6X89

יחד דחיסה

10.5

10

הספק מרבי (כ"ס/ סל"ד)

120 / 6,000

198 /6,000

מומנט מרבי (קג"מ/ סל"ד)

20.4 / 2,000 ~ 3,500

27.0 / 1,600~4,500

תיבת הילוכים

סוג

7DCT

צמיגים

205/65R16

215/55R18

חישוקים

16"

18"

ביצועים*

תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות)

11.7

7.8

מהירות מירבית (קמ"ש)

180

210

צריכת דלק*

משולב (ליטר/ 100 ק"מ)

6.4

image

אבזור בטיחות בנזין

מפרט בטיחות

1.0 PREMIUM

1.6 PRIME

1.6 PRIME+

1.6 PRESTIGE

1.6 SUPREME

N LINE

2 כריות אוויר קדמיות לנהג ולנוסע

v

v

v

v

v

v

2 כריות אוויר וילון צידיות

v

v

v

v

v

v

2 כריות צד לנהג ולנוסע

v

v

v

v

v

v

1 כרית אוויר קדמית מרכזית

v

v

v

v

v

v

LKA- מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה

v

v

v

v

v

v

LFA- מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה

v

v

v

v

v

v

FCA-JT- בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, ד-גלגלי ותנועה חוצה בצומת

v

v

v

v

v

v

DAW - מערכת התרעה על עייפות נהג

v

v

v

v

v

v

BCA- מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת"

X

X

X

v

v

v

RCCA- מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור

X

X

X

v

v

v

ISLA - מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורים

v

v

v

v

v

v

SCC - בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים

v

v

v

v

v

v

SAE-מערכת "יציאה בטוחה" המתריעה על תנועה חוצה בעת פתיחת דלתות המושב האחורי

X

X

X

v

v

v

LVDA- התרעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים

v

v

v

v

v

v

ROA- חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי

v

v

v

v

v

v

HBA- מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך

v

v

v

v

v

v

TCS- מערכת בקרת משיכה

v

v

v

v

v

v

ABS - מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה

v

v

v

v

v

v

ESS - איתות בבלימת חירום

v

v

v

v

v

v

TPMS - מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים לכל גלגל בנפרד

v

v

v

v

v

v

image

מידות היברידי

מידות (מ"מ)

HEV

N LINE

אורך

4,350

4,385

רוחב

1,825

גובה

1,570 (16)

1,580 (17/18)

מרווח סרנים

2,660

מרווח מהקרקע מינימאלי

160 (16)

170 (18)

מרווח רגליים מושב קידמי

1,059

מרווח רגליים מושב אחורי

970

מרווח כתפיים מושב קידמי

1,443

מרווח כתפיים מושב אחורי

1,402

מרווח מותניים מושב קידמי

1,378

מרווח מותניים מושב אחורי

1,330

מרווח ראש מושב קידמי

1,013

974

מרווח ראש מושב אחורי

972

נפח תא מטען (ליטר)

407

ללא גלגל רזרבי

466

משקל כללי מורשה (ק"ג)

1950

משקל עצמי (ק"ג)

1410

רדיוס סיבוב (מטר)

5

קיבולת מיכל דלק (ליטר)

47

כושר גרירה ללא בלמים

600

כושר גרירה עם בלמים

1200

מפרט טכני היברידי

מנוע

היברידי. מנוע בנזין 1.6

סוג

GDI 1.6

נפח מנוע (סמ"ק)

1,580

קדח X מהלך (מ"מ)

72 X 97

הספק מרבי (כ"ס/ סל"ד)

105 כ"ס / 5,700 סל"ד

מומנט מרבי (קג"מ/ סל"ד)

14.7 קג"מ / 4,000 סל"ד

תיבת הילוכים

סוג

6 הילוכים אוטומטית DCT

צמיגים וחישוקים

צמיגים

205/65R16

חישוקים

16"

ביצועים*

תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות)

10.9

מהירות מירבית (קמ"ש)

165

צריכת דלק*

משולב (ליטר/ 100 ק"מ)

4.6

4.7

מנוע חשמלי

הספק

32KW

מומנט

17.3 קג"מ

סוללה

סוג

Lithium-Ion

קיבולת

1.32

הספק

42

מתח

240

אבזור בטיחות היברידי

מפרט בטיחות

PREMIUM

PREMIUM+

PRESTIGE

Open sky

SUPREME

N LINE

2 כריות אוויר קדמיות לנהג ולנוסע

v

v

v

v

v

v

2 כריות אוויר וילון צידיות

v

v

v

v

v

v

2 כריות צד לנהג ולנוסע

v

v

v

v

v

v

1 כרית אוויר קדמית מרכזית

v

v

v

v

v

v

LKA- מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה

v

v

v

v

v

v

LFA- מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה

v

v

v

v

v

v

FCA-JT- בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, ד-גלגלי ותנועה חוצה בצומת

v

v

v

v

v

v

DAW - מערכת התרעה על עייפות נהג

v

v

v

v

v

v

BCA- מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת"

X

X

v

v

v

v

RCCA- מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור

X

X

v

v

v

v

ISLA - מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורים

v

v

v

v

v

v

SAE-מערכת "יציאה בטוחה" המתריעה על תנועה חוצה בעת פתיחת דלתות המושב האחורי

X

X

v

v

v

v

SCC - בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים

v

v

v

v

v

v

LVDA- התרעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים

v

v

v

v

v

v

ROA- חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי

v

v

v

v

v

v

HBA- מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך

v

v

v

v

v

v

TCS- מערכת בקרת משיכה

v

v

v

v

v

v

ABS - מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה

v

v

v

v

v

v

ESS - איתות בבלימת חירום

v

v

v

v

v

v

TPMS - מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים לכל גלגל בנפרד

v

v

v

v

v

v

מחירים:

גרסת בנזין

מחיר בש"ח

Premium

144,900

Prime

161,900

Prime+

164,900

Prestige

163,900

Supreme

169,900

N LINE

187,900

גרסה היברידית

מחיר בש"ח

Premium

161,900

premium +

164,900

Prestige

163,900

supreme

169,900

Open sky

171,900

N LINE

189,900


תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

18 בספטמבר 2023 ב 16:27

1000 הזמנות ל- KONA החדשה בשבוע הראשון למכירות

כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, מעדכנת על שבוע המכירות הראשון של ה-All NEW KONA בישראל:

מנתוני השבוע הראשון עולה כי עד כה הוזמנו כ- 1000 רכבי KONA מתוכם כ- 80% מהדגם ההיברידי עם למעלה מ- 60% בגרסאות המפוארות Supreme, Open sky וכמה עשרות הזמנות לדגם המפואר ביותר בגרסת ה- N LINE.

בכלמוביל מעריכים שה- KONA החדשה תהיה הדגם הנמכר ביותר בישראל בשנה הקרובה עם כ- 13,000 מסירות, תלוי בכמות שהיצרן בקוריאה יקצה לישראל.