שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קיואן 01: קרוס-אובר שהוא גם טנדר

חברה סינית הציגה דגם קונספט חשמלי, המאפשר ליהנות מכמה עולמות: קרוס-אובר אלגנטי שבלחיצת כפתור הופך לטנדר עם ארגז מטען מכובד

יצרנית הרכב הסינית צ'אנגן (Changan), הנמצאת בבעלות המדינה, חשפה השבוע דגם קונספט של רכב חשמלי שהוא שניים באחד, שיכול להפוך מדגם קרוסאובר-קופה סגור לסוג של טנדר בלחיצת כפתור. הקונספט, הנושא את שם הקוד הפנימי CD701, היה אמור תחילה להיות חלק ממותג חדש של החברה, אך החשיפה התרחשה תחת השם קיואן (Qiyuan), שהוא מותג נוסף תחת מטריית צ'אנגן.

כדי להפוך את הרכב לטנדר, הנהג צריך רק ללחוץ על כפתור בתצוגת מסך המגע המרכזי ואז לוח הזכוכית המכסה את תא המטען – שהוא בעצם השמשה האחורית - נסוג אל מתחת לגג של החלק הקדמי, ומאפשר הובלת פריטים גבוהים וארוכים כשדלת תא המטען נשארת פתוחה. טנדרים חשמליים הם טרנד לוהט (קישור לכתבות על טנדרים כאלה) וכאן נפתחה אפשרות שאולי תהווה פריצת דרך גם לחברות אחרות.

מלבד נקודת העניין העיקרית והברורה, הקונספט הכל-חשמלי כולל תצוגה הממוקמת בין הפנסים הקדמיים, המשמשת להצגת כל דבר, החל משם הדגם ועד למצב הטעינה של הסוללה והטווח הנותר. צג דומה שני מותקן מאחור, בתוך פסי תאורת ה-LED האדומים המשמשים כפנסים אחוריים.

על פי החברה, הקונספט מכיל טכנולוגיות עתידיות, כמו חיפוש אוטומטי של תחנות טעינה בזמן הנסיעה, כמו גם יכולת לעבוד עם רובוטי טעינה אוטונומיים כדי למלא את הסוללות שלו. בנוסף, היצרנית טוענת שהרכב יצויד במערכת תקשורת שתחבר אותו לאינטרנט בכל מקום בעולם ובכל זמן בלי לאבד את החיבור - במילים אחרות, תקשורת לוויינית. בפנים, תמצאו הגה עם צד אחד שטוח, תצוגה עלית לנהג, מסך מידע-בידור במרכז ומסך בידור נשלף לנוסע.

אורכו של הדגם החדש 5.0 מטר, רוחבו 1.97 מטר וגובהו 1.63 מטר, והוא צפוי להגיע לשווקים כבר בשנה הבאה. נצטרך לחכות ולראות האם הפיצ'ר של ההפיכה לטנדר יישמר גם בדגם הייצור.



תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יש כאלה מלא בסין ולפיאט

14 בספטמבר 2023 ב 14:30

יש כאלה הרבה לפיאט בהודו סין

2

אורח/ת - אורן

07 באוקטובר 2023 ב 11:47

טנדר חשמלי ??? עם מישקל שאני סוחב + 4 פועלים ומזגן אחרי שעה הטנדר הזה בלי בטרייה