שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יאנגוואנג U8 - ה-SUV שיודע לשחות

החברה הסינית הציגה רכב שטח היברידי גדול עם כמה יכולות מעניינות, אחת מהן היא היכולת לצוף ולנוע במים למשך כחצי שעה ללא נזקים

רכב השטח החדש של חברת יאנגוואנג (Yangwang) שהיא מותג המשנה היוקרתי של חברת BYD הסינית, לא נועד רק לנסיעה בשטח - ניתן להסיע אותו גם במקומות אחרים, כמו בתוך מים למשל. בשבוע שעבר חשפה BYD כי מהדורת ה-U8 Premium נועדה לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, כולל שיטפונות. מדובר ברכב היברידי עם ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, ומנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמתפקד כמאריך טווח וטוען את המצברים.

כשנקלעים לשיטפון, רכב השטח מגביה אוטומטית את המתלים, מדומם את מנוע הבנזין, מעביר את מערכת האוורור/מיזוג למצב של מיחזור פנימי, אוטם את החלונות והדלתות ופותח את חלון הגג שיכול לשמש כפתח מילוט. לאחר כל הפעולות הללו, הרכב יכול לצוף למשך כ-30 דקות, ויכול גם לנסוע קדימה במהירויות של עד כ-3 קמ"ש בעזרת המנועים החשמליים.



מוכנות למים היא לא התכונה האטרקטיבית היחידה של ה-U8. מכיוון שכל גלגל מופעל עצמאית על ידי המנוע שלו, כל אחד מהם יכול להסתובב בכיוון שונה, מה שמאפשר לרכב לעשות סיבוב "על מקום", בדומה לסיבוב של רכב זחלילי.

מערכת ההנעה ההיברידית מספקת במשולב כ-1200 כ"ס, וטווח הנסיעה עם מיכל דלק מלא ב-70 ליטר בנזין ומצברים טעונים מגיע לכ-1000 ק"מ. עם תו מחיר שמתחיל ב-150 אלף דולר, ה-U8 מתוכנן לשחק בליגה של הגדולים, דוגמת הריינג' רובר והמרצדס G.