כביש / ספורט > כתבות

פרארי פורוסאנגווה מגיעה לישראל

הפרארי פורוסאנגווה הושקה בספטמבר 2022 ומציעה לראשונה 5 דלתות, 4 מושבים ומרכב גבוה המיועד לשימוש משפחתי יותר ומשלבת מנוע ייחודי בקטגוריה – v12 אטמוספרי עם 725 כ״ס

צילום: איתן כג'איה

יבואנית פרארי בישראל מקבלת את הפורוסאנגווה הראשונה לשוק המקומי לקראת השקה מקומית ותחילת המסירות. הדגם החדש מציג לראשונה שילוב ייחודי בפרארי – הפורוסאנגווה כוללת לראשונה 5 דלתות בפרארי, כאשר 2 הדלתות האחוריות נפתחות הפוך במנגנון חשמלי שנקרא “Welcome Doors”. בחזית הרכב שוכן המנוע המפורסם של פרארי וממנו הוא שואב את שמו – מנוע ה-V12 האטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים המספק 725 כ״ס ו71 קג״מ. שמה של המכונית החדשה מורכב מ-2 מילים באיטלקית ומתארת את היותה של הפורוסאנגווה סוס טהור.

מנוע ה-V12 מורכב בעבודת יד במפעל החברה במראנלו ומותקן מאחורי הגלגלים הקדמיים ועמוק מתחת למכסה המנוע שבמיטב המסורת נפתח כלפי קדמת הרכב. מיקום המנוע והמכלולים מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 49%/51% קדימה אחורה.

image

אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת של פרארי שתוכננה עבור הפלטפורמה החדשה שפותחה במיוחד לפורוסאנגווה. על הסרן האחורי מותקנת תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים של פרארי בעלת 8 הילוכים בשילוב עם דיפרנציאל אחורי אלקטרוני ובחזית המנוע ישנה תיבת הילוכים נוספת שמספקת כוח לפי צורך עבור הגלגלים הקדמיים.

התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת 3.3 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ"ש אורכת 10.6 שניות והמהירות המרבית היא מעל 310 קמ"ש.

פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעיה של 12 הצילינדרים ביחד עם היכולת של פרארי לשלוט באקוסטיקה של תא הנוסעים. יציאות האגזוז מתוכננות על מנת לשמר את ההרמוניה של 12 הצילינדרים. התוצאה היא צליל מנוע ייחודי שקיים רק בפרארי, שמתעצם כל הדרך עד לשיא סיבובי המנוע ב-8,250.

מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, יצרו פסל חדש שמצטרף ליצירות האחרונות מבית המותג. הפורוסאנגווה ארוכה, רחבה אך נמוכה ממתחרותיה על מנת לשמר את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי. בנוסף, בתי הגלגלים, ספי הדלת והדיפיוזר, הניתנים להזמנה מסיבי פחמן, מעוצבים בצורה שתיתן תחושה שמרכב הפורוסאנגווה מרחף מעליהם ובכל לייצר תחושה הדומה למרכבי הקופה של פרארי עם שטח חלונות קטן.

image

חזית הרכב מציגה אבולוציה משמעותית משאר רכבי החברה – הגריל הקדמי הוחלף בפס דק הכולל את מצלמת החנייה הקדמית, פנסי ה-DRL הרחבים ופתחי אוורור מיוחדים המשפרים את היעילות האווירודינמית. מכסה המנוע הגדול נפתח כלפי חזית הרכב ומשני צדדיו יש גשר אוויר (Aero Bridge) שמתעל אוויר מחזית הרכב אל צדדיו, מוטיב שחוזר על עצמו גם בחלקו האחורי של הפורוסאנגווה. העיצוב החדש מכיל מגוון של אלמנטים אווירודינמיים הכוללים בין היתר דיפיוזר אחורי עם כנפיים גדולות, פתחי אוורור בפנסים הקדמיים האחוריים, פתחי אוורור בבית הגלגלים וכן ספוילר אחורי מורכב עם תעלות אוויר קטנות.

את העיצוב החדש משלימים חישוקים בקוטר 22״ מקדימה ו-23״ מאחורה, הגדולים ביותר שאי פעם תוכננו עבור פרארי וכסטנדרט – בלמים קרבון קרמיים המספקים ביצועי בלימה הדורשים 32.8 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ״ש.

פנים הרכב עוצב בקפידה כדי למקסם את חלל תא הנוסעים וכולל 4 מושבי ספורט מרווחים, אשר ניתנים לבחירה מעור או אלקנטרה ולשדרוג עם אופציה למסאז׳ למושבים, לראשונה בפרארי ואוורור. לוח המחוונים כולל שני מסכים דיגיטליים מופרדים לחלוטין – אחד בגודל 16״ לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל״ד גדול במרכזו ומסך נוסף בגודל 10.2״ הממוקם ממול לנוסע.

image

בתכנון הדינאמיות של הפורוסאנגווה החדשה פרארי יישמה מטרה אחת מעל כולן – היא צריכה להיות מכונית ספורט אמיתית כמו שאר הפרארי ולהיות ספורטיבית ומהנה לנהיגה. כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה ללקוח חוויית פרארי אמיתית, מרגשת, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי ביצעה מגוון שינויים בדינאמיות של הרכב וכן מציגה לראשונה מגוון פיתוחים במיוחד לפורוסאנגווה:

  • מערכות נהיגה מתקדמות שמגיעות לפורוסאנגווה ממכוניות החברה כמו היגוי אחורי אקטיבי ועצמאי לכל גלגל מה- 812 Competizione וחיישן השלדה ה-ABS Evo with 6-CDS שמגיע מה-296 GTB. המערכות החדשות האלו משתלבות ביחד עם שאר מערכות הבקרה ונשלטות כמו שאר הפרארי על ידי כפתור המנטינו שנמצא על ההגה ומשנה את התנהגות הרכב בהתאם לדרישת הנהג.
  • בזכות המנוע, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרים לפורוסאנגווה להציג את הביצועים הטובים ביותר בסגמנט עם תאוצה של 3.3 שניות למאה קמ״ש.
  • פיתוחים חדשים לשלדה ושימוש בחומרים קלים, כמו שימוש בגג מסיבי פחמן, לראשונה בפרארי סדרתית, מביאים למשקל עצמי נמוך יחסית לגודל הרכב – 2,033 ק״ג.
  • שדרוג של מתלי הרכב – מתלי ה-Multimatic האקטיביים פותחו במיוחד עבור הפורוסאנגווה ומציגים יכולת מידית לשלוט בתנועות המרכב הגבוה בתאוצה, בבלימה ופניות. תגובת המתלים לשינויים מתרחשת ללא השהייה והם בעלי 3 רמות קשיחות שונות. ביחד עם חישוקי ה-22/23 אינץ׳ של הפורוסאנגווה הם מאפשרים התנהגות כביש של מכונית ספורט עם נוחות של רכבי GT יוקרתיים. השימוש במתלים החדשים אפשר לפרארי לבטל את המוטות המייצבים המאפיינים רכבים בסגמנט הזה.

המתלים מאפשרים גם מרווח גחון גבוה של 18.5 ס״מ, ולקוחות שירצו יוכלו לשדרג את המתלים ולאפשר את הגבהת מרכב הרכב בעוד 3 ס״מ עד מהירות של 80 קמ״ש.

מחירה של הפורוסאנגווה מתחיל ב-3,325,000 ש״ח.

ברכב הראשון שמגיע לישראל ישנן מגוון תוספות הזמינות בתוכניות ההתאמה האישית של פרארי, ה-Atelier, Special Equipment וה-Tailor Made.

בין התוספות ניתן לציין את הצבע המיוחד – Bianco Italia שמחירו 245,000 ש״ח, גג פנורמי ייחודי עם אופציית הכהיה חשמלית שמחירו 151,000 ש״ח, חישוקי 22״/23״ קלים בגימור יהלום בשווי 73,000 ש״ח, גימור חיצוני מסיבי פחמן בשווי משוער של כ-280,000 ש״ח.

image

הפורוסאנגווה במספרים:

פרארי 296 GTB

סוג מנוע

V12 65° Naturally Aspirated

נפח (סמ"ק)

6496

הספק - כ"ס / סל"ד

725 / 7,750

מומנט - קג"מ / סל"ד

71.6 / 6,250

תאוצה 0-100 (שניות)

3.3

תאוצה 0-200 (שניות)

10.6

מהירות מרבית ( קמ"ש )

מעל 310

מרחק בלימה 0-100 קמ״ש (מטרים)

32.8

מרחק בלימה 0-200 קמ״ש (מטרים)

129

תצרוכת דלק (נתוני יצרן)

משולב ( ליטר ל-100 ק"מ )

17.3

מערכת הנעה

תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם 8 הילוכים, הנעה כפולה

הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני

מנטינו (Race Manettino) עם 5 מצבי נהיגה- Ice, Wet, Comfort, Sport, ESC-Off

Ferrari Active Suspension Technology, ABS Evo on low grip surfaces, 4RM-S evo

F1-Trac, FDE+, E-Diff

מידות ומשקלים

אורך כולל (מ"מ)

4,973

רוחב כולל (מ"מ)

2,028

גובה (מ"מ)

1,589

בסיס גלגלים (מ"מ)

3,018

נפח תא מטען (ליטר)

473

קיבולת מיכל דלק (ליטר)

100














מאפייני חוץ:

  • חישוקי סגסוגת 22/23" ייחודיים
  • פנסי LED MATRIX קדמיים ופנסי LED אחוריים
  • KEYLESS – מפתח חכם לכניסה והתנעת הרכב ללא מפתח
  • ספויילר אחורי מובנה
  • דיפיזור אחורי מובנה
  • גג מסיבי פחמן
  • בלמים קרמיים
  • דלתות אחוריות חשמליות לחלוטין עם סגירה רכה
  • דלת תא מטען חשמלית
  • חיישני חניה קדמיים ואחוריים
  • מצלמות חניה הקפיות

מאפייני פנים:

  • מושבים בשילוב עור איטלקי ואלקנטרה
  • הגה בטכנולוגיית HMI – עם בקרי השליטה לנהג על ההגה, מופעלים בטאץ'
  • לוח שעונים דיגיטלי 16"
  • מסך מולטימדיה לנוסע בגודל 10.2״
  • מערכת שמע מתקדמת מבית Burmester עם 21 רמקולים
  • מערכות בטיחות מקוריות – בקרת שיוט אדפיבית, בלימה אוטונומית חלקית, מערכת אוטומטית לשליטה על אורות גבוהים, בקרת שמירה על נתיב עם תיקון אקטיבי, התרעה על רכבים בשטח המת, התראה על תנועה חוצה לאחור, התרעה על עייפות הנגה ומערכת לזיהוי תמרורים.
  • מנופי החלפת הילוכים מאלומיניום וגימור פנים מאלומיניום
  • סף דלת פנימי מאלומיניום
  • בלם חנייה חשמלי
  • בקרת אקלים מפוצלת FOUR ZONE
  • חיישני גשם ותאורה

image