הפרארי פורוסאנגווה הושקה בספטמבר 2022 ומציעה לראשונה 5 דלתות, 4 מושבים ומרכב גבוה המיועד לשימוש משפחתי יותר ומשלבת מנוע ייחודי בקטגוריה – v12 אטמוספרי עם 725 כ״ס
צילום: איתן כג'איה
מאת: אתר השטח הישראלי
02/10/23
יבואנית פרארי בישראל מקבלת את הפורוסאנגווה הראשונה לשוק המקומי לקראת השקה מקומית ותחילת המסירות. הדגם החדש מציג לראשונה שילוב ייחודי בפרארי – הפורוסאנגווה כוללת לראשונה 5 דלתות בפרארי, כאשר 2 הדלתות האחוריות נפתחות הפוך במנגנון חשמלי שנקרא “Welcome Doors”. בחזית הרכב שוכן המנוע המפורסם של פרארי וממנו הוא שואב את שמו – מנוע ה-V12 האטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים המספק 725 כ״ס ו71 קג״מ. שמה של המכונית החדשה מורכב מ-2 מילים באיטלקית ומתארת את היותה של הפורוסאנגווה סוס טהור.
מנוע ה-V12 מורכב בעבודת יד במפעל החברה במראנלו ומותקן מאחורי הגלגלים הקדמיים ועמוק מתחת למכסה המנוע שבמיטב המסורת נפתח כלפי קדמת הרכב. מיקום המנוע והמכלולים מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 49%/51% קדימה אחורה.
אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת של פרארי שתוכננה עבור הפלטפורמה החדשה שפותחה במיוחד לפורוסאנגווה. על הסרן האחורי מותקנת תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים של פרארי בעלת 8 הילוכים בשילוב עם דיפרנציאל אחורי אלקטרוני ובחזית המנוע ישנה תיבת הילוכים נוספת שמספקת כוח לפי צורך עבור הגלגלים הקדמיים.
התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת 3.3 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ"ש אורכת 10.6 שניות והמהירות המרבית היא מעל 310 קמ"ש.
פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעיה של 12 הצילינדרים ביחד עם היכולת של פרארי לשלוט באקוסטיקה של תא הנוסעים. יציאות האגזוז מתוכננות על מנת לשמר את ההרמוניה של 12 הצילינדרים. התוצאה היא צליל מנוע ייחודי שקיים רק בפרארי, שמתעצם כל הדרך עד לשיא סיבובי המנוע ב-8,250.
מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, יצרו פסל חדש שמצטרף ליצירות האחרונות מבית המותג. הפורוסאנגווה ארוכה, רחבה אך נמוכה ממתחרותיה על מנת לשמר את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי. בנוסף, בתי הגלגלים, ספי הדלת והדיפיוזר, הניתנים להזמנה מסיבי פחמן, מעוצבים בצורה שתיתן תחושה שמרכב הפורוסאנגווה מרחף מעליהם ובכל לייצר תחושה הדומה למרכבי הקופה של פרארי עם שטח חלונות קטן.
חזית הרכב מציגה אבולוציה משמעותית משאר רכבי החברה – הגריל הקדמי הוחלף בפס דק הכולל את מצלמת החנייה הקדמית, פנסי ה-DRL הרחבים ופתחי אוורור מיוחדים המשפרים את היעילות האווירודינמית. מכסה המנוע הגדול נפתח כלפי חזית הרכב ומשני צדדיו יש גשר אוויר (Aero Bridge) שמתעל אוויר מחזית הרכב אל צדדיו, מוטיב שחוזר על עצמו גם בחלקו האחורי של הפורוסאנגווה. העיצוב החדש מכיל מגוון של אלמנטים אווירודינמיים הכוללים בין היתר דיפיוזר אחורי עם כנפיים גדולות, פתחי אוורור בפנסים הקדמיים האחוריים, פתחי אוורור בבית הגלגלים וכן ספוילר אחורי מורכב עם תעלות אוויר קטנות.
את העיצוב החדש משלימים חישוקים בקוטר 22״ מקדימה ו-23״ מאחורה, הגדולים ביותר שאי פעם תוכננו עבור פרארי וכסטנדרט – בלמים קרבון קרמיים המספקים ביצועי בלימה הדורשים 32.8 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ״ש.
פנים הרכב עוצב בקפידה כדי למקסם את חלל תא הנוסעים וכולל 4 מושבי ספורט מרווחים, אשר ניתנים לבחירה מעור או אלקנטרה ולשדרוג עם אופציה למסאז׳ למושבים, לראשונה בפרארי ואוורור. לוח המחוונים כולל שני מסכים דיגיטליים מופרדים לחלוטין – אחד בגודל 16״ לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל״ד גדול במרכזו ומסך נוסף בגודל 10.2״ הממוקם ממול לנוסע.
בתכנון הדינאמיות של הפורוסאנגווה החדשה פרארי יישמה מטרה אחת מעל כולן – היא צריכה להיות מכונית ספורט אמיתית כמו שאר הפרארי ולהיות ספורטיבית ומהנה לנהיגה. כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה ללקוח חוויית פרארי אמיתית, מרגשת, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי ביצעה מגוון שינויים בדינאמיות של הרכב וכן מציגה לראשונה מגוון פיתוחים במיוחד לפורוסאנגווה:
המתלים מאפשרים גם מרווח גחון גבוה של 18.5 ס״מ, ולקוחות שירצו יוכלו לשדרג את המתלים ולאפשר את הגבהת מרכב הרכב בעוד 3 ס״מ עד מהירות של 80 קמ״ש.
מחירה של הפורוסאנגווה מתחיל ב-3,325,000 ש״ח.
ברכב הראשון שמגיע לישראל ישנן מגוון תוספות הזמינות בתוכניות ההתאמה האישית של פרארי, ה-Atelier, Special Equipment וה-Tailor Made.
בין התוספות ניתן לציין את הצבע המיוחד – Bianco Italia שמחירו 245,000 ש״ח, גג פנורמי ייחודי עם אופציית הכהיה חשמלית שמחירו 151,000 ש״ח, חישוקי 22״/23״ קלים בגימור יהלום בשווי 73,000 ש״ח, גימור חיצוני מסיבי פחמן בשווי משוער של כ-280,000 ש״ח.
הפורוסאנגווה במספרים:
פרארי 296 GTB |
|
סוג מנוע |
V12 65° Naturally Aspirated |
נפח (סמ"ק) |
6496 |
הספק - כ"ס / סל"ד |
725 / 7,750 |
מומנט - קג"מ / סל"ד |
71.6 / 6,250 |
תאוצה 0-100 (שניות) |
3.3 |
תאוצה 0-200 (שניות) |
10.6 |
מהירות מרבית ( קמ"ש ) |
מעל 310 |
מרחק בלימה 0-100 קמ״ש (מטרים) |
32.8 |
מרחק בלימה 0-200 קמ״ש (מטרים) |
129 |
תצרוכת דלק (נתוני יצרן) |
|
משולב ( ליטר ל-100 ק"מ ) |
17.3 |
מערכת הנעה |
|
תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם 8 הילוכים, הנעה כפולה |
|
הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני |
|
מנטינו (Race Manettino) עם 5 מצבי נהיגה- Ice, Wet, Comfort, Sport, ESC-Off |
|
Ferrari Active Suspension Technology, ABS Evo on low grip surfaces, 4RM-S evo F1-Trac, FDE+, E-Diff |
|
מידות ומשקלים |
|
אורך כולל (מ"מ) |
4,973 |
רוחב כולל (מ"מ) |
2,028 |
גובה (מ"מ) |
1,589 |
בסיס גלגלים (מ"מ) |
3,018 |
נפח תא מטען (ליטר) |
473 |
קיבולת מיכל דלק (ליטר) |
100 |
מאפייני חוץ:
מאפייני פנים:
תגובות