דלק מוטורס יבואנית פורד לישראל מפציצה עם שלושה דגמים חדשים בהיצע המקומי: הריינג'ר, טנדר בינוני חדש (בישראל), מתיחת פנים לטנדר מסדרת F סופר-דיוטי המוכר בגודל מלא, וגרסה חשמלית נטולת זיהום למסחרית האלמותית - הטרנזיט
מאת: דרור ברלי
21/01/24
החדשה העיקרית היא הצטרפותו של הטנדר הבינוני ריינג'ר לנבחרת המקומית של פורד ויתחרה בישראל מול טויוטה היילקס, איסוזו דימקס ופולקסווגן אמארוק. הריינג'ר הוא הטנדר הבינוני הפופולרי ביותר באירופה, והוא חולק פלטפורמה וחלק מהמכלולים עם הדור השני והחדש של פולקסווגן אמארוק.
סנונית ראשונה של הטנדר המסקרן הזה הכרנו לפני כשמונה חודשים, כאשר הגיע לישראל גרסת העל הקיצונית שלו – ריינג'ר רפטור, שהוא טנדר ספורטיבי עתיר ביצועים ויקר (החל מ-475,000 שקלים). כעת, באיחור "קל" של כשנה וחצי, מגיעות גם גרסאות העבודה הרגילות והצנועות יותר, במחיר שגם אם אינו מהזולים, עדיין קל יותר לעיכול.
את הריינג'ר נקבל בשתי גרסאות, שתיהן חמושות במנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר.
גרסת XLT עם מגדש טורבו אחד, 170 כ"ס ו-41.3 קג"מ, וגרסת "וילדטראק" עם שני מגדשים, 205 כ"ס ו-50.9 קג"מ. אבל ההבדלים לא מסתיימים במספר המגדשים ובגודל האורווה.
ל-XLT תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות ותיבת העברה פשוטה עם הנעה אחורית או כפולה. בווילדטראק מקבלים תיבת 10 מהירויות ותיבת העברה מתוחכמת דומה לזו שבברונקו, בעל אפשרות להנעה כפולה קבועה (לכביש רטוב/חלקלק) ודיפרנציאל מרכזי (מערכת מצמדים) ננעל.
שתי הגרסאות יחלקו את אותה מידת צמיגים (255/65R18) ואת אותה שלדת סולם, עם מתלה קדמי נפרד במבנה עצמות עצה כפולות עם קפיצי סליל, וסרן אחורי חי התלוי על קפיצי עלים בעל דיפרנציאל ננעל.
כושר ההעמסה של שני דגמי הריינג'ר הוא 1,000 ק"ג וכושר הגרירה 3,500 ק"ג (נגרר עם בלמים) או 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים.
לשני הדגמים מיגון גחון מקורי, מרווח גחון של 23.5 ס"מ וזווית גישה של 30 מעלות ונטישה של 23 מעלות.
האבזור בדגם XLT כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ', מסע מגע של 10 אינץ', קישוריות לאנדרואיד-אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה אלחוטי, בלם חניה אלקטרוני, חיישני חניה, תאורה וגשם, פתחי מיזוג ושקעי טעינה גם ליושבי המושב האחורי ומצלמה אחורית לסיוע בחניה
על כל אלה, מוסיף דגם הווילדטראק חישוקים קלים, ריפודי עור ומושב נהג מתכוונן חשמלית עם חימום למושבים הקדמיים, מסך 12 אינץ' ומערך מצלמות היקפי, שמשות כהות ופנסי לד בחזית.
הגרסה המאובזרת ביותר היא ווילדטראק EDITION, והיא מוסיפה גם חישוקים בקוטר 20 אינץ' (צמיגים במידה 255/55R20) ומערכת שמע יוקרתית מתוצרת O&B בעלת 8 רמקולים.
בכל רמות הגימור נמצא 8 כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפיבית, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, בקרת ערנות נהג, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, אור גבוה אוטומטי ועוד.
המחירים (כוללים מע"מ) הם 325,000 שקלים לדגם XLT, (תוספת של 10,000 שקלים לחבילת כרום), 365,000 שקלים לגרסת ווילדטראק, ו-385,000 שקלים לגרסת ווילדטראק EDITION.
מתיחת הפנים לטנדר הפולסייז של פורד מגיעה גם אלינו, עם התייקרות צפויה ולא קטנה בכלל. סדרת הטנדרים F היא לא רק הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב לאורך שנים ארוכות, מדי פעם מטפס הטנדר הבריון גם לראש טבלת כלל המכוניות הנמכרות ביותר בארה"ב באופן כללי! מה שמעיד על חשיבות הדגם ליצרן.
לישראל הוא מיובא בגרסאות 250 ו-350 סופר-דיוטי הגדולות והחזקות ביותר, כמובן במשקל כולל שמחייב רשיון נהיגה למשאית (C1) ומאפשר החזר מע"מ מלא והכרה מלאה בהוצאות. את הטנדר הגדול הזה אנו יכולים לקבל בשתי גרסאות – LARIAT המאובזרת/מהודרת, או TREMOR המאובזרת לשימושי שטח קשוחים.
בשתי הגרסאות אנו מקבלים את מנוע הפאוור-סטרוק האדיר – טורבו דיזל במבנה V8 ונפח 6.7 ליטר, שבדגם לריאט מספיקים ל-475 כ"ס ו-145 קג"מ. ואם זה לא מספיק או חלש מדי לטעמכם, את אותו מנוע תקבלו בגרסת הטרמור כשהוא מכויל ל-500 כ"ס ו-166 קג"מ! תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 10 מהירויות, תיבת ההעברה החסונה מציעה הנעה אחורית או כפולה 4X4 עם הילוך כוח.
שני סרנים חיים עצומים, הקדמי תלוי על מוטות רדיוס וקפיצי סליל, האחורי על קפיצי עלים, ובסרן האחורי דיפרנציאל ננעל נשלט חשמלית. בדגם הטרמור מקבלים גם מיגונים מקוריים, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה וצמיגי שטח מלא מתוצרת גודייר בקוטר 35 אינץ'.
אורך ארגז המטען הוא 208 ס"מ ורוחבו 161 ס"מ וניתן להעמיס בו בין 1,400 (דגמי 250) ל-2,000 ק"ג (דגמי 350). כושר הגרירה המותר עומד על 3,500 ק"ג. שני הדגמים מאובזרים היטב בגג שמש חשמלי, ריפודי עור, כל המושבים מחוממים (הקדמיים גם מאווררים), קישוריות מלאה, מסך 12 אינץ' ומערכת שמע משוכללת.
החל מ-315,000 שקלים ל-F250 לאריאט, 325,000 שקלים ל-F350 לאריאט, 345,000 שקלים ל-F250 טרמור (המחירים לא כוללים מע"מ)
את הטרנזיט של פורד לא צריך להציג. מי שבקרוב ימלאו 60 שנה להצגתו לראשונה ויותר מ-8 מיליון יחידות שיוצרו, בתקופות שונות היה סוג של "מסחרית לאומית", כולל פס הרכבה ישראלי מקומי במפעלי תע"ר (תעשיות רכב) בנצרת-עלית (היום נוף הגליל) שייצר טרנזיטים לשוק הבית. הטרנזיט היה ואן רב-שימושי גמיש ופרקטי שידע להוביל הכל – מכיכרות לחם ועד נוסעים, ונודע כרכב קשוח ועמיד ששורד בעבודת-פרך לאורך שנים ארוכות.
מאז עברו הרבה שנים, המפעל בנצרת נסגר וכבר לא קיים, ודגמי הטרנזיט שאנו מקבלים מגיעים מפסי הייצור של פורד-אוטוסאן בטורקיה. לפני כשנה וחצי הוצגה הגרסה החשמלית-מלאה של הטרנזיט שסוף-סוף מגיעה גם אלינו, והיא מתהדרת בנתונים מרשימים.
הטרנזיט E החשמלית תגיע אלינו רק בגרסת ואן הארוכה והגבוהה ביותר בעלת בסיס הגלגלים באורך 375 ס"מ. נפח ההעמסה עומד על 10 מ"ק, כושר ההעמסה הוא 1,190 ק"ג. המשקל הכולל עומד על 3,900 ק"ג, ומאפשר נהיגה ברכב עם רשיון נהיגה ב' הישן (עד 2007), זה שמוגבל ל-4,000 ק"ג.
עם סוללה בקיבולת של 68 קילוואט-שעה ומנוע בהספק 269 כ"ס מרשימים, הטרנזיט החשמלית יודעת לנסוע 300 קילומטרים תיאורטיים (WLTP) בין טעינות. זה נשמע לא הרבה, אבל תלוי למה משווים –הטווח באמת לא גדול בהשוואה לחשמליות-משפחתיות המקובלות, אבל הוא יפה מאוד כאשר משווים תפוחים לתפוחים, כלומר לואנים מסחריים מתחרים. עמדת טעינה של 115 קילוואט תטעין את סוללת הטרנזיט E מ-15% ל-80%, (טווח הטעינה המקובל) תוך 34 דקות.
האבזור הסטנדרטי כולל שלושה מושבים קדמיים מחוממים, כאשר מושב הנהג גגם מתכוונן חשמלית, מסך 12 אינץ' עם קישוריות לאנדרואיד-אוטו ואפל קאר-פליי, מערך חיישני חניה, שש כריות אוויר בקרת שיוט אדפטיבית וניטור לשטח מת ותנועה חוצה.
כל זה שלכם, תמורת החל מ-399,000 שקלים (כולל מע"מ)
2 תגובות
1
אורח/ת - איתמר
22 בינואר ב 18:17
שיחפשו את הפרייארים עם המחירים האלה
2
אורח/ת - מיוחס
23 בינואר ב 09:09
תמיד היה עדין ובעייתי.היתרון שהיה בוא ,היה קל ונגיש לתיקון
תגובות