ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית אופנועי KTM משיקה את 790 אדוונצ'ר החדש בישראל, אשר קיבל עיצוב עדכני, מתלים משודרגים ואלקטרוניקה מודרנית ומציע גם יכולות כביש ושטח גבוהות במיוחד, אבזור עשיר, טווח רכיבה גדול מאוד בין תדלוקים ומחיר אטרקטיבי, גם בגרסה מוגבלת ל-47 כ"ס עבור בעלי רישיון A1
• ד.ל.ב מוטוספורט משיקה את ה-790 אדוונצ'ר המחודש בישראל אשר חזר לאחרונה לייצור
• ה-790 אדוונצ'ר המחודש, קיבל את העיצוב המודרני של משפחת דגמי האדוונצ'ר של KTM, בצמוד למתלים משודרגים ואלקטרוניקה עדכנית
• דגם זה מצויד במנוע ה-LC8c המוכר בנפח 799 סמ"ק עומד בתקן יורו 5, מפיק 95 כ"ס ו-8.9 קג"מ וכן בגרסה מוגבלת הספק ל-47 כ"ס עבור בעלי רישיון A1
• ה-790 אדוונצ'ר החדש קיבל את המערך האלקטרוני המוכר מאחיו הגדולים, ה-890 אדוונצ'ר וכולל בורר מצבי רכיבה – כביש-גשם, שטח וכן מצב ראלי אופציונאלי, ניהול מתקדם יותר למערכת הבלימה עם רגישות לבלימה בהטיה וכן צג דיגיטלי צבעוני בגודל 5 אינץ' עם קישוריות לטלפון הנייד ועוד
• מחיר אדוונצ'ר 790: החל מ-73,990 שקל
ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, משיקה את
ה-790 אדוונצ'ר החדש בישראל, לאחר ששב לייצור ולהיצע משפחת דגמי האדוונצ'ר של KTM. דגם זה חוזר כדי להציע עבור לקוחות האדוונצ'ר של המותג, גרסת כניסה נוספת, אך לשמר את רף היכולות הגבוה כמצופה מאופנועי KTM. ה-790 אדוונצ'ר שומר על המאפיינים שהפכו אותו לפופולארי כל כך בעת השקתו בישראל ובעולם שעיקרם קלות בתפעול וברכיבה, מרכז כובד נמוך, ידידותיות גבוהה למשתמש, טווח רכיבה גדול הודות למכל דלק גדול (20 ליטר) וצריכת דלק נמוכה ועוד.
ה-790 אדוונצ'ר מצויד במנוע ה-LC8c שפותח במיוחד עבורו ומציע ממדים קומפקטיים במיוחד, גמישות וזמינות כוח לכל אורך רצועת הסל"ד וצריכת דלק נמוכה שמייצרת טווח רכיבה גדול של כ-450 ק"מ בין תדלוקים. זהו כידוע מנוע טווין-מקבילי בנפח 800 סמ"ק והוא מציע אופי פעולה חלק מאוד הודות לשימוש בצמד גלי איזון, תיבת הילוכים קומפקטית בעלת שילוב מהיר וחלק.
מערכת הפליטה שעשויה מנירוסטה מבטיחה משקל קל והיא מוקמה כך שתאפשר יצירת מרווח גחון גדול ככל הניתן. רכיביו הפנימיים מצופים ב- DLC - Diamond Like Carbonלהפחתת החיכוך הפנימי, ההספק עומד על 95 כ"ס והמומנט על 8.9 קג"מ עם רצועת כוח רחבה במיוחד לטובת גמישות בכל תנאי הרכיבה. כעת, דגם זה יוצע גם בגרסה מוגבלת הספק ל-47 כ"ס כדי להתאים לבעלי רישיון רכיבה A1.
במסגרת ה'קאמבק' לשנת 2024, ה-790 אדוונצ'ר מקבל מתלים משודרגים – מזלג WP APEX (43 מ"מ קוטר, 200 מ"מ מהלך) בכיול חדש אשר משפר את הקשר בין הרוכב לדרך עם תחושות ושיכוך טובים יותר וכן בולם אחורי WP APEX מתכוונן לעומס קפיץ ושיכוך ההחזרה באמצעות ברז קל להפעלה.
בנוסף לכך, מערכת אלקטרונית חדשה תנהל את בקרת הבלימה הרגישה גם לבלימה בהטיה, כולל מצב שטח ייעודי – BOSCH 9.3MP, שלושה מצבי רכיבה (כביש, גשם ושטח, עם מצב רביעי, ראלי אופציונאלי) וגם הממשק מול הרוכב שופר הודות לשימוש במסך TFT צבעוני חדש בגודל 5 אינץ' אשר מציע כעת גם קישוריות לטלפון הנייד עם תצוגת ניווט ושיחות נכנסות וכן שקע USB. בתחום הנראות, ה-790 אדוונצ'ר החדש קיבל את העיצוב העדכני של אחיו הגדולים, ה-890 אדוונצ'ר, ובו הפלסטיקה החדשה אשר מחברת את מרכז האופנוע וחיפוי מכל הדלק אל סביבת הכידון ופנס החזית.
דגם זה עתיד להרחיב מאוד את קהל היעד של משפחת דגמי האדוונצ'ר של KTM, לא רק הודות להצעת גרסה מוגבלת לבעלי רישיון A1, אלא גם הודות ליכולת להציע טווח גובה מושב רחב ביותר – החל מ-790 מ"מ בעזרת מושב ומתלים מונמכים ועד 880 מ"מ באמצעות מושב מוגבה.
בנוסף לכך, דגם זה מציע כסטנדרט משכך היגוי, מיגון ידיים, מיגון גחון, מצמד מחליק, חישוקי שפיצים טיובלס, ממשק ישיר בין לוח המחוונים לטלפון החכם, מערכת ABS רב מצבית (כולל ניתוק) ועוד. ברשימת האופציות ניתן למצוא את מצב הראלי אשר מציע 9 מצבי התערבות לבקרת האחיזה, בקרת שיוט, 'קוויק-שיפטר' להעלאת והורדת הילוכים, כנף קדמית גבוהה וכן קטלוג שדרוגים ואביזרים מלא להתאמה אישית. יחד עם מרווח טיפולים של כל 15,000 ק"מ, דגם זה הופך לאחת מהתמורות הטובות ביותר בעולם האדוונצ'רים.
מפרט טכני:
מנוע: טווין מקבילי, 4 שס' לציל'
נפח: 799 סמ"ק
הספק: 95 כ"ס ב-8,000 סל"ד (ישנה גם גרסת 47 כ"ס)
מומנט: 8.9 קג"מ ב-6,600 סל"ד
יחס דחיסה: 12.7:1
קירור: נוזל
מצמד: מחליק
מתלה קדמי: WP APEX מזלג הפוך, 43 מ"מ קוטר, 200 מ"מ מהלך
זווית מזלג: 25.9 מעלות
מתלה אחורי: זרוע דו-צדדית, בולם יחיד WP APEX, 200 מ"מ מהלך
בלם קדמי: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאליים 4 בוכנות
בלם אחורי: דיסק 260 מ"מ, 2 בוכנות
ABS: רב-מצבי
צמיג קדמי: 90/90 R21
צמיג אחורי: 150/70 R18
בסיס גלגלים: 150.9 ס"מ
מרווח גחון: 23.3 ס"מ
גובה מושב: 790 - 880 מ"מ
מכל דלק: 20 ליטר
משקל (יבש): 199 ק"ג
מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ או שנה
המחיר:
KTM 790 אדוונצ'ר: החל מ-73,990 שקל
*כולל הוצאות רישוי
תגובות