יצאנו ליום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - המועדון הרשמי מטעם היבואן.
כלי רכב גדולים, חזקים, חדישים ומפנקים בעלי יכולות שטח מפתיעות, בצירוף עם קהל של זוגות קשוב וחביב תרמו לעוד יום הדרכה מצויין
בתחילתו של יום ההדרכה שלנו אנחנו מתמקמים בפינה מוצלת ביער כדי לקיים שיעור תיאורטי מקיף על רכבי 4X4 בכלל ועל יכולות הרכב שלנו בפרט. על נהיגה בשטח, על המערכות המכניות והמערכות האלקטרוניות ואיך כל זה עובד יחד. שעה של הסברים על עולם רכבי 4X4.
מהו בעצם רכב 4X4, כיצד התפתחה האבולוציה של הרכב עד שהגיעו ליצירות השטח של היום. מהו הינע 4X4, מה היתרונות של הינע על כל הגלגלים, איזה בעיות נוצרות וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת העברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה.
מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח. זוויות מרכב, זווית גישה זווית נטישה, זווית בטן ומרווח גחון... ועוד ועוד.
לאחר השיעור יוצאים לתרגול בשטח.
ראשית, מדגימים מהו מהלך מיתלה, ואיפה הרקסטון בסקלה....
מתחילים משיפוע צד, נושא קריטי ובעיני החשוב ביותר מהסיבה ששיפוע צד יכול להרוג! (הוא והאגו). לומדים כיצד לגשת לשיפוע צד, נהיגה זהירה, מהירות נסיעה נמוכה, ומה עושים כאשר הרכב נוטה להתהפך.
משם המשכנו לגבעה קטנה לתרגול שימוש במערכות הרכב, למעבר מכשול בעליה ובירידה, בחירת נתיב בהתחשב במגבלות זווית הגישה והנטישה עליהן שוחחנו כבר בשלב התאוריה.
התרגול בירידה ובעליה מדגים את יכולותיו של הרכב, כולם מרוצים לראות גלגל קדמי עולה לאוויר ואת מערכת בקרת האחיזה עוצרת את הסחרור שלו ודוחפת את הרכב קדימה. המעלה המשולב בהצלבות עם זווית חדה מאפשר לנו לראות איך נעילת הדיפרנציאל האוטומטית נכנסת לעבודה, פותרת את בעיית ההצלבה ומעבירה את הרכב הממש לא קטן קדימה ולמעלה. המנוע הגמיש והחזק לא נזקק כלל להגיע לסל"ד גבוה, הכל נעשה במתינות והקפדה על בחירת נתיב חוסכת נזק לחזית הרכב.
מהצד השני, אנו מגלים גם את נקודות החולשה של הרכב הנגרמות מזוויות המרכב ורואים הלכה למעשה כיצד רכב מוגבה עובר כל מכשול בקלות רבה יותר.
לאחר שתרגלנו ועל הדרך קיבלנו ביטחון, אנחנו נוסעים לגבעה 186. בדרך אנו עוברים מתלול ומתרגלים מעבר תוך שינוי כיוון וזוית הרכב כדי לא להיתקע במרכז המתלול.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
הדרך לגבעה עוברת במעלה דרדרתי שופע במדרגות אבן וחריצי קרקע, כאן המקום ליישם את כל מה שלמדנו.
את היום קינחנו בשיחה על כוס קפה. דיברנו על צמיגים, מיגונים, מדרגות וחילוצים.
תודה לכל אחת ואחד מהחברים שכיבדו אותנו ובאו להדרכה וברוכים הבאים למשפחת השטח!
תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.
נתראה בשטח.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - אבירם
04 בינואר ב 15:29
חגי מדריך מקצועי, הביא אותנו לאתגרים מאד מעניינים ויצאנו עם המון תובנות על שטח, הנדסה, היכולת והגבולות של הרקסטון.
היה מעולה!
2
אורח/ת - אבירם. ש
14 בפברואר ב 11:26
חגי תודה רבה על יום מעשיר, מאתגר ומהנה.
הסברת את הדברים בעניין רב, הצד המעשי היה מאתגר ומהנה, ולסיכום, היה אחלה!
תודה רבה, נתראה בטיולים!
3
אורח/ת - צופר. ק
14 בפברואר ב 11:29
רב תודות .נהנתי והחכמתי💐.
4
אורח/ת - מיכאל. ד
14 בפברואר ב 11:29
יישר כח חגי
תודה לך על יום מלמד ומהנה
תגובות