להניע גוף שמשקלו מעל שני טון למהירות מאה קמ"ש, ממצב עמידה בפחות מארבע שניות צריך כוח חזק מאד.
הכוח הזה צריך מקור אנרגיה גדול מאד שיאפשר זאת.
אם תמצמצו פעמיים יתכן ולא תספיקו לראות איך שזה קורה.
הצטרפו אלי למסע המפורט ואולי תתחילו להאמין בכוח עליון, בין אם אתם עורכי דין או חזנים בבית הכנסת.
שיאופנג מוטורס היא חברת טכנולוגיה סינית שמייצרת רכבים תחת המיתוג אקספנג.
הטכנולוגיות והעיצוב מפותחות בסין, ארה"ב ואירופה, ופעילותה העסקית כיום מתבצעת בשוויץ, הולנד, דנמרק גרמניה וישראל.
באקספנג מכוונים גבוה בשוק, ולמרות שהחברה בת עשר בסך הכול היא בחרה לשחק כשווה בין שווים, ולהתחרות במותגים חזקים ומוכרים.
החברה שמה לה למטרה להתרכז באיכות המוצר והחומרים, מה שבא לידי ביטוי בבניית רכבים מהרכיבים הטובים ביותר.
תפיסת העולם של החברה מדברת על ניידות שמהותה לא רק להימצא בתנועה, אלא לשמש כלי ליצירת חוויה שימושית.
על כן החברה מכוונת לפתרונות טכנולוגיים לתנועה שהם לא רק רכבים.
העיצוב הרמוני, מאופק, נטול גימיקים, וללא הסחת דעת.
תפיסת המוצר של אקספנג מכוונת לשדרוג קבוע של תוכנת הרכב באמצעות האינטרנט, ליצירת העדפות המשתמשים, כמה פעמים בשנה.
לרשות רוכשי הרכב עומדת אפליקציה ייעודית ומתקדמת, שיש בה סט כלים שימושיים, כולל למשל הכנסה והוצאת רכב מחנייה צרה, מבלי להיות בתוכו.
אירגנתי לך את גרסת הפרפורמנס, אמר הקול מעבר לקו, סע לבלות, אבל בזהירות.
במשפט קצר של ארבע מילים סיכם הדובר את מהות הנסיעה באקספנג G9 שעלתה לאחרונה ארצה.
כמנוסה הבא במגע עם רכבים חדשים רבים במשך השנים יש בהחלט מקום להשוואה והערכה.
הרכב הזה הוא סופר טכנולוגי, וארבעים ושמונה שעות (ברוטו), שהוקצבו לי להיכרות אינטימית כנראה תדגדג את קצה קצהו של הפוטנציאל, ולדעתי צריך הרבה יותר, או פחות איתגור טכנולוגי, בכדי לרדת לכל רזי הפיצ'רים המסתתרים בתוך התפריטים הארוכים, בעיקר אם אתה לא זה המדלג תדיר בין רכבים ואמור לקלוט את כל השכלולים המעשיים.
מסך מולטימדיה ענק
עדי, שמוסר לי את הרכב עובר איתי במהירות על שלל האפשרויות, אשר כולן מתבצעות דרך מסך המולטימדיה המרכזי, המאפשר חלוקת תפקידי משנה דרך כפתורי ההגה, וצריך להיות מאד מרוכז על מנת להבין את הלוגיקה שמאחורי כל פעולה.
רכבים שמקורם בסין מגיעים מראש בבעיה (מקומית, שלהם) עם כל מה שקשור לגוגל. חלקם מתגברים על זה בקישור הרכב לאפליקציות אנדרואיד אוטו ואפל קאר בהתאמה, וחלקם מתעלמים מכל מה שגוגל מספקת.
כל יציאה בזמן נהיגה ממסך הניווט לכל צורך אחר, לא יחזיר את מפת הניווט למצבה האחרון, אלא יחייב עצירה כפי שתיארתי מקודם, לחזור לניווט ולהמשיך בנסיעה.זהו משהו שלדעתי ראוי לשפר.
הדשבורד הארוך חולק עם הנוסע הימני מסך משל עצמו, שהנהג לא יכול לראות, וכך הנוסע יכול למשל לראות סרט ביו טיוב, או לכוון את מפת הווייז שלו ולהדריך את הנהג (יעיל מאד בקרב זוגות נשואים במקום טיפול זוגי), מפת הניווט אגב יכולה להראות זמנית רק על מסך אחד בלבד מבין השניים.
וככה נאמר על חברת DYNAUDIO (מותג הסאונד באקספנג).
רמקול איכותי במיוחד
" Dynaudio – חברת אודיו מובילה המייצרת רמקולים ומערכות סאונד איכותיות לשימוש ביתי ומקצועי כאחד, נוסדה בדנמרק בשנת 1977 ע”י אחווינד סקאנינג וג’רהארד ריכטר.
לחברה היסטוריה ארוכה של חדשנות ומומחיות בהנדסת שמע. המוצרים שלהם ידועים באיכות הסאונד יוצאת הדופן וחתימת הסאונד המעולה שלהם, מה שהופך אותם לחביבים על מיליוני חובבי מוזיקה מסביב לעולם.
ב-Dynaudio, כל רמקול מעוצב בקפידה על ידי אומנים מיומנים שמתגאים בעבודתם. המחויבות של החברה למצוינות הקנתה להם מוניטין של אחת מחברות האודיו הטובות בעולם.
Dynaudio היא חברת שמע המייצרת רמקולים ומערכות סאונד איכותיות לשימוש ביתי ומקצועי כאחד. עם מחויבות למצוינות ומוניטין של חברת סאונד מעולה, מוצרי Dynaudio יספקו עבורכם חווית סאונד מלאה ומרגשת."
הסאונד של הרכב הזה פשוט מטורף. זהו צליל נקי ומדויק המעניק חווית שמיעה כיפית.
כאמור, ה-9G הזה עתיר טכנולוגיות, אבל כאשר מדובר במותג על, שיש לו כאן 22 נציגים להוכחת מצוינותו אני כבר בטוח כי הטיול שלנו יקבל ערך מוסף של הנאה מוזיקלית.
וכאן אוסיף כוכבית לרוכש - אל תיקח איתך אנשים שלא אוהבים לשמוע מוזיקה בעוצמה מעל המקובל.
כמרבית הרכבים החשמליים, גם כאן יש עוזרת קולית העונה לשם HEY EXPENG, ויכולה לסייע במספר משימות (לא גדול) המבוצעות כולן בשפה האנגלית.
גג הזכוכית הענק, המכסה את כל שטח הרכב לא מגיע עם וילון גלילה פנימי או לא נפתח כלל, מה שמוריד מראש שתי פקודות שימושיות לעוזרת הקולית. (גם קפה היא עוד לא מכינה).
רמת גימור הפרפורמנס שהועמדה לרשותי היא הבכירה (והיקרה) מבין שלוש הגרסאות הנמכרות בישראל.
מתחת לתא הנוסעים ממתין עדר של 551 סוסים מחושמלים שמרימים את ה-SUV הנאה הזה שמשקלו 2.4 טון, ממצב עמידה (במצב נהיגה ספורטיבי) למהירות 100 קמ"ש תוך 3.9 שניות!!!
זאת אומרת, שאם מצמצת פעמיים, כבר עברת את המהירות החוקית בישראל במרבית הכבישים "המהירים".
אבל, זה שדורך על הדוושה יחווה אורגזמה מיידית ופרץ אדרנלין מרגש שעשוי לגרום לו לחזור על הפעולה (המיותרת יש לומר) פעם אחר פעם.
כי לדברים טובים, אתם יודעים, מתמכרים מהר.
כדאי מאד לא לעשות זאת יותר מידי פעמים כי שימוש מוגבר באפשרות זאת יעלה בחשבון בטווח הנסיעה.
וכאן אני חושב כי זהו מזל גדול שנתנו לי את הרכב ל-48 שעות בלבד, כי הגמילה הייתה קשה, אבל קצרה.
לרכב יש ארבעה מצבי נהיגה, כאן הוזהרתי מראש לוותר על מצב OFFROAD ולא לרדת כלל מהאספלט.
הסתפקתי במעברים בין מצב חיסכון למצב סטנדרטי, וגם כך אוכל לצפות למקסם את הטווח המובטח 520 ק"מ.
קבעתי לנו יום טיול שיעבור בין נופים משתנים, ובהתאם לתנאי מזג האוויר נראה לאן נגיע.
אורח אחד שלי המתין לנו בתחנת דלק אלונים, מה שמחייב כניסה לבית לחם הגלילית הציורית לחפש רקעים מעניינים ל-9 שעימנו.
שדרת העצים בכניסה לישוב תמיד יפה, וצריך להמתין שתהיה ללא תנועה כלל.
מזג האוויר השמשי מתחיל להתענן, ואנחנו מגיעים אל מוזיאון גולני, בצומת הנושאת את שם חטיבה מס' 1.
הכניסה למוזיאון גולני
מתוך ויקיפדיה :
"... אתר ההנצחה ומוזיאון חטיבת גולני הוא מוזיאון, אתר הנצחה ומורשת קרב לחטיבת גולני הממוקם במחלף גולני. האתר הוקם בשנת 1982... ראשיתו של האתר בגלעד מאבני בזלת מקומיות שהוקם בשנת 1949 ליד הצומת לזכרם של 87 חללי חטיבה שנפלו באזור בקרב על סג'רה ובקרבות על הכפר לוביה במלחמת העצמאות. על הגלעד נרשם: ”לזכר הלוחמים שנפלו במערכות סג'רה והגליל התחתון בשנת ה'תש"ח”. מיקום הגלעד הוא שקבע את שם המקום כצומת גולני... כיום משתרע האתר על שטח בן כ-60 דונם ובו תצוגות, מבנים, דגמים, אנדרטאות, כלי נשק ומופע אור-קולי. במוזיאון אולם "יזכור" המנציח את זכר חללי חטיבת גולני. במקום נערכים טקסים שונים וביניהם טקסי הזיכרון של חטיבת גולני..."
המלחמה האחרונה מוסיפה שמות ופנים של חיילים רבים לאתר המושקע, לדעת המבקרים חלק מהמוצגים כבר אינו משקף את רוח התקופה, וראוי להתחדש בטכנולוגיות עכשוויות, ובמיצגים עדכניים יותר.
בצומת המוביל לטבריה פניתי ימינה על מנת להגיע אל יער שוויץ. הדרך אל היעד עוברת בדרך נוף יער שוויץ ממנה נשקף כמובן נופה של הכנרת, ובימים בהירים גם הרי הגולן והרחק הלאה משם.
חיפשתי את המרפסת, שראיתי תמונות ממנה ברשתות, אבל אין שום שלט או נקודה המפנה בדיוק אל המקום. (אין יעד מוגדר לחיפוש בתוכנות הניווט).
המרפסת
בדיעבד, לכוון (בכביש 7677) אל מצפה אורון שאול, לנסוע לכיוון אנ"א פוריה, אבל במזלג במקום לפנות ימינה לאכסנייה, לבחור את הנתיב השמאלי ולנסוע כל הזמן ישר.
ואכן, אם נוסעים לאט בסוף מוצאים. המרפסת נבנתה כשהיא בולטת מהמדרון בו היא נטועה, משקיפה על נוף מרהיב, וממש לכבודנו (כנראה) הסתלקו העננים, ומראה צלול של כל הסביבה נפרש מולנו.
כביש זה מתחבר לכביש 90 סובב הכנרת, ואתו נסענו עד לצומת הבא, בצומת המתחבר לכביש 767 פונים ימינה ומיד ימינה, אל חצר כנרת.
חצר כנרת
מתוך האתר מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל :
"... החצר הוקמה בשנת 1908 על אדמות דלייקה ואום-ג’וני במטרה להכשיר בה פועלים חקלאיים יהודים להתיישבות קבע. חצר כנרת הייתה מעין מעבדה, כוך היתוך בו התגבשו הניצנים הראשונים של רעיונות חברתיים, כמו הקבוצה, הקיבוץ והמושב. כאן חיו ופעלו אישים מרכזיים בתולדות היישוב בארץ: א.ד. גורדון, רחל המשוררת, האגרונומית חנה מייזל, ברל כצנלסון, זלמן שז”ר ועוד...האתר כולל את מבני החצר, חדר האוכל, האסם, חוות העלמות, החאן וסרטון על רחל המשוררת..."
ישן מול חדש
בניגוד לפעמים שהייתי כאן בסופי שבוע והמקום היה סגור, היום החצר פתוחה, ומהווה רקע הולם לכמה צילומי אווירה של טכנולוגיה מרהיבה ומודרנית מול מצוקות תחילת הציונות המעשית לפני כמאה ועשרים שנים.
ואם בעכשוויות עסקינן, בחניה החיצונית של החצר ההיסטורית הוקם "ארתור קפה".
אחת מעגלות הקפה עם הנוף הכי יפה בארץ.
יש כאן הרבה שולחנות וכיסאות שאפשר להזיז, וכאלה במתכונת בר ארוך מול הנוף. אם כבר מחליטים לעצור להתרעננות, זה המקום המתאים.
מעבר לכביש, במרחק כמה דקות הליכה נמצא גן לאומי בית ירח (מופיע במפת גוגל תחת השם חרבת כרק-בית ירח).
חפירות ארכיאולוגיות בתל בית ירח החלו בשנת 1933, ובהן התגלו שרידי יישוב גדול שהתקיים לכל אורך תקופת הברונזה הקדומה (בשנים 3500-2300 לפני הספירה הנוצרית, לערך).
כבר בשנות ה- 1940 התגלה בתל בית ירח ממצא ארכיאולוגי ייחודי - "בניין המעגלים", מבנה מונומנטלי ובו תשעה מעגלי אבן. מבנה זה היווה כפי הנראה את הממגורה המרכזית של בית ירח הקדומה, ועד היום לא התגלתה לו מקבילה ארכיאולוגית בכל המזרח הקדום.
מתחם החפירות הוזנח עם השנים ועובר תהליכי הרס מתמשכים, בהעדר פעולות לשימור המקום..."
כאן ועכשיו הטפטוף כבר הפך למבול, ולא נותרה ברירה אלא לנסוע אל ההי-לייט היומי המתוכנן בתקווה למצוא נחמה.
ברשתות ראיתי לאחרונה כי מתנדבים נטלו על עצמם משימה לא פשוטה, ונרתמו לשקם כמה שניתן את אתר עין ג'ונס הצמוד לחמת גדר, ולהפכו למקום נעים לביקור.
הלכלוך עדיין נוכח במגרש החנייה הבוצי מאד היכן שמשאירים את הרכב, חוצים דרך מעבר את צמחיית הקנים אל הכביש הצמוד לגדר הגבול העבה, ובהליכה קצרה בעקבות ריח הגופרית החזק על מתחם המבנים בנטושים של עין ג'ונס.
באופן אירוני צמוד למקום מתקן מקורות הנושא בשם עין ריח, אבל מי שקבע את השם כנראה לא ביקר כאן, כי ריח יש, ועוד איך.
לפני שניכנס ונטבול במים מעלי האדים, החלטתי לקחת את האנשים שאיתי ולחפש יחד את המרחצאות הרומיים.
גבול משמאל ועתיקות מימין
הסתובבנו בגשם השוטף אנה ואנה מנסים למצוא את הדרך שתביא אותנו אל העתיקות עליהן קראתי.
חפשו את המסגד
"...אתר המעיינות החמים הוקם במאה ה-3 לספירה על ידי הרומים שגילו את הפוטנציאל התיירותי הגדול של המקום.
כמו כל מתחם שהקימה האימפריה, גם אזור המרחצאות נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אותם ימים, בפאר רב.
אולמות רחבי ידיים, קשתות מפוארים ושערים ענקיים, רצפות פסיפס מעוצבות ומושקעות וחיפויי שיש יקר.
בזמנו, נחשב אתר המרחצאות של חמת גדר לשני ביופיו בכל האימפריה הרומית.
לצד מתחמי התיירות והבילוי הקימו הרומים גם מבני דת שונים (ביניהם גם בית כנסת) ומקדשים לאלים. במקום הוקם גם תאטרון ששימש למופעי בידור ותרבות.
זהו אתר מדהים ביופיו!!!
איזה פאר והדר, איזה חשיבה על פרטים, פשוט בלתי נתפס..."
כאן נמצאת הפרצה בגדר
לבסוף, כאשר צעדנו בצמוד לגדר, כאשר מסתכלים כל הזמן לכיוון המסגד (ספויילר, דווקא אליו בסוף לא הגענו), מצאנו פרצה בגדר, וסימני שביל עליו מישהו כבר הלך לפנינו.
מעודי לא היינו כאן, וחדוות הגילוי עם יופי המקום הפכו את היום הזה למשמעותי יותר.
עכשיו נותר רק לטבול במים החמים.
בשתי הבריכות הפעילות נמצא מפלס המים ברמתו העליונה ביותר, כך שאת הציוד הנלווה ניתן להשאיר רק מחוץ למבנה, ולנסות לשהות במים כמה שאפשר לסבול.
עומקם משתנה ויכול להגיע עד 150-160 ס"מ להערכתי.
גם חום המים שונה בין הבריכות למרות שיש בניהן חיבור, והפנימית קרירה יותר בכמה מעלות.
אני מניח כי בימות חול עמוס כאן פחות מאשר בסופי שבוע, ומקווה כי ראשית הניקיון היחסי וההקפדה ישמרו, ואולי איזו רשות או גוף ייקחו על עצמם לשקם את האתר ההיסטורי, ויתנו לו את הכבוד הראוי לו, כי הפוטנציאל עצום.
לפני הנסיעה חזרה אל המרכז נכנסנו אל קיבוץ אפיקים, שם ניצבת דוממת עמדת טעינה מהירה (של חברה סונול), ואכן תוך עשרים דקות בלבד בהן קצת אכלנו דיברנו ושתינו, התמלאה הסוללה של האקספנג בכמות אלקטרונים רבה שתביא אותנו בבטחה הביתה, ועוד יישאר קצת גם ליותר המחר, עת תשוב אל מעונה.
בילינו עם רכב המסיבות הזה (שנקרא כך בשל יכולתו להשמיע מוזיקה מחוץ לרכב, פיצ'ר מגניב), מעט מידי זמן ממה שצריך, ואני בהחלט יכול להתקנא במי שיכול לשים 365 אלפי שקלים, ולא תהיה לו שנייה אחת של חרטה.
דגם האקספנג הזה מתוכנן להיות מקור של הנאות וגילויים, ויתכן כי האפשרות של עדכוני רשת תכופים יביאו לו יכולות שאנחנו עוד לא יכולים לדמיין עליהן אפילו.
בינתיים, יכול כל אחד במושבו להישען אחורנית, להפעיל עיסוי עדין (כן כן, גם במושבים האחוריים), להשמיע במערכת המולטימדיה איזה קונצרט מוזיקלי עתיר תווים, לתת לסאונד המהם לעטוף אותך מכל עבר, ולא ממש גם חייבים לנסוע עם החוויה הזאת. אפשר גם סתם ככה מתחת איזה עץ, מול אגם או לצד מרחצאות רומיים מלפני אלפיים שנה.
אקספנג 9G פרפורמנס
מנוע חשמלי.
קיבולת סוללה 98 קווט"ש.
הספק (משולב) 551 כ"ס.
מומנט 73 קג"מ.
טווח 520 ק"מ.
צריכת חשמל (במבחן) 20 קווט"ש/100 ק"מ. מה שנותן טווח 490 ק"מ. סביר וריאלי מאד.
מרחק נסיעה (במבחן) 424 ק"מ.
מחיר רכב מבחן 365,548 ₪
מדת טעינה מהירה באפיקים 50/150 קווט"ש
0 תגובות
תגובות