שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח של מועדון רקסטון ביער בן שמן - 5/4/2024

את הדרכת נהיגת השטח של מועדון רקסטון - מתנת היבואן, קיימנו עם שמיים כחולים מעלינו ושמש נעימה, כיאה להדרכת בוטיק לקבוצה קטנה. המשתתפים יודעים לספר שהרקסטון שלהם מפנק מאוד ונהדר על הכביש, היום הם ילמדו שבהפעלה נכונה, הוא יודע גם לתת בראש בשטח ולקחת אותם הרחק מהאספלט המוכר

image

שמש של בוקר יום שישי ביער בן שמן והיום אפגוש קבוצה קטנה של נהגים שמגיעים לנקודת המפגש שלנו בול בזמן. אני פותח בחלק התיאורטי של היום וכבר בסבב ההיכרות אנחנו מבינים שלרובם אין ניסיון בנהיגת שטח וזה מרגיע את כולם.

image

דיברתי על אחיזה בקרקע ועל חשיבות הצמיגים, על הכוחות שפועלים על הרכב ואיך אני מנצל אותם לטובתי, איפה צריך לשים את הגלגלים, כמה רחוק להביט קדימה ומה הקו הנכון לעבור מכשול. דיברתי גם על מערכות ההנעה של הרכב, מכניות ואלקטרוניות, איך כולן עומדות לרשותי ומה היא הדרך הנכונה להשתמש בהן.

image

כעבור כשעה וקצת יצאנו לשטח ולחלק המעשי של היום ותרגלנו איך אנחנו תוקפים מכשול, תוך התייחסות לסוג הקרקע ומבנה הרכב, כמובן ללא פגיעה ברכב או בטבע שמסביב. תרגלנו עליה תלולה ומלאה בחריצים בגדלים שונים, אח"כ גם ירדנו אותה והבנו שעליה וירידה זה לא בדיוק "אותו דבר רק להפך".

image

תרגלנו נסיעה בשיפועי צד תוך הסברים על הסכנות הכרוכות בכך ובעיקר ממה חייבים להזהר והמשכנו לחלק נוסף של טיפוס עליות שונות והירידה מהן כשהמטרה העיקרית שלי היא להסביר לנהגים שאם רק יעבדו נכון, הרקסטון שלהם יודע לעשות הכל ובאופן מרשים ונעים.

image

לאחר הפסקת קפה קצרה בפינה מוצלת, יצאנו לטיול ברחבי היער שיודע לספק שבילים מכל הסוגים ומהניסיון שלי אין דרך טובה יותר להדליק ולתרגל נהגי שטח חדשים מאשר לקחת אותם לטייל.

image

תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל ותודה רבה למשתתפים..
להתראות בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

1713423126060171342312156617134231222731713423123111171342312379817134231272711713423128434

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1713423130290171342312941117134231314591713423132411171342313423317134231334011713423135163

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

171342313789717134231388081713423140152171342314137717134231432801713423144345171342314560317134231424981713423147602171342314901317134231516031713423152527171342315402617134231553101713423156341171342315739717134231591251713423159853171342316152517134231630441713423164885171342316646717134231674911713423170120171342317119717134231720771713423172925171342317460117134231770841713423176349

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - סקרן

28 באפריל ב 19:46

שלום לכולם
אני יודע שהרקסון נותן תמורה מצויינת למחיר , ויודע שמיגון והגבהה הם דבר מאוד חשוב למי שמתכנן לטייל בו בשטח.
אבל , שאלתי ולא ענו לי , איזה זוויות אני אקבל מהרכב אחרי ההגבהה של 2" ??

2

אורח/ת - הסקרנות כידוע הרגה את החתול

28 באפריל ב 20:12

מציע לך להגיע לרכב מוגבה ב-2 אינץ׳ ולמדוד בעצמך.

3

Ogash Ofer

28 באפריל ב 20:22

אין כאן נוסחה לחישוב השיפור בזוויות.
גם כי הגבהה של 2 אינץ' לא בהכרח מגביה את מרווח הגחון ב-2 אינץ'.
וגם כי לרוב מרכיבים מיגונים שגם משפיעים (לרוב לרעה) על הזוויות.

4

Ogash Ofer

28 באפריל ב 20:23

אורח/ת - הסקרנות כידוע הרגה את החתול כתב/ה:
"

מציע לך להגיע לרכב מוגבה ב-2 אינץ׳ ולמדוד בעצמך.

"
אתה הכי צודקת!
(רק אל תיתן לחתול לשמור על החלב...)

5

אורח/ת - שאול

03 במאי ב 21:16

מקצוענים!
תודה רבה