כביש / ספורט > כתבות

פולקסווגן ID.5 החשמלי מגיע לישראל

פולקסווגן משיקה בישראל SUV החשמלי דמוי קופה ה-ID.5, עם מנוע משופר בעל הספק מרבי של 286 כ"ס וטווח נסיעה מרבי של 522 קילומטרים בין טעינות

יבואנית פולקסווגן לישראל מתחילה בשיווק פולקסווגן ID.5 החדש. ה-SUV החשמלי, דמוי הקופה של קונצרן הרכב הגרמני מצטרף ל-ID.4 שהוצג בארץ בתחילת 2022 ומרחיב את מבחר הדגמים החשמליים של המותג בישראל. ה-ID.5 ישווק כשהוא מצוייד במערכת חשמלית מסדרת ה-APP550 בעלת הספק מוגדל ל-286 כ"ס ותגבור משמעותי במומנט שצמח ל-55 קג"מ. מחיר רמת הגימור PRO בישראל יעמוד על 256,900 ₪ בתוספת אגרת רישוי בסך 567 ש"ח.

ה-ID.5 הוא רכב כביש-שטח חשמלי דמוי קופה, בעל קווים בולטים, המשמר את כל האמצעים הטכנולוגיים המובילים של הקונצרן. בדגם החדש קיימת פלטפורמה יעודית להנעה חשמלית, פלטפורמת ה-MEB, אותה חולק הדגם עם רכבים חשמליים מגוונים בקונצרן, כאן על בסיס RWD. על אף שהוא מתהדר בעיצוב שונה מצלע קורה B לכוון הירכתיים, הוא מציע מרווח ראש גדול. אורכו מקצה לקצה הוא 4.59 מ', רוחבו 1.85 מ' ורוחב בסיס הגלגלים הינו 2.77 מ', עם גובה של 1.67 מ' ומשקל של 2.2 טון.

image

בתא הנוסעים סידור הושבה סטנדרטי באיכות גבוהה, הכוללים ריפודי art velour מהודרים בכל רמות הגימור. בהתאם לתפישת היצרן, הנדסת אנוש פונקציונלית מנגישה את השימוש ברכב וזו גם מאפשרת לחמישה אנשים להתרווח בנוחות על פני שתי שורות המושבים בזכות תכנון מוקפד של הרצפה וניצול נכון של מידותיו; מאחורי השורה השנייה תמצאו תא מטען בעל חלל אחסון של 549 ליטרים (ועד 1,083 ליטרים בקיפול השורה השנייה).

ה- ID5 ישווק בארץ בשתי רמות גימור: ה-Pro ו-pro premium. האיבזור הסטנדרטי ברמת גימור PRO יכלול מערכת מולטימדיה מעודכנת (דור 3.1) עם צג ראשי 12.9", לוח מחוונים דיגיטלי מסדרת Active info display, כוונן חשמלי למושב הנהג והנוסע, חימום למושבים הקדמיים, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, מצלמות היקפיות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, בורר מצבי נהיגה, מערכת שמע עם שבעה רמקולים, פתיחה חשמלית לדלת תא מטען, ממשק App connect לחבור הטלפון הנייד וכניסה והנעה ללא מפתח. בגרסת ה-Premium יתווספו מושבי ספורט, מערכת שמע של הרמן קרדון, חלון גג פנורמי וחישוקי 20".

ה-ID5 מצוייד במערכת חשמלית משופרת כשלזו הספק מרבי של 286 כ"ס ו-55 קג"מ – תוספת מומנט של כ-75% ביחס למנוע ה-APP310 שנחנך בתחילת שיווקו ב-2021. נתונים אלה, מתנקזים לביצועים הכוללים האצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.

לצד היכולת הגבוהה מציעה סוללת ה-82 קווט"ש של ה-ID.5 החדש טווח נסיעה מירבי של כ-522 קילומטרים (לפי תקן WLTP).

בשתי רמות הגימור משווק הרכב עם מגוון של מערכות עזר האקטיביות של היצרן; מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ACC, מערכת בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, מערכת ניטור שטח "מת" במראות הצד, מצלמות 360 מעלות עם מבט על, מערכת למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת פרו אקטיבית להגנה על הנוסעים ושבע כריות אוויר.

* כל הנתונים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית. נתונים אלה אינם מתייחסים לנתונים של רכב ספציפי אלא נועדו, בין היתר, לאפשר השוואה בין דגמי רכב שונים. אבזור ואפיון הרכב עשוי לשנות את תכונות וביצועי הרכב כגון: משקל, אווירודינמיקה וצריכת חשמל. כמו כן, פליטת המזהמים וצריכת האנרגיה בפועל עשויים להשתנות ומושפעים מגורמים שונים, כגון, אך לא רק: הרגלי נהיגה ושימוש, מזג אוויר, תנאי הדרך ועוד.

** אפשרות החיבור למערכת המולטימדיה והיקף השימוש בה תלויים ביצרניות המכשיר הסלולארי ובאפליקציות השונות. ייתכנו מגבלות בחיבור ו/או בשימוש אשר הינן תלויות ביצרן או יבואן הרכב ואינן באחריותם.

*** מערכות העזר והבטיחות המותקנות ברכב נועדו לסייע לנהג במגבלות המערכות ולא נועדו להסיר מאחריותו של הנהג

image