שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת השקה ג'אקו 7 JAECOO בישראל

סיכום קצר של הדרכת השקה עבור הסוכנים החדשים ל ג'אקו 7 JAECOO אשר הושק בישראל בקיץ.
ההשקה כללה נהיגה ארוכה לאורך כבישים מהירים, נסיעה בכבישים מפותלים של הרי ירושלים, נהיגה על שבילים טובים, טיפוס של מעלה האפשרי רק לרכב 4X4, חציית מכשול מים גבוה ועוד אתגרי שטח וכביש מהנים...
הדריך: עופר אוגש
צילם: רועי אברמוביץ

ג'אקו - מותג סיני חדש בארץ, מציג רכבי יוקרה מבית היצרן הענק הסיני צ'רי. הראשון להשקה בישראל הוא ג'אקו J7 - רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חדש אשר הוצג לראשונה בשנת 2023 וחולק מכלולים עם האח מבית צ'רי.

ג'אקו J7 מציג יוקרה לצד מערכת הנעה כפולה (וגם הנעה קדמית) עם עיצוב חיצוני קשוח ופנים רכב יוקרתי. המנוע המשווק בארץ הוא בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטר המפיק 147 כ"ס. השיווק בישראל החל בקיץ 2024 ואנחנו זכינו להדריך את ההשקה לסוכנים של כלמוביל - היבואן, בכביש ובשטח.

1722225846332


AWD ברכב SUV חדש

רכב 4X4 חדש, AWD לייתר דיוק, הינו סיבה טובה להתרגשות שכן שוק רכבי ההנעה הכפולה מצטמצם וההיצע קטן. לג'אקו 7 גרסה (ראו פירוט בהמשך) של הנעה כפולה 4X4 קבוע ועם מרווח גחון של 20 ס"מ המאפשר לג'אקו לרדת מהשביל המסודר ולא לחשוש מעלייה טרשית, מעבר מים או מעבר טכני הדורש הנעה כפולה.
במהלך ההשקה הדגמנו והתנסנו ביכולת השטח של הג'אקו 7 ובשביל ההדגמה גם בחנו את הביצועים - שלא היו! של גרסאות הנעה קדמית מהמתחרים.
ואכן מערכת 4X4 קבועה, בגיבוי מערכת הגדרת מצבי שטח שונים, המאפשרת למחשב לקדם את תגובת המערכות האלקטרוניות בהתאם להגדרת המצב ולאפשר הדמייה של נעילת דיפרנציאל על מנת לעזור לרכב לצלוח מכשולים ולטפס עליות עם דרדרת.

צילום ועריכה: קים כלמוביל

יכולת דינאמית

בזכות המתלים הקשוחים יותר מרכבי SUV רגילים (בזכות הכיול הקשוח לשטח) גם היכולת הדינאמית של הג'אקו 7 טובה יותר ולמי שאוהב כבישים מפותלים אפשר ליהנות, כפוף למגבלות הגודל והגובה, מרכב דינאמי שיחד עם המנוע המפיק 147 כ"ס (צנועים) אפשר ליהנות מהכביש המפותל, גם בעליות לירושלים. וכמובן על "שבילי קק"ל" אפשר ליהנות מיכולת גיהוץ טובה שיחד עם מרווח גחון של 20 ס"מ אפשר ליהנות מהשבילים.

1722225842431

172222584186517222258455601722225844856

JAECOO 7 - ג'אקו 7 - נתונים טכניים

ה- JAECOO 7 משווק בארץ ב- 3 גרסאות אבזור Executive, Titanium וגרסת הנעה כפולה Adventure 4X4.
ל- JAECOO 7 מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר המייצר 147 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ, תאוצה מ- 0 ל – 100 קמ"ש של 10.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. תאוצה מ- 0 ל – 100 קמ"ש של 12 שניות בגרסת Adventure 4X4.

ל- JAECOO 7 זווית גישה של 21° , זווית נטישה של 29°, מרווח קרקע של 200 מ"מ ויכולת כניסה למים עד לגובה של 60 ס"מ

1722225843334

טכנולוגיה

ה- JAECOO 7 מגיע כסטנדרט עם שבב Qualcomm 8155 עם עוצמת מחשוב של 8 טריליון פעולות בשנייה, אתחול מהיר תוך 2 שניות ותגובה יעילה ומהירה ליותר מ-20 פקודות ב-30 שניות. השבב מספק פעולה חלקה וביצועים משופרים של מערכות הרכב השונות, יכולות ביצוע מתקדמות, עיבוד נתונים מהיר, מהירות תגובה מעולה, ביצוע פקודות במהירות גבוה ויכולות קבלת החלטות. בנוסף, תומך בשליטה קולית.

לג'אקו 7 מערכת בקרת הבלמים החכמה של BOSCH IPB בעלת זמן תגובה של 0.1 שניות.

ה-JAECOO 7 מציע תא מטען בנפח של 424 ליטר ושל עד 1349 ליטר במושבים אחוריים מקופלים. ולאוהבי השינה בשטח - כשהמושבים האחוריים מקופלים, ניתן להניח מזרן כפול בגודל 1860*970 מ"מ.


1722225843014

גרסאות אבזור ומחירים

ה-JAECOO 7 בגרסת Executive במחיר של 169,900 ₪ כולל גלגל חלופי, נעילה מרכזית אוטומטית, בלם יד חשמלי + AUTO-HOLD, חישוקי סגסוגת "19, 3 מצבי נהיגה רגיל, ספורט ואקו, תאורת אווירה היקפית ב- 64 גוונים, 6 רמקולים, תאורת LED קדמית ואחורית, DRL - תאורת יום LED, תאורת LED לתא המטען, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים, טעינה מהירה דרך חיבור Type-C, יציאת USB ויציאת Type C מקדימה ומאחורה ספוילר ספורט אחורי, מסילות גג, חלונות אחוריים מוכהים, כיוון מושב חשמלי לנהג עם 6 מצבים, כיוון חשמלי למושב נוסע קדמי עם 4 מצבים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתח מיזוג אוויר אחורי, קיפול מראות אוטומטי, שקע 12V בתא המטען ובקונסולה המרכזית , חיישני גשם להפעלה אוטומטית של המגבים, מושבי עור טבעוניים בעלי תמיכה צידית ותפרים מוקפדים, תא אחסון מקורר מתחת למשענת היד הקדמית, נעילה ופתיחה של הרכב על בסיס מרחק. הרמת שמשות אוטמטית בעת נעילת הרכב.

בנוסף, מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה מרחף לפיקוד ושליטה בגודל של 13.2 אינץ' המאפשר שליטה קלה ואינטואיטיבית על כל מערכות הרכב, מעבר נוח ומדויק בין מסכים ופקודות, וחווית נהיגה אולטימטיבית, מהנה ובטיחותית. המערכת כוללת סט מצלמות היקפיות 540° המאפשרת ליהנות מ”שלדה שקופה”, כיסוי ל״נקודות עיוורות״, עזרה בחניה וסיוע ויזואלי מקיף בתוואי השטח השונים (בורות, סלעים, דרכים משובשות ועוד).

image

גרסת Titanium במחיר של 178,900 ₪ מוסיפה חימום מושבים קדמיים, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש נפתח, סגירת גג השמש בעת נעילת הרכב, שליטה חשמלית על המושב הקדמי מאחור, משטח טעינה אלחוטי, כולל מערכת התראה ייחודית לנהג במקרה של עזיבת הרכב ושכיחת הנייד במשטח הטעינה.

1722225843685

גרסת Adventure 4X4 במחיר של 199,900 ₪ מוסיפה מערכת של הגדרת מצבי שטח (עם יכולת מחשב המדמה נעילת דיפרנציאל) למעבר מכשולים בתנאי שטח שונים.
חימום הגה, זיכרונות למיקום המושבים הקדמיים, חימום מושבים אחוריים, אוורור מושבים קדמיים, התאמת תמיכת גב תחתון אלקטרונית עם 4 מצבים, שליטה על מושב קדמי מאחור, מסך מולטימדיה ענק בגודל "14.8, מערכות סינון אוויר מתקדמות ((N95, תצוגה עילית HUD, Welcome Seat - הזזה אוטומטית של מושב הנהג בכניסה לרכב ו- Welcome Light. בנוסף, 8 רמקולים מבית SONY .

.

image

בטיחות

ל- JAECOO 7 ציון בטיחות של 7 נקודות. לטענת היצרן - עיצוב המרכב בעל משקל קל עשוי מ- 80% פלדה בחוזק גבוה וקורות כפולות סופגות אנרגיה; ה- JAECOO 7 עומד בהגנה מפני התנגשות בכיוונים שונים ומספק הגנה מקסימלית לבטיחות הנהג והנוסעים.

מערכות הבטיחות ב- JAECOO 7:

  • 7 כריות אוויר ו- 8 כריות בשתי הגרסאות הבכירות כולל כרית אוויר לברכי הנהג
  • IDAS - מערכת התרעה במצב של עייפות נהג
  • DMS - מערכת התראה על ערנות הנהג והיסח דעת
  • BSD - מערכת התרעה למניעת התנגשות צד ב"שטח מת"
  • AEB - מערכת בלימת חירום אוטונומית בעת חירום כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים
  • DOW – מערכת אזהרת פתיחת דלת לרכב חוצה
  • RCTA – מערכת עצירה אקטיבית בנסיעה לאחור בעת חצית רכב
  • RCTB - מערכת אקטיבית להתראה ובלימה בעת תנועה חוצה מאחור
  • LKA - מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה
  • TJA - בקרת זחילה בפקקים
  • מערכת עזר לנהג להתרעה על השארת ילדים ברכב
  • ACC- בקרת שיוט אדפטיבית בשילוב מערכת בקרת מהירות חכמה
  • IHC - בקרת פנסים חכמה הכוללת בקרה פנסים עוקבת פניה
  • TRS - זיהוי תמרורי תנועה
  • LCA - התראה על מעבר נתיב
  • מערכת התראה מעבר על הגבלת מהירות
1722225844326

מידות משקלים

מידות (מ"מ)

Platinum

Titanium

Adventure 4X4

אורך

4500

4500

4500

רוחב

1865

1865

1865

גובה

1670

1670

1670

בסיס גלגלים

2672

2672

2672

מרווח גחון (מ"מ)

200

200

200

נפח תא מטען (ליטרים)

424

נפח תא מטען בקיפול מושבים (ליטרים)

1,349

משקל עצמי (ק"ג)

1599

1599

1724

משקל כללי מורשה (ק"ג)

1922

1922

2038

קיבולת מיכל דלק (ל')

51

57

צריכת דלק

משולב (ליטר/ 100 ק"מ)

7.5

8

מחירים

גרסה

Executive

Titanium

Adventure 4X4

מחיר

169,900

178,900

199,900

1722225847013

172612531989717261256186351726125619278

172612562001817261256207281726125621374172612562316917261256237901726125625024172612562563317261260976081726125626477

טיפוס עלייה טרשית עם ג'אקו הנעה כפולה:

ג'א

תגובות

17 תגובות

1

אורח/ת - אבי

13 בספטמבר ב 11:54

האם זה המחליף הסיני של הפורסטר?

2

Ogash Ofer

13 בספטמבר ב 15:00

אורח/ת - אבי כתב/ה:
"

האם זה המחליף הסיני של הפורסטר?

"
לא ממש, אבל הפוטנציאל קיים.

3

אורח/ת - לא אוהב סיני

13 בספטמבר ב 17:54

מעניין אם זה עוד זבל סיני שמציף אותנו.
או כלי בעל ערך לאורך זמן.
ימים יגידו.

4

אורח/ת - אבי

13 בספטמבר ב 17:55

זה גם מה שאמרו על היפנים ואחר כך על הקוריאנים. ואז התברר שדווקא מדובר בכלים הטובים והאמינים ביותר.

5

אורח/ת - תמורה למחיר

13 בספטמבר ב 17:56

הכול עניין של תמורה למחיר בטווח המיידי ושווי שוק מאוחר יותר ביד 2.
אכן ימים יגידו.

6

אורח/ת - שותה דלק

13 בספטמבר ב 17:58

אני חושב שלכלים עם מנועי הבנזין או הדיזל עתיד ברור יותר. ושווי שוק מובטח.
החשמל תלוי באיכות הסוללות ובתפקוד שלהן עוד כמה שנים.

7

אורח/ת - ימים יגידו

13 בספטמבר ב 21:36

המבחן האמיתי הוא עוד 3-4 שנים במכירה ליד 2.
אז נדע כמה שווה הג׳אקו.

8

אורח/ת - Rami

13 בספטמבר ב 21:38

ג׳אקו זה שם של תוכי

9

אורח/ת - אבי

14 בספטמבר ב 01:53

אחלה רכב בהתקדמות הראשונה זה כן אבל בחייאת כל ג'יפון עם הנעה קדמית יעלה את העליה הזאת.

10

Ogash Ofer

14 בספטמבר ב 01:59

אורח/ת - אבי כתב/ה:
"

אחלה רכב בהתקדמות הראשונה זה כן אבל בחייאת כל ג'יפון עם הנעה קדמית יעלה את העליה הזאת.

"
אז זהו שלא!
אנחנו לא עד כדי כך פראיירים 😉
הדגמנו קודם איך ג׳יפון הנעה קידמית לא מסוגל לעלות את התחלת העלייה. בטח שלא את המדרגה.
ורק אז הדגמנו את הביצועים של גרסת ההנעה הכפולה.

11

אורח/ת - דורי

14 בספטמבר ב 15:33

השאלה היציבות שלו בנסיעה עירונית ואיך הוא עובר במפרים

12

Ogash Ofer

14 בספטמבר ב 15:36

אורח/ת - דורי כתב/ה:
"

השאלה היציבות שלו בנסיעה עירונית ואיך הוא עובר במפרים

"
מתלים מעט קשוחים יותר מרכב משפחתי ממוצע.
זה אומר שאפשר לחצות באמפרים במהירות גבוהה יותר, אבל מכיוון שרוב האנשים לא יעשו כך הם ירגישו בהתחלה שהרכב קשה יותר בבאמפים ובהמשך יתרגלו או אף יגבירו קצת מהירות.

13

אורח/ת - אפשר להתקין וו גרירה

14 בספטמבר ב 19:40

וו גרירה ???

14

Ogash Ofer

14 בספטמבר ב 19:47

אורח/ת - אפשר להתקין וו גרירה כתב/ה:
"

וו גרירה ???

"
לא נראה לי שתהייה בעייה לוו גרירה.
זה לא רכב חשמלי או רכב ספורט (כל אחד ומגבלותיו).
אבל כדאי לברר אצל הסוכנים. יש מצב שאפשרי גם כחלק מהאביזרים שמוזמנים במעמד הקנייה.

15

אורח/ת - אמיר

14 בספטמבר ב 22:37

הבעיה שהרכב מאוד מצועצע ויכול להיות שבעקבות המחיר היחסית זול איכות החומרים ירודה ואז תקלות בשפע, יצרן סיני זה חדש לנו והימור יכול להיות שזו בחירה מעולה ויכול להיות שהכסף הולך לפח, ימים יגידו

16

אורח/ת - דרוש מבחן השוואתי

15 בספטמבר ב 09:53

יום ארוך של טיול במדבר בהשוואה לסובארו פורסטר ממש מתבקש!

17

אורח/ת - הערה ושאלה ברשותך עופר

15 בספטמבר ב 10:05

ראשית הייתי שמח לדעת איך יכולות השטח שלו יחסית לפורסטר ול XV? אם כבר כתבת על מרווח הגחון שלו, זוויות גישה ונטישה ויכולות מעבר במים, הייה נחמד להשוות את זה לנתונים של שני דגמי הסובארו.

שנית, אני עוקב אחרי הכתבות שלך כבר מעל 20 שנה, יצאתי איתך לטיולים גם בארץ וגם בחו"ל ואני מאוד מעריך אותך כאדם, כמדריך, ככתב רכב ובטח על תרומתך בימים טרופים אלה לבטחון המדינה. ואחרי שאמרתי את כל זה, זאת פעם ראשונה שאני מרגיש שמבחן רכב שלך הוא קצת יותר מידי נוטה לצד השיווקי/פירסומי. מעולם לא הכנסת כל כך הרבה נתונים על רכב שבחנת, החלק השני קצת נראה כמו העתק/הדבק מקטלוג היבואן לבקשתו.
לדעתי, מבחן הוא מבחן הוא מבחן, לא משנה מי מממן אותו וצריך להיות קצת יותר קשוח עם היבואן ולא לעשות לו "כתבה כבקשתך".