כביש / ספורט > כתבות

יונדאי משיקה סונטה היברידית חדשה

יונדאי משיקה בישראל את הסונטה ההיברידית החדשה.
הסונטה החדשה מגיעה עם מערכות בטיחות אקטיביות, תצרוכת דלק של כ- 20 ק"מ/ליטר ועיצוב מחודש

image

יבואנית יונדאי לישראל משיקה את הדור השמיני והמעודכן לסונטה ההיברידית, עם עיצוב דמוי קופה, מעטפת בטיחותית מתקדמת ומקיפה ושלל מערכות ומאפיינים ייחודיים.

הסונטה החדשה תשווק בשתי רמות גימור מאובזרות מבעבר Luxury ו- Limited.

מערכת הנעה

יחידת ההנעה ההיברידית של הסונטה עברה מקצה שיפורים. ארכיטקטורת יחידת ההנעה עודכנה ויחד עם תוכנת הניהול החדשנית e-motion Drive מתקבלת העברת כוח לינארית וחלקה אשר מותאמת למגוון מצבי נהיגה שונים בהתאם לתנאי הדרך ומצב הנהיגה אשר נבחר ע"י הנהג.

בנוסף, הוטמעה מערכת הבלימה הרגנרטיבית החכמה מהדור האחרון של היצרן אשר מאפשרת לנהג מעורבות מלאה באמצעות מנופי השליטה אשר ממוקמים מאחורי גלגל ההגה, ובחירה בין חמישה מצבי בלימה שונים.

המנוע

הסונטה ההיברידית החדשה מצוידת במנוע 2.0 GDi בטכנולוגיית ה-SMARTSTREAM של יונדאי ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 הילוכים. הספק מנוע הבנזין עומד על 152 כוחות סוס ו-19.2 קג"מ מומנט ב- 5000 סל"ד. המנוע החשמלי מספק עוצמה של 38 קילוואט (51 כ"ס). הנתון המשולב עומד על 192 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-37.5 קג"מ כבר ב- 1,770 סל"ד.

image

עיצוב

העיצוב החיצוני של הסונטה החדשה מדגים את שפת העיצוב "ספורטיביות עוצמתית" של יונדאי. העיצוב החיצוני בסגנון קופה מסייע, לטענת היצרן, ליעילות אווירודינמית גבוהה ועוזר בהתנהגות הכביש החדה.

חלקו הקידמי של הרכב מציג פריסה אופקית רחבה ומשלב את חתימת התאורה העדכנית של יונדאי. תאורת LED סמויה, DRL LED רחב וגריל רחב בעל כונסי אוויר אקטיביים.

מאחור, דלת תא המטען מציגה עיצוב המשלב ספוילר מובנה לצד מסיטי רוח אשר מגבירים את היציבות ומפחיתים את מקדם הגרר. קו התאורה החדש מאחור כולל פנסי LED בעיצוב H.
פנים הרכב עבר עדכון מקיף ומספק שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת ונוחות שימוש ותפעול. סביבת הקוקפיט מתמקדת בנהג.

מפרט טכנולוגי

לסונטה תצוגת מסכים פנורמית חדשה, הכוללת לוח מכוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' המשולב במערכת מולטימדיה מתקדמת בגודל 12.3 אינץ'. תצוגת HUD מציגה את המידע הרלוונטי ביותר כהקרנה בגודל של 10 אינץ' על גבי השמשה הקדמית, ומאפשרת לעבד מידע במהירות תוך שמירה על תשומת הלב בכביש.

לסונטה החדשה מערכת סאונד Premium מבית BOSE בעלת 12 רמקולים וטכנולוגיית CenterPoint 360 החדשה, אשר פותחה ​​על ידי מהנדסי BOSE.

image

מרכב מחוזק

מרכב הסונטה החדשה עושה שימוש נרחב בפלדה בעלת כושר מתיחה גבוה UHSS ובשיעור הגדול ב-18% מבעבר. חזית המרכב חוזקה בכ-30%, ותת השלדה הקדמית עשויה כעת מחומרים קלים ומפחיתה 20% ממשקלה.

בסונטה החדשה טבעות "סטראט" לבולמים הקדמיים לצד מתלה קדמי אשר כויל מחדש וכולל גם בושינגים ותותבים חדשים למשולשים ולמוט המייצב. המתלה האחורי עבר עדכון מקיף גם הוא ומקבל כעת זרוע עוקבת חדשה ומחוזקת בגיאומטריה שונה לצד מהלך מתלה ארוך ב-10 מ"מ וכיול חדש לבולמי הזעזועים.

היצרן שיפר את בידוד הרעשים באמצעות הקשחת חישוקי הגלגל ב-16%, יישום גומיות אטימה חדשות לחלונות והדלתות, עיצוב חדש לחיפוי מראות הצד, ומסילות מיוחדות לגג הפנורמי.

צריכת דלק

צריכת הדלק בסונטה ההיברידית עומדת על 5 ליטר ל – 100 ק"מ בנהיגה משולבת (לפי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה).

מידות

אורכה של הסונטה ההיברידית 4,910 מ"מ (1 ס"מ יותר מהדור הקודם), רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,445 מ"מ ומרווח הסרנים עומד על 2840 מ"מ. לסונטה ההיברידית מרווח גחון של 135 מ"מ, מרווח הרגליים בשורת המושבים הראשונה 1170 מ"מ, ומרווח הרגליים בשורת המושבים השניה 885 מ"מ. ונפח תא מטען של 480 ליטר.

image

אבזור

הסונטה ההיברידית ברמת גימור Luxury כוללת חישוקי סגסוגת 17 אינץ', מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן עם אפשרות חיבור ל- Apple CarPlay ו- Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני בגודל 12.3 אינץ' (לעומת 8 אינץ' בדור הקודם) הכולל דיבורית Bluetooth ושליטה קולית ובנוסף SVC - לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3, מערכת שמע פרימיום מבית BOSE, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם - כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה (חדש בדור הנוכחי), SBW - בורר הילוכים על מוט בצד ההגה, בורר מצבי נהיגה DRIVE MODE, תאורת יום DRL מסוג LED, תאורה קדמית LED, פנסים אחוריים עם תאורת LED, ספויילר אחורי עם תאורת LED, תאורת LED פנימית, מראות עם כיוון חשמלי, מראה מרכזית דיגיטלית – ECM, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לספסל האחורי, גג שמש פנורמי נפתח, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק, חימום הגה, ריפודי עור, כיוונון מושב נהג בהפעלה חשמלית, חימום מושבים קדמי, ניפוח גב תחתון במושב נהג, וילונות בחלונות הדלתות האחוריות, תא מטען עם פתיחה חכמה, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה משתנה, חיישן גשם, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, מערכת להנעת חירום במקרה של פריקת מצבר 12V, ו- 3 חיבורי USB-C.

רמת ה- Limited מוסיפה HUD - תצוגה עילית בהקרנה על גבי השמשה הקדמית, זכרונות למושב הנהג, אוורור מושבים קדמיים וחיישני חנייה קדמיים מקוריים.

image

מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות

9 כריות אוויר ומצלמה אחורית.

LKA - באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ"ש.

FCA-JT - בלימה אוטונומית בעת חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל, כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת.

DAW - מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.

BCA - מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. המערכת עושה שימוש במערכת ה- BSD המספקת התרעה על רכב ב"שטח מת", ובנוסף במערכת ה- LKA אשר מזהה את סימון נתיב הנסיעה ומסייעת בשמירה אקטיבית של הנתיב. ייחוד מערכת ה- BCA הינו בכך שמדובר במערכת אקטיבית אשר תמנע מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות ממשית. כאשר ימצא רכב ב"שטח מת" אשר קרוב בצורה מסוכנת תפעיל המערכת התרעה ויזואלית והתרעה קולית עם הפעלת איתות הפניה, ואף תבצע בלימה דיפרנציאלית של הגלגל הפנימי הנגדי במידת הצורך, וזאת בכדי למנוע את מעבר הנתיב.

RCCA - מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור המיועד ליציאה מאוזרים צרים עם ראות מוגבלת, אשר באמצעות חיישני המכ"ם לזיהוי רכב ב "שטח מת", מזהירה המערכת את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב עם אפשרות להתנגשות מאחור ואף תפעיל בלימה רלוונטית אוטונומית בעת הצורך בכדי למנוע תאונה.

SEA - (Safe Exit Assist) - מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב. תכונה זו מונעת באופן רגעי את פתיחת דלתות המושב האחורי כאשר המערכת מזהה רכב חוצה המתקרב מאחור ותבצע נעילה אקטיבית של הדלתות בעת הצורך. כאשר המערכת מגלה אובייקט מתקרב מאחור תשמע אזהרה עבור הנוסעיםוהודעה תוצג על גבי המסך ולוח השעונים.

SCC - בקרת שיוט אדפטיבית חכמה. המערכת יודעת לעבוד עד למהירות של 0 קמ"ש (מנגנון זחילה בפקקים) ויחד עם מערכת LVDA המתריעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, מספקת מערכת עזר משלימה ויעילה.

LFA - מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.

מערכת ה- ROA - מערכת המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שיכחה במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.

HBA - מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.

ISLA - מגביל מהירות חכם הכולל זיהוי תמרורי מהירות.

EPB - בלם יד חשמלי הכולל AUTO HOLD.

LVDA - התראה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים.

גרסת ה- Limited מוסיפה גם:

AVM - מערך מצלמות הקפיות.

BVM - lind-Spot View Monitor - הצגת צילום חי של "שטח מת" על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב. נעשה בעזרת המצלמה שמותקנת במראה החיצונית המציעה לנהג שדה ראייה רחב יותר. מערכת זו עוזרת לסרוק כניסה של רכבים לשטח המת של הנהג. אם אותר רכב ב"שטח המת", תהיה התרעה קולית וויזואלית.

PCA- מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה.

RSPA - מערכת לכניסה אוטומטית לחניה ואפשרות להפעלה משלט הרכב

תמחור:

רמת אבזור

מחיר בש"ח

ציון ירוק

רמת בטיחות

Luxury

213,900

3

6

Limited

229,900

3

6



מידות:

מידות (מ"מ)

Luxury

Limited

אורך

4,910

רוחב

1,860

גובה

1,445

בסיס גלגלים

2,840

מרווח גחון

135

מרווח רגלים מושבים קדמיים

1,170

מרווח רגלים מושבים אחוריים

885

מרווח ראש מושבים קדמיים

975

מרווח ראש מושבים אחוריים

950

מרווח כתפיים מושבים קדמיים

1,470

מרווח כתפיים מושבים אחוריים

1,425

מרווח מותניים מושבים קדמיים

1,386

מרווח מותניים מושבים אחוריים

1,382

נפח תא מטען (ליטר)

480

משקל עצמי (ק"ג)

1,640

משקל כללי מורשה (ק"ג)

2,075

רדיוס סיבוב (מטר)

5.5

קיבולת מיכל דלק (ליטר)

50

image