שם המותג על הזנב השתנה, אבל הרקסטון הוא אותו רקסטון, והיבואן ממשיך לצ'פר את לקוחותיו בהדרכת נהיגת שטח. הזדמנות מצויינת ללקוחות להתוודע לעקרונות הנהיגה בשטח וגם להכיר לעומק את הרכב החדש שזה עתה רכשו
עוד הדרכת נהיגה של יום שישי באמצע אוגוסט הלוהט ביער בן-שמן, והפעם עם לקוחות חדשים של
KGM רקסטון. KGM הוא ראשי התיבות של "KG מוביליטי", קונצרן KG הקוריאני שרכש את היצרן הותיק סאנגיונג, וממשיך לייצר את דגמיו המוכרים. את הרקסטון מהדור הנוכחי אנו מכירים כבר מ-2018, SUV גדול ומפואר שהוכיח את עצמו כתמורה מקסימלית למחירו ובעל יכולות לא מבוטלות כרכב מפנק לטיולי שטח.
אבל גם כשהרכב ממש טוב, עדיין צריך להכיר וללמוד כמה דברים. כל מיני עקרונות של מכניקה ונהיגה, וגם להכיר את הרכב הספציפי מכל הכיוונים, בדגש על יתרונות ועל מגבלות, על מנת לדעת להוציא ממנו את המקסימום בשטח תוך כדי שמירה על בטיחות מקסימלית, מבלי לגרום לו נזק וגם לשמור על הטבע.
בתחילת כל הדרכה, (אחרי ששותים קפה ראשון...) אנו עושים מקצה היכרות, במסגרתו אני מתוודע למודרכים שלי להיום, בדגש על נסיון שטח קודם, אם יש או לא, כי בכל זאת, בישראל תמיד יימצאו כאלה שמביאים עימם נסיון צבאי או אזרחי. הפעם, הדרכה "קטנה" עם ארבעה רקסטונים בלבד (וכולם לבנים! לך תבדיל ביניהם...), אבל מסתבר שכל הנהגים בעלי נסיון שטח קודם לא קטן, הן בצבא עם כלים ותיקים כגון נ"נים וג'פ"סים, והן באזרחות, בצורת תקופות של בעלות על כלים כפולי הנעה החל מפורסטר דרך טרופר ולנדקרוזר ועד ג'יפ CJ.
וזה אומר, שלחבר'ה יש יותר מאשר מושג בכל מה שקשור לנהיגה בשטח. הם יודעים ומבינים מה זה דיפרנציאל, מה זה הילוך-כוח ומה זה ABS ובקבוצה כזו אני יכול לרדת יותר לעומקם של הסברים טכניים ולהרחיב יותר על הרקסטון עצמו, גם בהשוואה לכלים הקודמים אותם הכירו בעבר.
בתירגול המעשי, אנו מתמודדים עם שיפוע ארוך שמתקיל במגוון אלמנטים כגון דרדרת, מדרגות והצלבה, והחניכים עולים בו ואחר כך גם יורדים אותו, תוך כדי בחירת קו נכון.
המכשול הבא הוא ירידה תלולה ותחוחה מתל גמזו, ואז מסתובבים ומטפסים בה כמעט עד סופה, רק כדי לתרגל באופן מבוקר "עלייה שנכשלה" - נסיגה נכונה ברוורס בשיפוע תלול, אחד התרחישים היותר מפחידים, לא-נעימים ולעתיים גם המסוכנים, שאנו עלולים להיתקל בהם
התרגיל האחרון הוא שיפוע צד - נסיעה בו והיחלצות ממנו, עם כל מיני טיפים שיעזרו להתמודד איתו ולהתכונן אליו. ולסיום, סקירה קצרה של ציוד חילוץ והכרת נקודות הריתום/חילוץ ברכב
מזג האויר הלוהט לא הפריע לנו להינות ולזמן לטוס מבלי שנרגיש. המודרכים יצאו עם ידע וכלים להינות בבטחון מיכולות הרכב, ואנחנו בוודאי נפגוש בהם משמ בקרוב בטיולי המועדון. להתראות בשטח!
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות