אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

FREEWHEELER - אופנוע בעל 3 גלגלים מגיע לישראל

הארלי דוידסון משיקה בישראל את ה-TRIKE אופנוע בעל 3 גלגלים - שניים מהם מאחור ותא מטען רחב, בדגם שנקרא FREEWHEELER

image

יבואנית אופנועי Harley-Davidson בישראל מודיעה על הגעתו של FREEWHEELER מסדרת ״טרייק״, לאחר אישור מוסדר ותקינה רשמית מול משרד התחבורה.

במשך שנים רבות דגמי ״טרייק״ בעלי 2 גלגלים מאחור היו אסורים בייבוא, משום שלא הייתה להם הגדרה במשרד התחבורה - בשונה מדגמי הקטנועים והאופנועים התלת-גלגליים בעלי צמד גלגלים מלפנים. כעת נפרץ המחסום והושג האישור המיוחל, שיאפשר לחובבי ולחובבות אופנועים מקומיים ליהנות מסגנון רכיבה בתקן רשמי L5E, בישראל נדרש רשיון נהיגה A.

השם TRIKE שניתן לדגמים אלה, מקורו בהלחם של המילים TRI - שלוש, ו-BIKE - אופנוע. החלק הקדמי של ה-TRIKE מבוסס על דגם Harley-Davidson אחר, ובמקרה של FREEWHEELER, הוא מבוסס על ה-ROAD KING המוכר ממשפחת אופנועי התיור של המותג האמריקאי. אל החלק הקדמי המוכר מחוברת תת-שלדה אחורית עם שני גלגלים שדומים יותר לגלגלי רכב המונעים באמצעות סרן, וביניהם תא מטען.

image

למרות שהגיע רק לאחרונה לישראל, ה-TRIKE אינו חדש ויוצר באופן סדיר על ידי Harley Davidson עוד בשנות ה-30׳ כרכב שירות פרקטי וזול בתקופת השפל הגדול. במשך השנים הקונספט הפך לאהוב על ידי האמריקאים שהתחילו לבנות ולקסטם TRIKE ייחודיים עם פרשנויות שונות, כל אחד לפי חלומו ואהבתו - עד שלבסוף החל ייצור סדרתי של דגמים אלה.

המאפיינים הבולטים של ה-Freeweeler של Harley-Davidson הם יציבות גדולה יותר ברכיבה ובבלימה, הדגם החדש בעל מערכת בקרת אחיזה ב-3 הגלגלים למניעת איבוד אחיזת כביש, לשליטה מלאה על האופנוע גם בפניות וגם בכבישים בעייתיים.

image

המפרט הטכני - FREEWHEELER

  • מנוע עוצמתי Milwaukee-Eight® 114 V-Twin (‏1,868 סמ"ק), מפיק 87 כ"ס ו-16.2 קג״מ
  • מנוע חשמלי לנסיעה לאחרו בלחיצת כפתור
  • תא מטען אחורי עם דלת לאחסון ציוד
  • אורך כללי 2.5 מ׳
  • גובה מושב 70 ס״מ
  • בסיס גלגלים 1.67 מ׳
  • משקל יבש 496 ק״ג

מערכות בטיחות מתקדמות:
  • בלימה אלקטרונית משולבת C-ELB
  • מערכת למניעת נעילת גלגלים מותאמת לפניות C-ABS
  • מערכת בקרת אחיזה מותאמת לפניות C-TCS
  • מערכת לניהול מומנט בהאטה למניעת החלקה DSCS

הרישיון הנדרש
: בישראל נדרש - רישיון A (רישיון אופנוע), למרות שתכל'ס גם רישיון B (רכב) נכון כלי שכזה.


מחיר השקה לזמן מוגבל: 270,237 ₪ (במקום 275,237 ₪)

image

תגובות

36 תגובות

1

Ogash Ofer

30 באוגוסט ב 18:29

חצי הדרך לקלנועית, אבל עדיין עם כידון ורוח בפנים

2

אורח/ת - אלי וינגוט

31 באוגוסט ב 17:15

וואו, כמו מכונית אבל בלי המזגן המעצבן.
נשמע חלום.

3

אורח/ת - Aviv Raz

31 באוגוסט ב 17:15

אני מנסה לדמיין את ההרגשה של הפעם הראשונה על הכלי הזה של רוכב שרגיל להשתחל במהירות בין מכוניות כשהוא שוכח שהוא לא על MT09 (או משהו אחר ) הפעם , מקווה שזה מגיע עם קסדה לאשכים (אחת לכל אשך )

4

אורח/ת - David Aidan

31 באוגוסט ב 17:15

איכס

5

אורח/ת - Arick Lior

31 באוגוסט ב 17:16

והדבר הנוראי הזה עולה יותר (הרבה הרבה יותר) מסקודה קודיאק (למשל). 270000 ₪. הרבה כסף בשביל שופוני, ואז לעמוד בפקקים בקיץ או בחורף ולהנות.

6

אורח/ת - צחי עזר

31 באוגוסט ב 17:16

תכלס לעמוד בפקק כמו מכונית

7

אורח/ת - Yaniv Rav

31 באוגוסט ב 17:17

למה שופוני?
תתאר לך את עצמך הרליסט מושבע בן 70 שלא יכול להחזיק יותר אופנוע באופן יציב, אז אתה קונה את זה. גם נהנה מכל הכיף של אופנוע וגם מיציבות גדולה יותר. לא צריך להיות שלילי.
אני אישית מעדיף יותר את ה TRI GLIDE.

8

אורח/ת - Arick Lior

31 באוגוסט ב 17:18

אני בן 77, כך שאני יכול להבין טוב יותר את הסיטואציה, ואני יודע שבמה שקשור אלי - כשלא אוכל להמשיך לרכב, אעבור לרכב, ולא אקנה כלי מוזר שריכז בתוכו את כל חסרונות המכונית עם מרבית חסרונות האופנוע.
אם זה היה היום, והיו לי 270000₪ למטרה הזאת - הייתי קונה סקודה קודיאק 193 כ״ס הנעה 4X4 ומזגן

9

אורח/ת - Ziv Shovali

31 באוגוסט ב 17:18

500 קילו
87 כח סוס
270,000 ש''ח
חלום 😜

10

אורח/ת - צחי עזר

31 באוגוסט ב 17:19

רק 270,000 ?
כנראה שהשיווק יהיה בסביון והרצליה

11

אורח/ת - Yaniv Rav

31 באוגוסט ב 17:20

אם אינני טועה ה TRI GLIDE צריך לגרד את ה 400 אלף שקל.

12

אורח/ת - Yaniv Rav

31 באוגוסט ב 17:21

אין מה לעשות, לא כל מה שאולי טוב לאמריקה טוב לישראל.
ראה קריסת רשת 7 ELEVEN בישראל.

13

אורח/ת - Oded Rosenberg

31 באוגוסט ב 17:21

של פוזיסטים טחונים

14

אורח/ת - Matan Cohen

31 באוגוסט ב 17:22

כול החסרונות של אופנוע ושל אוטו בכלי אחד

15

אורח/ת - Nir Damry

31 באוגוסט ב 17:23

מסוג הכלים שהבעלים היחידים שהיו להם זה רישום בעלות על היבואן

16

אורח/ת - Eli Azatpur

31 באוגוסט ב 17:23

איך עושים איתו שמניות? שואל בשביל חבר

17

אורח/ת - David Hazan

31 באוגוסט ב 17:23

בשורה משמחת למיליונר הצעיר.

18

אורח/ת - מוטי זעפרני

31 באוגוסט ב 17:24

במחיר הזה שישב בתצוגה

19

אורח/ת - Israel Oshri

31 באוגוסט ב 17:24

כולם צוחקים אבל בארץ הפראיירים ירוצו לקחת הלוואות כדי לרכוש את זה, והיבואן יודע את זה:)

20

אורח/ת - גל גורלניק

31 באוגוסט ב 17:24

להדגיש זה כבר לא דו גלגלי ואינו יכול לנוע בנתצים מורשים ובשול בזמן עומס

21

אורח/ת - Gilad Koriat

31 באוגוסט ב 17:25

רק היה חסר שהוא DCT וזה היה מושלם😂

22

אורח/ת - Nahum Saar

31 באוגוסט ב 17:26

בלי קסדה איזה כייףףףףףףףףףףףףףףףףף

23

אורח/ת - Nahum Saar

31 באוגוסט ב 17:26

שהיבואן ידאג לזה שתלת אופנוע לא חייב קסדה - אחרת האופנוע לא שווה הרבה..

24

אורח/ת - ראובן חיון

31 באוגוסט ב 17:28

נחמד לתחילת הסתיו
או תחילת האביב ( בשעות שאין פקקים )

25

אורח/ת - Julia Yakir

31 באוגוסט ב 17:45

עם קסדה. זה עדיין אופנוע

26

אורח/ת - Rami Abuhav

31 באוגוסט ב 17:58

מה החישובים האלה של עלות תועלת ייתרונות וחסרונות?
גם ככה מי שקונה כלי כזה קונה אותו לפוזה כמו כל הארלי דיווידסון אחר

27

אורח/ת - Julia Yakir

31 באוגוסט ב 17:59

לא נכון. הארלי זה היסטוריה, אגדה אופנוע עם נשמה

28

אורח/ת - Rami Habuav

31 באוגוסט ב 18:22

מה שאני אומר זה שמי שקונה הארלי לא קונה אותו בשביל ביצועים, אמינות או יחס עלות תועלת. אפילו מי שאוהב קאסטום יכול למצוא את כל אלה יותר בזול בקאסטום יפני. מי שקונה הארלי קונה אותו כי זה הארלי ולכן אין מה לחפש בזה צידוק הגיוני

29

אורח/ת - Ran Shoshani

01 בספטמבר ב 08:35

חבל על המקום שהוא תופס, אפשר להכניס שני אופנועים טובים. הביאו את הכלי הכי מכוער שיש, ויש הרבה...

30

אורח/ת - Gena Dv

01 בספטמבר ב 10:26

"חוקי" היה כבר זמן- כבר כמה שנים מיבאים פה ושם ביבוא האישי כלים דומים של הרליי ושל הונדה... פלוס כלים שכבר היו בארץ שנים... כאן מדובר רק ביבוא סדיר ראשון. אישית גם לי לא ברור קטע למה שבן אדם ירצה רכב על כזה דבר-אבל הכל עניין של טעם! ולא לשכוח שיש גם מקרים מיוחדים שבן אדם לא מסוגל לרכב פיזית-ועדיין מרדיש אופנוען בנשמה!

31

אורח/ת - אפי

02 בספטמבר ב 20:02

זה לא באמת אופנוע.
אבל סבבה. מי שיכול לשלם ויש לו פנאי אז שיהיה לו בכייף.

32

אורח/ת - משה כף

04 בספטמבר ב 13:43

מעל רבע מליון ממש בחינם

33

אורח/ת - Carmit Oren-Molad

07 בספטמבר ב 14:53

למה זה אופנוע ולא טרקטורון?

34

אורח/ת - Asaf Lavi Benari

07 בספטמבר ב 14:54

כי ככה היצרן מגדיר אותו.
הארלי יצרנית אופנועים ולא טרקטורונים אז זה אופנוע עם תוספת של גלגל ולא טרקטורון פחות גלגל. מבחינת התקן הוא מוגדר Tricycle, שזאת הגדרה שכוללת גם ריקשות, אופנועי תלת-קדמי וכלים נוספים - לא כולם בהכרח אופנועים, וההבדלים נעים בין משמעותיים לממש זניחים. אז אני מניח שזה די סובייקטיבי ותלוי בהגדרה שנתן היצרן.

35

אורח/ת - Uri Argaman

07 בספטמבר ב 14:54

הוא מיובא לארץ בתקן L5E
לעומת תלת-נוטה כמו ה-MP3 שהוא בתקן L2

36

אורח/ת - Asaf Lavi Benari

07 בספטמבר ב 14:55

תקן L5E כולל את Tricycleים - התלת-קדמי של קאן-אם, ה-Ape (ריקשה) של פיאג׳ו וכמובן הטרייקים של הארלי ועוד כמותם.
ה-MP3 וכל התלתים הצרים עם יכולת ההטייה לא נמצאים תחת התקן הזה.