כביש / ספורט > כתבות

מזראטי השיקה את Maserati GT2 Stradale

בבכורה עולמית בשבוע הרכב של מונטריי 2024 בקליפורניה השיקה מזראטי את מכונית העל הספורטיבית החדשה המצטרפת למשפחת הקלשון - Maserati GT2 Stradale

image

מזראטי GT2 Stradale, מכונית העל הספורטיבית החדשה של מזראטי ערכה את הופעת הבכורה העולמית בשבוע הרכב של מונטריי 2024, בקליפורניה. המכונית נחשפה לציבור שהתאסף באירוע השנתי באתר הנופש המפורסם והיוקרתי בארה"ב, למפגש ייחודי של ספורט מוטורי, שהוא גולת הכותרת של שבוע הספורט המוטורי המוקדש לאניני טעם ולחובבים.

לטענת מזראטי מכונית הספורט החדשה משלבת את הטוב מעולם המרוצים לעולם הייצור הסדרתי של המותג, כשהיא שומרת על סממני ההיכר של דגם המסלול. המזראטי GT2 Stradale היא תוצאה של שותפות טכנית וסגנונית בין ה-Maserati GT2 והמזראטי MC20 - קישור.

image

המזראטי GT2 Stradale מגיעה למהירות מרבית גבוהה מ-320 קמ"ש, הספק מרבי שהוגדל ל-640 כ"ס (10 כ"ס יותר מה-MC20), משקל שהופחת ב-60 ק"ג והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2.8 שניות בלבד.

דוידה גראסו, מנכ"ל מזראטי: "המזראטי GT2 Stradale היא מוצר ייחודי, המפגין את המורשת הספורטיבית האדירה ביותר של המותג, ובמקביל מייצג את ההתפתחות של אחד מכלי הרכב האייקוניים ביותר של מזראטי, מכונית ההילה MC20. דגם זה, המיועד לנהיגה יומיומית, נוצר מתוך הרצון להציע ללקוחותינו יותר ויותר במונחים של מיומנות טכנית, חדשנות, עיצוב וריגושים בנהיגת כביש: מצד אחד, אנו מוצאים פתרונות מתוחכמים השמורים בדרך כלל לדגמים המיועדים לשימוש במסלול בלבד, שהם התגלמות DNA המרוצים של מזראטי; מצד שני, אנו יכולים להבטיח נוחות מיטבית בשילוב עם כל מערכות הסיוע לנהג המתקדמות ביותר. המזראטי GT2 Stradale הוא מוצר שיכול לענות על הדרישות של חובבי הנהיגה אניני הטעם ביותר, יצירה חדשה שמבטאת את מלוא מהות המותג".

image

בהופעת הבכורה העולמית של המזראטי GT2 Stradale נכחו גם שתי מכוניות ספורט נוספות של מותג הקלשון: ה-MC20 Icona, שערכה את הופעת הבכורה שלה בצפון אמריקה, וה-MCXtrema, שמשתתפת באירוע שנערך במסלול לגונה סקה המוקדש למסירת הדגם הראשון של 'החיה' של מזראטי על המסלול.
ה-MC20 Icona, שנחשפה לראשונה ביוני השנה, היא סדרה מיוחדת שנוצרה כדי לחגוג את יום השנה ה-20 לחזרת המותג למסלול המרוצים באליפויות ה-GT, עם ה-MC12 המנצחת והבלתי נשכחת. ה-MC20 Icona, שיוצרה במהדורה מוגבלת של 20 יחידות, בשילוב הצבעים האופייני לה, שלBianco Audace Matte ו-Blu Stradale, היא מחווה למזראטי מהעבר שאהובה על חובבי מכוניות מייצור סדרתי בעלות אופי תחרותי, ה-MC12 Stradale 2004 : עם מנוע 12 הצילינדרים שמקורו בפרארי, היא ייצגה את מזראטי בגרסת הביצועים הקיצונית ביותר שלה ונוצרה במיוחד עבור אישור סוג (הומולוגציה) לתחרויות GT בינלאומיות.

לאחר הבכורה העולמית שלה ב-2023, חזרה ה-MCXtrema לבמה בשנת 2024 בשבוע הרכב במונטריי והיא מתכוננת לקחת חלק באירוע בלעדי נוסף לציון מסירת הדגמים הראשונים מתוך 62 שייוצרו בסך הכול - ב-18 באוגוסט במסלול WeatherTech בלגונה סקה. ה-MCXtrema, שמיוצרת ומאושרת לשימוש במסלול בלבד, עם הספק של 730 כ"ס ועיצוב נועז ומעודן, נתפסה מיד כמוצר לא שגרתי: מכונית-על ספורטיבית המוקדשת לקהל נבחר של לקוחות. המזראטי MCXtrema היא כעת מכונית המסלול החזקה ביותר של המותג האיטלקי, מכונית מלהיבה מכל נקודת מבט שמיועדת להכתיב את הקצב העתידי של מזראטי, ולהאדיר את רוח המרוצים שלה.

image

קצת אודות מזראטי

מזראטי מייצרת מגוון שלם של מכוניות ייחודיות שניתן לזהות אותן מיד ובכל מקום ושזמינות כיום בלמעלה מ-70 שווקים ברחבי העולם.
מערך הדגמים של מזראטי כולל את:
Grecale - ה-SUV ה"עממי" - Everyday Exceptional,
GranTurismo - דגם הגראנד טורינג האיטלקי האייקוני,
GranCabrio - דגם הקבריולה החדש של מותג הקלשון,
שלושת הדגמים הנ"ל מצוידים במערכות הנעה היברידיות 4 צילינדרים הזמינה עבור ה-Grecale - ומנוע V6 בנזין, עם הנעה אחורית והנעה לכל הגלגלים.
פסגת היצע הדגמים נמצאות מכוניות העל הספורטיביות MC20 ו-MC20 Cielo בעלת הגג הפתוח, המונעות על ידי מנוע Nettuno V6 שהוא 100% מזראטי, ומשלב לראשונה טכנולוגיות הלקוחות מפורמולה 1 ביחידת הכוח של מכונית מייצור סדרתי.
ה-GranTurismo זמינה הן עם מנוע הבנזין V6 החזק, שמקורו ב-Nettuno, והן בגרסה 100% חשמלית: ה-GranTurismo Folgore, המכונית הראשונה בתולדות המותג ממודנה שמאמצת פתרון זה. מערך הדגמים החשמליים במלואם כולל כיום גם את ה-Grecale Folgore, ה-SUV החשמלי המלא הראשון של מזראטי, ואת הדגם האחרון שהוצג, ה-GranCabrio Folgore.
להצהרת היצרן - עד שנת 2025 כל דגמי מזראטי יהיו זמינים גם בגרסה חשמלית מלאה, וכל היצע הדגמים של מזראטי יפעל על חשמל בלבד עד 2028 (שמרו על מנועי הבנזין שלכם שיהפכו לבעלי ערך רב, העורך).

image

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - עמי

02 בספטמבר ב 20:03

זה כבר יותר פרארי.
מזראטי לעשירים במיוחד.

2

אורח/ת - אפרים

02 בספטמבר ב 20:04

עדיף פורשה!

3

אורח/ת - למי אכפת

03 בספטמבר ב 13:46

לא הבנתי מה הקשר לאתר. יש לזה 4x4? תזכירו לי מה המרווח גחון ואיך היא בהצלבות?

4

אורח/ת - למגיב 3

08 בספטמבר ב 17:05

כן זה רכב עם הנעה כפולה זה 4×4, זה חא suv אבל זה כן 4×4.

5

Ogash Ofer

08 בספטמבר ב 19:02

אורח/ת - למי אכפת כתב/ה:
"

לא הבנתי מה הקשר לאתר. יש לזה 4x4? תזכירו לי מה המרווח גחון ואיך היא בהצלבות?

"
לאתר השטח יש חלק מכובד לרכבי ספורט!
בטח בתחום ההדרכה.
ראה:https://www.4x4.co.il/i/road