אסטון מרטין חושפת רכב קצה ספורטיבי חדש עם שם היסטורי -ונקוויש.
מכונית על עם ביצועים לצד יוקרה ותג מחיר בישראל החל מ- 3.5 מיליון ש"ח
אסטון מרטין ונקוויש ASTON MARTIN VANQUISH
דגם ספורט יוקרה חדש מבית אסטון מרטין עם מנוע 5.2 V12 Twin-Turbo חדש המספק 835 כוחות סוס! ומומנט של 1,000 ניוטון מטר.
בולמים של Bilstein DTX, דיפרנציאל אחורי אלקטרוני (e-diff) וצמיגי Pirelli P ZERO™ ספציפיים ל-AML בגודל 21 אינץ'.
גג זכוכית פנורמי באורך מלא ומערכת מידע בידור מתקדמת ומותאמת אישית הם סימנים ייחודיים של חלל פנים יוקרתי במיוחד.
ייצור הדגם מוגבל לפחות מ- 1,000 כלים בכל שנה, משלוחים ראשונים מתוכננים להתחיל ברבעון הרביעי, בישראל המחיר צםוי להתחיל "רק" ב- 3.5 מליון ש"ח לרכב.
Aston Martin ממשיכה את שושלת המנועים בת 25 השנים של ספינות דגל עם מנועי V12 . מנוע בהספק של 835PS כוחות סוס ומומנט של 1000Nm. מנוע זה מספק את ההספק הסגולי הגבוה ביותר ממנוע V12 של אסטון מרטין עם 160 כ"ס לליטר.
המנוע החדש משתמש בטכנולוגיה שקוראים לה באסטון - Boost Reserve המגבירה את לחץ הטורבו מעל מה שנדרש בדרך כלל עבור כל מצב מצערת חלק נתון, כך שהוא מוכן לפעולה כאשר יש צורך במלוא הכוח. הדבר נעשה במהלך דרישות מצערת חלקיות, באופן בלתי מורגש לנהג, על ידי איזון מצב דש המצערת (כדי להגביל את זרימת היניקה), ושער הפסולת החכם בטורבו (כדי לכוונן את לחץ היניקה המוגבר).
לראשונה במכוניות ספורט V12 קדמיות של אסטון מרטין, תיבת ההילוכים האוטומטית של ZF בעלת 8 הילוכים משודכת לדיפרנציאל אלקטרוני אחורי מוגבל החלקה (e-diff). מערכת e-diff זו משולבת בתוכנית היציבות האלקטרונית (ESP), המאפשרת לנהל את החלקת הגלגלים על פני הסרן האחורי כדי למטב את האחיזה בכל התנאים.
שלא כמו דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה קונבנציונלי, e-diff יכול לעבור מפתיחה מלאה לנעילה של 100% תוך 135 אלפיות השנייה. בשילוב עם טכנולוגיית ESP העדכנית ביותר, זה משפר באופן משמעותי את היכולת הדינמית, ומספק זריזות רבה יותר בפניות במהירות נמוכה ובינונית, תוך מתן שליטה רבה יותר בתנאי היגוי יתר ושינוי נתיב במהירות גבוהה.
עם יחס הנעה סופי (FDR) של 2.93:1, Vanquish ממוטב למהירות מרבית, ומגיע ל- 345 קמ"ש. כיול תיבת הילוכים חדש משפר את מהירויות העברת ההילוכים ואת האינטראקציה עם הנהג, ומדגיש עוד יותר את תחושת המעורבות והביצועים של הדגם החדש.
כמו דגם DB12 גם ה-Vanquish בנויה סביב מבנה גוף אלומיניום מלוכד עם מתלה קדמי כפול עצם משאלה ומתלה אחורי רב-חיבורי. עם עלייה של 75% בנוקשות הרוחבית בהשוואה לספינת הדגל הקודמת של אסטון מרטין, DBS 770 Ultimate.
בסיס הגלגלים ארוך בכ-80 מ"מ (הגידול שנעשה בין עמוד A לסרן הקדמי), השלדה קיבלה סד הצלב קשיח יותר למנוע כדי לספק קשיחות פיתול גדולה יותר וקשיחות רוחבית בין מגדלי המתלים הקדמיים. זה מתורגם לקשיחות הרכבה משופרת עבור בולמי ה-DTX של Bilstein; חדש ב-Vanquish ועם כיול בהתאמה אישית, המאפשר ביצועי שיכוך יעילים יותר ועידון משופר.
מגש תחתון קדמי חדש וחתך קדמי חדשים מביאים שיפורים נוספים בנוקשות, המגש התחתון הקדמי העבה יותר תומך בנוקשות האופקית של תת-המסגרת הקדמית לשיפור תחושת ההיגוי והתגובה. הקרוסמבר החדש, שתוכנן מחדש ומוקם מחדש לאחור כדי להגביר את קשיחות נקודות ההרכבה עבור המתלה הקדמי בעל עצם המשאלות הכפולה, מביא שיפורים מוחשיים בתחושת ההיגוי במרכז ומחוצה לו.
חיזוק רוחבי מוגבר בין מגדלי המתלה האחורי משפר את קשיחות ההרכבה של בולמי הזעזועים החדשים של Bilstein DTX ליציבות רבה יותר ותחושה משופרת של חיבור בין הגוף, המתלה והסרן האחורי. להשלמת חבילת השיפורים המבניים, מגש תחתון אחורי עבה יותר משפר את הקשיחות האופקית של תת-המסגרת האחורית, מגביר את יציבות הסרן האחורי וממטב את האיזון הדינמי ברכב.
לרכב מצבי נהיגה משתנים לשליטת הנהג: מצב GT ישמור על איכות נסיעה תואמת תוך מתן רמות משופרות של זריזות ותגובה. מצבי Sport ו-Sport+ הקיצוני.
מערכת ההיגוי היא בסיוע כוח חשמלי (EPAS) עם סיוע משתנה בהתאם למהירות ומצבי הנהיגה ו-2.27 פניות מנעילה לנעילה.
מערכת הבלמים היא מקרמיקה ופחמן כסטנדרט. מערכת CCB, הכוללת דיסקים בקוטר 410 מ"מ בסרן הקדמי ו-360 מ"מ מאחור, מציעה ביצועי בלימה משופרים, דעיכת בלמים מופחתת בטמפרטורות של עד 800°C והפחתה משמעותית במשקל ללא קפיצות (-27 ק"ג בהשוואה לבלמי ברזל יצוק). קירור הבלמים מושג באמצעות תעלות קירור ייעודיות, אשר מוזנות אוויר מכניקה בפגוש הקדמי ושולחות את זרימת האוויר ההמונית ישירות לבלמים ללא הפרעה.
המערכת מציעה ארבעה מצבי ESP מוגדרים מראש (On, Track, Off, Wet), הניתנים לבחירה באמצעות כפתור ESP בקונסולה המרכזית. מערכת ה-ABS החדשה מבוססת הדגמים משתמשת בארבעה בקרים חדשים לניהול בקרת החלקה משולבת בבלמים (IBC), בקרת משיכה משולבת (ITC), בקרת רכב משולבת (IVC) והערכת דינמיקת רכב משולבת (IVE).
VANCISH מפרט טכני
מנוע
יחסי העברה
יחס הילוכים ראשון: |
5 |
יחס הילוכים שני: |
3.2 |
יחס הילוכים שלישי: |
2.1 |
יחס הילוכים רביעי: |
1.7 |
יחס הילוך חמישי: |
1.8 |
יחס הילוכים שישי: |
1 |
יחס הילוכים שביעי: |
0.8 |
יחס הילוכים שמיני: |
0.6 |
כונן סופי: |
2.93 |
היגוי
מתלים
מצבי נהיגה
חמישה מצבי נהיגה הניתנים לבחירה: רטוב, ספורט, ספורט פלוס, מסלול ואישי
(התאמת כיול מערכת ההנעה, ההיגוי והשלדה)
מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS)
גלגלים וצמיגים
מערכות בלמים ושלדה
מידות (ROW)
צריכת דלק ופליטות
עיצוב
מפרט סטנדרטי (חיצוני)
מפרט סטנדרטי (פנימי)
7 תגובות
1
אורח/ת - Eli Ben Porat
05 בספטמבר ב 14:22
כזה מחיר ולא מקבלים הגבהה מקורית ולא מיגון תחתון. שווה?
2
Ogash Ofer
05 בספטמבר ב 14:26
כזה מחיר ולא מקבלים הגבהה מקורית ולא מיגון תחתון. שווה?
3
אורח/ת - Ronen Topelberg
05 בספטמבר ב 14:26
למה כל כך בזול ?
איפה הקאץ׳ פה ?
4
אורח/ת - Tamar Natanov
05 בספטמבר ב 14:27
לא התחברתי לצבע. יש עוד אופציות?
5
Ogash Ofer
05 בספטמבר ב 14:27
לא התחברתי לצבע. יש עוד אופציות?
6
אורח/ת - ירון הולנדר
05 בספטמבר ב 14:28
סדר לי אותו למבחן עדין, אולי אקח את הצלם המהולל..זה שבטופ
7
אורח/ת - Shay Erez
05 בספטמבר ב 14:28
לך תמכור אחרי זה אוטו אדום יד שניה
תגובות