האיוניק 5N בדגם החשמלי והספורטיבי מגיעה לישראל עם ביצועים של רכבי על - 650 כוחות סוס! ובמחיר, צנוע באופן יחסי, של 440,000 ש״ח
יבואנית יונדאי לישראל משיקה את גרסת הביצועים של איוניק 5 - האיוניק 5N, דגם 100% חשמלי ספורטיבי ובמחיר של 440,000 ש״ח.
האיוניק 5N משווקת בעולם זמן קצר ובגרסתה הראשונה הספיקה לקטוף פרסים, בין היתר כ- World Performance Car award לשנת 2024, פרס " Car of the Year" על ידי TopGear.com, ה-EV Hot Hatch הטובה ביותר בטקס פרסי TopGear.com Electric לשנת 2024 ואת זמן ההקפה המהיר ביותר של רכב שטח חשמלי ב-Nürburgring Nordschleife עם Sport Auto של גרמניה.
האיוניק 5N עברה מקצה שיפורים נרחב תחת ידיהם של מהנדסי חטיבת הביצועים של יונדאי אשר ביצעו התאמות נרחבות לגיאומטרית המרכב, מידותיו והקשחתו, זאת לצד הטמעת יחידת כוח עם מערכת העברת כוח חכמה.
מנועים:
יחידת הכוח מצוידת בשני מנועים חשמליים בעלי מהירות סיבוב של 21,000 סל"ד, כ-6,000 סל"ד יותר מאיוניק 5 סטנדרטית ומפיקים יחדיו 609 כ"ס בתנאים רגילים, או 650 כ"ס כאשר תכונת N Grin Boost של המכונית מופעלת, כלומר תוספת של עד 345 כ"ס בהשוואה לאיוניק 5 סטנדרטית עם מערכת הנעה כפולה (קישור).
הזינוק מ- 0 ל-100 קמ"ש אורך באיוניק הספורטיבית רק 3.4 שניות! וזאת באמצעות מערכת בקרת שיגור, כמקובל ברכבי ספורט, והמהירות המרבית מוגבלת ל-260 קמ"ש.
סוללה:
הסוללה החדשה בעלת הספק 84 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של כ- 448 ק"מ. מערכת חשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה של 240 קילוואט ומשך מילוי כ- 18 דקות מ-10% ל-80%.
ממדים:
המידות לאחר מקצה השיפורים מביאות את הרכב לאורך של 4,715 מ"מ (+80 מ"מ), רוחב 1,940 מ"מ (+50 מ"מ) הודות למפסק סרנים מורחב, גובה 1,585 מ"מ (-20 מ"מ) ובסיס הגלגלים נותר 3,000 מ"מ.
שליטה בהעברת הכוח
טכנולוגיית ה- N e-Shift מאפשרת לשלוט בהעברת הכוח. האיוניק 5N מאפשרת לשמוע ולהרגיש את הנהיגה ולהתאים את הצליל שלה בהתאם להעדפות הנהג (רכב חשמלי שקט לגמרי ללא מערכות קול). מערכת ה- N Active Sound+ מתממשקת עם מערכת ה- N e-Shift, על פי היצרן, במטרה להעצים את חוויית הנהיגה.
מערכת השמע מורכבת מ-10 רמקולים וכוללת 3 ערכות סאונד המגיבות בצורה דינמית בהתאמה לסגנון הנהיגה ועל בסיס מצב המצערת והמהירות. בנוסף, טכנולוגיית ה-N Drift Optimiser מאפשרת לבצע החלקות (“דריפט”) על ידי יצירת התנאים הנדרשים בין המערכות השונות במכונית בזמן אמת.
מצבי N מיוחדים
עיצוב
סביבת הנהג שעברה גם היא את העדכון הנדרש ושתוכננה עבור אוהבי רכבים, כוללת את מושבי N Bucket Seats, עם אזורי יציבות ורפידות ייעודיות לברכי הנהג, תמיכה לשוקיים, ומשענת יד אשר תומכים בפלג הגוף העליון והתחתון במהלך האצה ופניות חדות.
במרכז לוח המחוונים נמצא צג רחב המשלב בין מסך מגע 12.3 אינץ’ ובין לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ’ המעניקים לנהג את כל האינפורמציה והקישוריות שהוא צריך.
על המסכים ניתן להציג מגוון רחב של נתונים ולבחור את אופי הנהיגה הספורטיבית בהתאמה אישית.
מושבים ספורטיביים תומכים המעוטרים בסמל N נמוכים בכ- 20 מ“מ בהשוואה למושבים הסטנדרטיים.
העיצוב החיצוני גם הוא עבר התאמות רבות ובמטרה אחת, לספק לרכב את כל המענה האפשרי בתחום האווירודינמי, כוח ההצמדה והקירור הנדרשים למערכות ההנעה.
מלפנים:
החלק הקדמי כולל פגוש בעיצוב N עם גריל כוורת, כונסי אוויר ופתחי אוורור פונקציונאליים שיחד עם תעלת אוויר חדשים אקטיביים משפרים את יכולות הקירור.
מאחור:
הספוילר האחורי בצורת כנף N משפר את הביצועים האווירודינמיים. הדיפיוזר משולב עם אלמנטים עיצוביים בגוון אדום שמטרתם להדגיש את האופי והעיצוב של האיוניק 5N.
אבזור
האיוניק 5N מגיעה ברמת אבזור אחת עם אבזור שכולל קונסולה מרכזית עם אזורי תמיכה לפלג גוף תחתון, בלמים מחוזקים, קליפר בלמים בצביעה אדומה, הדמיית החלפת הילוכים N e-Shift, מושבי "באקט", N Green Boost כפתור להגברת ביצועי הרכב, Launch control בקרת שיגור, בורר מצבי נהיגה , N MODE+ מסך מולטימדיה 12.3" הכולל צימוד אלחלוטי ל Apple car play ו Android auto' מצלמה אחורית ושליטה קולית, N Drift Optimiser, מערכת שמע מבית BOSE, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנרגיה (רגנרציה) בלם יד חשמלי AUTO HOLD , בורר מצבי נהיגה בכביש DRIVE MODE , בורר הילוכים אלקטרוני בצד ההגה- SBW, לוח מחוונים דיגיטלי מלא " 12.3 הכולל משטח מגנטי- SVC, ידיות דלתות שקועות עם פתיחה אוטומטית, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, ספויילר אחורי עם תאורת LED, שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת אווירה משתנה, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, חיישן אורות וחיישן גשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, גג שמש פנורמי, תצוגה עילית, ECM מראה מרכזית דיגיטלית, מפתח חכם - התנעה וכניסה ללא מפתח, גלגל הגה מצופה עור עם חימום, ריפוד מושבים אלקנטרה משולב עור, 5 שקעי USB-C מלפנים ומאחור, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, אוורור מושבים קדמיים, שקע 12V, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, דלת תא מטען חשמלית עם אפשרות לכוונון גובה ומהירות, N Active Sound +, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה ועוד.
מערכות בטיחות
ממדים
תגובות