שטח 4X4 > כתבות > חדשות

איזה מצבר מתאים לרכבי שטח?

רכבי שטח הפכו בשנים האחרונות למוצר פופולרי מאוד. בנוסף לכל המקרים שבהם נדרש רכב עם יכולות עבירות גבוהות לצורך מילוי משימות שונות בשטח, יש גם לא מעט אנשים שקונים רכב 4X4 כדי ליהנות ממנו ואיתו. המצבר ברכבים אלה הוא באופן טבעי מרכיב קריטי ביכולת למצות את היתרונות ולהגיע לכל מקום בכל זמן שרוצים. לכן, חשוב לבחור בתשומת לב מצבר לרכב שטח, וכאן בעמוד תמצאו מידע רלוונטי ומועיל.

image
קרדיט תמונה: FREEPIK

מקסימום עמידות

השיקול הראשון בבחירת מצבר לרכבי שטח הוא העמידות שלו. כל מצבר צריך כמובן להיות עמיד, אבל כשמדובר על רכב שיורד מהכבישים (ואולי אפילו בכלל לא עולה עליהם מלכתחילה), החשיבות של התכונה הזו מתחדדת. כשנוסעים בשבילים לא סלולים, מדלגים מעל סלעים, מטפסים על הרים, יורדים בוואדיות, חוצים שלוליות בוץ ועוברים בעוד תוואי שטח מאתגרים, הרכב כולו מיטלטל. גם המצבר חווה זעזועים וכדי שלא תתרחש תקלה שתשבית אותו הוא חייב להיות חזק במיוחד ויציב לחלוטין.

התאמה לסוג הרכב ולסוג המנוע

הדגש השני בבחירת מצבר לרכבי שטח הוא התאמה מלאה לסוג הרכב, כלומר לדגם הספציפי שבו אתם נוסעים, ולסוג המנוע. יש מצברים שמתאימים למנועי בנזין ויש כאלה המיועדים למנועי דיזל. התאמת מצבר לרכב שלך מתייחסת בעיקר לכמות המטען החשמלי שהמכשיר מסוגל לספק. כך למשל לרכב הפנאי שטח גרנד צ'ירוקי של חברת ג'יפ מתאים מצבר 100 אמפר שעה, ואילו בלנד קרוזר של טויוטה כדאי להתקין מצבר 95 אמפר שעה.

שימו לב: בחלק מהדגמים יש הבדל גם בין שנתונים שונים, בגלל שהדגם התעדכן לאורך השנים, וחשוב לקחת זאת בחשבון. בכל מקרה ההתאמה חייבת להיות מושלמת גם מבחינת מידות המצבר. הדרך הטובה ביותר לוודא התאמה מלאה היא לקרוא בספר הרכב מהו המפרט האידיאלי למצבר. אופציה נוספת היא להתייעץ עם חנות אמינה ורצינית בתחום המצברים, עם ניסיון במכירת מצברים לרכבי שטח.

מצברי פריקה עמוקה

המלצה נוספת היא לשקול להתקין מצבר פריקה עמוקה. הסוג הזה של מצברים לרכב מתאפיין ביכולת לספק את הזרם החשמלי הנחוץ לפרקי זמן ארוכים, איכות שמן הסתם תהיה שימושית מאוד בטיולים ממושכים או כשהרכב נדרש לבצע משימות רבות בשטח. הסיבה לכך היא הפריקה העמוקה: מצבר רגיל יכול להגיע לרמת פריקה של כ-50% מבלי שייגרם לו נזק, ואילו במצברי הפריקה העמוקה הרף הוא כ-80%, ולכן יש להם את התכונה המועילה הזאת.

מותג מובחר בלבד

שוק המצברים מציע מבחר רחב מאוד של מוצרים לכל סוג רכב, כולל רכבי שטח. לכן, כשאתם מחפשים מצבר חדש לרכב שלכם, סביר להניח שתיתקלו גם במצברים של חברות מוכרות, כלומר כאלה שכבר שמעתם את השם שלהן, וגם במצברים של חברות לא מזוהות. אמנם מצברים של מותגים כמו שנפ או varta יקרים יותר מאלה עלומי השם, אבל ההמלצה היא לבחור במצבר של חברה מובילה בתחום. עם שנפ, ורטה, וגם בוש הגרמנית או וולטה הישראלית, אתם יכולים לנסוע בראש שקט באמת, כי המצברים שלהן עוברים בקרה מתמדת וקפדנית מאוד. עם מצברים אחרים - לא.

מצבר ראשון או שני?

עוד שיקול חשוב בבחירה של מצבר עבור רכב שטח הוא מטרת הרכישה. ברכבי שטח רבים מותקנים שני מצברים. המצבר הנוסף מהווה גיבוי (כי לא כיף להיתקע באמצע שום מקום), וכמו כן הוא מאפשר להפעיל מערכות חשמליות שונות שיש ברכבי שטח. כשהמטרה היא קניית מצבר שישמש כמצבר שני, הדרישות ממנו עשויות להיות שונות, ובמקרה כזה כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום.

צריכים מצבר לרכב שטח? הזמינו את מצברים נט עד הבית

תגובות

0 תגובות