הר חורשן אירח ביום שישי 13/9/24 קבוצה קטנה ואיכותית של לקוחות סוזוקי על טהרת הג'ימני.
המקום המתאים לרכב המתאים
סוזוקי ג'ימני הוא אחד מכלי השטח הטובים, עם רמת עבירות גבוהה עם יציאתו מהמפעל, את זה כולם יודעים, במיוחד הרוכשים. אבל אם אפשר לשייף קצת יכולות קיימות תוך כדי שימוש נכון, כמובן שעדיף כך. וזה בדיוק הרעיון שבבסיס
הדרכת נהיגת שטח כמו שהתקיימה ביום שישי זה. לאחר שהתכנסנו בחניון בת שלמה הישנה, שכרגיל עמוס לעייפה מאוהבי שטח בכל הצבעים, נכנסנו מעט לתוך היער, לשבת לחלק העיוני אשר פותח את היום. זאת כמובן לאחר שנהננו מפריסת בוקר נעימה מתנת יבואן סוזוקי בישראל,
חברת מכשירי תנועה.
בחלק זה מסבירים על מכלולי ההנעה והמערכות האלקטרוניות שמשפיעות על הכוח שיורד מהגלגלים אל הקרקע, וכיצד עובדים איתם נכון. מתחילים כמובן מקבלים יותר כלים להמשך, אבל גם וותיקים ומנוסים תמיד יכולים להבין לעומק על המערכות האלקטרוניות, במיוחד לאלו שמגיעים עם ניסיון מרכבים צבאיים ישנים.
רק שברור לכולם שחלק זה הוא מבוא לחגיגה האמתית, לתקל אתגרים שונים בלייב. בשישי זה עשינו את החלק העיוני סמוך לאתגר הראשון של היום, אז בלי להניע את הרכבים הלכנו אל האתגר שמכונה הנקיק. הוא אמנם נראה למרבית המשתתפים מעט מאיים בתחילה, רק שתחושה זו עוברת במהרה לאחר שלומדים את תוואי ההתקדמות העדיף של האתגר, לצד פרטנר בעל יכולת גבוהות שכאלה. קבוצה קטנה וזריזה אפשרה להגיע לתצפית היפה של נ.ג 186, עם מגוון האתגרים בדרך לשם.
תודה על יום הדרכה רגוע ומהנה, וניפגש בשטח
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
תגובות