אף פעם אני לא יכול לחזות את מה שייעבור עלי עם רכב חדש במבחן,
לכן לקחתי מאביב גפן בהשאלה כמה מילים:
"מגע הרוך גובר על המכה
רושם בתוך יומן מסע
כולנו עשויים אבק של אהבה
רושם בתוך יומן מסע..."
ולך תתחיל מזה סיפור שמתחיל ביפן, עובר דרך שבעה באוקטובר הנורא, מתחבר אל אבק במלחמת העצמאות, ומסתיים בזיכרון צרוב.
על זיכרונות ותובנות, והרבה פרחים בדרך, עם רכב שהיה, נשאר ויהיה גם בהמשך משולב עם מסלול טיול בישובים ובעסקים של העוטף שלאחר 7.10.23
"סוס מנצח לא הורגים" אומר המשפט המוכר, אבל משביחים את צאצאיו, אומר המשפט המשלים.
על כן, היות והעולם משתנה תדיר מול עינינו, רכבים לוגמי בנזין זזים טיפה הצידה לטובת מנועים משולבי חשמל או חשמליים לחלוטין לפני שיגיע הטרנד הסוחף הבא.
דגם הפורסטר הינו אחד מרכבי סובארו הנמכרים ביותר מזה קרוב ל-30 שנה, ומתיחת הפנים הזו מבשרת את הדור השישי של הדגם, כאשר מערכת ה-EYESIGHT המפורסמת (זו שאחראית על ניטור ובטיחות הרכב בתנועה), חוגגת את גרסתה הרביעית.
סובארו פורסטר 2020
סובארו פורסטר 669 במדבר 2019
אירוע השקת פורסטר דגם 2019
הדרכת השקה של פורסטר 2016
מבחן דרכים: סובארו פורסטר אטמוספירי 2013 Subaru Forester
סובארו פורסטר טורבו 2013 Subaru Turbo Forester
מבחן דרכים: סובארו פורסטר 2013 XT טורבו
סובארו פורסטר בהשקה במדבר Subaru Forester 2013
פעם בשנתיים (לערך), מגיע הזמן הזה בשנה בו אני מזמין לעצמי את סובארו פורסטר לראות מה השתנה.
ומדוע אני פותח כך?
כי זו כבר הפעם השלישית שדגם זה מגיע אלי למבחן דרכים, ולמרות שאני לא נוהג להשוות בין רכבים שונים, אני כן מסתכל לאחור, לראות מה היה, ומחפש מה השתנה במתיחת הפנים שעובר הדגם על מנת להישאר רלוונטי גם בשנים הבאות לקהל מעריציו.
ה-FORESTER החדש תוכנן לשלב את היכולות והשימושיות של רכב שטח יחד עם הנוחות והיעילות של מכונית כביש. מרווח הגחון של ה-FORESTER החדש, העומד על 22 ס"מ, אך יחד עם זאת שומר על כניסה נוחה עבור הנוסעים מלפנים ומאחור.
השדרוג המשמעותי בסביבת הנהג, באבזור, במערכת הבטיחות ובמראה החיצוני והפנימי.
מנוע שניים וחצי הליטרים התכווץ בשני כוחות סוס, אך המומנט קיבל חיזוק זניח של 3 עשיריות הקג"מ ועומד כעת על 24.6.
ההבדלים המוחשיים יותר הם בקוסמטיקה החיצונית, ובצג מולטימדיה גדול ומקיף יותר, וזהה לזה שפגשנו לא מכבר בקרוסטרק הקטן יותר.
הרכב משווק בישראל בארבע רמות גימור, ולרשותי הועמד השני בסולם ההיררכיה.
ציינו ואמרו עמיתים שבחנו את הרכב, כי העיצוב הפנימי מגוון ומעניין, ויש בו שילוב חומרים עמידים כמצופה מרכב שירד מהאספלט, אבל מדוע דיפון הדלתות משולב בדים שיתפסו אבק ולכלוך ויהיה מאד בעייתי לנקות?
פחות אהבתי את המראה השמאלית אשר במקום להראות מראה אמיתי בחרו לעשותה מגדילה והיא מעוותת את המציאות. ממש לא נוח.
מעבר לכך המנוע שקט ובתנועה עירונית זורמת הרכב נעים לנהיגה, ומשתלב בקלות בכל תנועה.
אבל, המנוע הזה שאינו משתמש בטורבו להגברת עוצמתו, או בחשמל, אינו הכי נמרץ ברחוב, והתגובות שלו בהתאם.
כל עוד אין ציפיות לפתוח במרוץ אגזוזים בין רמזורים אלא להתנהל בנינוחות וברוגע, הפורסטר יעמוד במשימה ללא הרמת סל"ד, אך במידה ורוצים תאוצה מהירה (לצורך עקיפה נניח) צריך לזכור שמדובר ברץ למרחקים ארוכים שיעשה את זה, אבל עם הרבה רעש מסביב.
עוד ציינו עמיתי המכובדים ואני מסכים עם דעתם, כי במרחב העירוני בו קיימים באמפרים, החלק האחורי של הפורסטר נוהג לקפץ. יתכן וזה עניין של כיול מתלים או מחסור ביושבי ספסל אחורי, מאידך, כבר אקדים ואספר כי בנסיעה בשטח זה בכלל לא מורגש, אלא להיפך.
הרכב מתנהג למופת וכמצופה.
אומנם הפורסטר, כמרבית דגמי היצרן, מצויד במערכת הפלא שתסייע לו לחצות מכשולים ואתגרים בשטח, אולם צמיגים שלא מוכוונים לשטח, וסרחי עודף בחזית והירכתיים יקשו על הרכב לדלג על סלעים גדולים, ואם יורד גשם הוסיף ואמר לי אחד שיודע, יש מקומות מעבר לאספלט שיהפכו לביצה טובענית, ולמה לך כל הוואג'ראס הזה?
בוא נעשה טוב למישהו, כתב לי חבר ערב צאתנו לטיול יומי ארוך. תושבי עוטף עזה שחוו את מתקפת הטרור באוקטובר שעבר, טרם התאוששו וחזרו לביתם, ובעלי העסקים שבהם על אחת כמה וכמה.
בוא נחפש מישהו כזה ונשלב את סיפורו עם הפורסטר.
האמת?
מגיע לכל בעל עסק שמנסה להרים ראש, לא לחכות לנדבות המדינה, שיחזור אל מעגל העשייה וההתפתחות, כי כנראה בזה תהיה לו סוג של נחמה ותרפיה.
היות ושנינו עבדנו בעבר אצל מעסיק ששלח אותנו אל גזרת הדרום (מאשדוד עד אילת, בערך), כאשר עיקר התעסוקה שלנו הייתה על משבצת שטח סביב אשקלון – שדרות, זכינו להכיר רבים מאותם אלו שנפגעו בימים טובים יותר, אך טבעי הוא הדבר שארכז מספר מקומות להגיע אליהם, שיתחברו לכלל סיפור דרך יומי, ויתאימו ככפפה לפורסטר שעמנו.
גשמי היורה המטירו בבוקר ממטרים חזקים על גבעתיים והסביבה ובצאתי לדרך, קיוויתי כי הם לא יוסיפו או יורידו מיכולות של הפורסטר להתמודד עם תוצאתם.
בחרנו להתחיל את יומנו במשתלת בן בן במושב נתיב העשרה.
עד לא מזמן אכן הייתה בעיה לחצות את צומת יד מרדכי דרומה, וגם כיום ישנם מחסומי חיילים המבררים לאן דרכנו.
האוויר דומם ושקט, אך מעת לעת שומעים רעם רחוק שמזכיר את הסיטואציה בה אנו חיים.
מושב נתיב העשרה חווה בשביעי באוקטובר מתקפה שביצעו שלושה מחבלים שהגיעו בטיסה נמוכה עם מצנחי רחיפה, נחתו במרכז המושב, ועברו בית בית לפי תכנית סדורה, רצחו בדרכם 20 מבני ובנות המושב, וזרעו הרס רב.
"... מושב נתיב העשרה נקרא על שמם של עשרה חיילים שנהרגו בשנת 1971 בתאונת מסוק מדרום לרפיח.
המושב הוקם בשנת 1973 כהתיישבות בחבל ימית, ובפינוי חבל ימית הוא נהרס, והוקם מחדש במועצה האזורית חוף אשקלון בשנת 1982. בשנה זו עלו 70 משפחות מחבל ימית על הקרקע בגבעה הצופה לים. כל משפחה קיבלה משק חקלאי והיישוב החדש הוכר כאגודה חקלאית. בשנות התשעים הוכשרו קרקעות לכ-70 מגרשים נוספים (ללא קרקע חקלאית) על מנת לספק מגורים ל"בנים ממשיכים". החקלאות במושב בעיקרה גידולי פרחים, ירקות ותבלינים שנועדו הן לייצוא והן לשיווק מקומי..."
לערך "נתיב העשרה" מתוך האתר של מועצת חוף אשקלון
אנחנו פוגשים את ערן ממשתלת בן בן בפתח המשתלה היפה והמטופחת של משפחתו.
המשתלה קיימת משנת 89. במתקפת אוקטובר המשתלה עברה תקופה לא קלה, המשפחה שנאלצה להתפנות מביתה במושב, המשיכה לתחזק את המקום, אבל לא יכלה למכור ולהתפתח.
ערן מספר לנו בהתרגשות על אנשים טובים שבאו לעזור ולרכוש מתוצרי המשתלה במהלך החודשים הראשונים כדי שלא יתמוטטו.
שטחי המשתלה משתרעים על פני שטח של מאה דונם חממות, ובעליה משתפים פעולה עם יצרנים בהולנד (מייבאים ומייצאים). המלחמה גרמה למשתלה ירידה של כ- 70% מהפעילות ומחסור בעובדים, כיום כבר מרגישים סימני התאוששות קלים, אך ייקח זמן רב בטרם תחזור לנקודה בה הייתה בשנה שעברה.
זוהי משתלה גדולה בהיקפי הגידול שעיקר פעילותה הוא במכירה לספקים בכל הארץ, ובמקביל גם לאנשים פרטיים, אך אלו עדיין חוששים להגיע למרות שכאמור אין בעיה.
סיור שערכתי בין השבילים הרחבים חשף לעיני מבחר עצום של צמחייה.
צמחים ופרחים לצד עצי נוי ופרי (כולל בוגרים המגיעים עם הפרי עליהם), ציוד לגינות וכל מה שנדרש לטיפוח ואחזקה.
כמובן שניתן לקבל כל מידע נדרש, במקום. המשתלה פתוחה גם בסופי שבוע למבקרים וקונים.
לעמוד של "משתלת בן בן" באתר של נתיב העשרה
ערן לוקח אותנו לסיור מקיף ברחבי המושב בעקבות המתקפה שעברו, מספר על כל חבר שנרצח במקום, ואנו מוצאים את עצמו נשאבים לעוצמתה המצמית של החוויה כאשר היא מסופרת ישירות ממי שחווה אותה.
אנו עוברים בין הבתים, והאתרים המהווים עדות דוממת לרוע האנושי.
אנשי המושב בחרו להנציח את זכר חבריהם ליד קיר "נתיב לשלום" הצבעוני, המורכב מפסיפס של מאות אלפי חלקי קרמיקה צבעונית (שגם אני שתלתי שם בהזדמנות קודמת), באנדרטה הדוממת נשתלו עשרים עצי זית עתיקים, וליד כל אחד מהם ניצב שלט קטן המספר על האדם שמאחוריו.
תורן גדול ועליו דגל ענק הוצב כאן כדי לומר לאלו שמעבר לגדר, כי כאן נשאר למרות, ועל אף.
ערן מוביל אותנו לתצפית נישאת בגבעה רמה.
זו תצפית על שם אל"מ ניר פרס שנפטר לפני 12 שנה.
לכתבה על התצפית מתוך האתר: כאן דרם אשקלון
מכאן הנוף הפתוח לוקח את המבקר למרחקים. מתחנת הכוח באשקלון אל רצועת עזה ושכונותיה.
לאחר שלקחנו נשימות עמוקות של עצב, חזרנו אל המשתלה כדי לראות פריחה ולבלוב כסימן לימים טובים ויפים יותר, ומכאן אנחנו יוצאים למסע שיאתגר את הפורסטר בדרכים התפורים למידתו.
חזרנו צפונה על כביש 4, וליד השלט המפנה אל קיבוץ גברעם פנינו ימינה (כביש 3421), כאן עברתי לניווט עם מפת גוגל עליה הצבתי כיעד סימון מערה.
שביל העפר עובר בין ובשולי חלקות חקלאיות, לא משהו שסובארו פורסטר מתקשה לחצות.
כאן בלב האזור נמצאת שמורת טבע השוכנת כקילומטר וחצי מדרום לקיבוץ גברעם, במקום שבו היה עד 1948 הכפר הערבי סומסום. בחלקה הצפוני של השמורה, יש מערה גדולה ששימשה בעבר כמחצבת כורכר.
למערה הגדולה הבנויה כחלל גדול נתמך על עמודי סלע כורכר אין שם מיוחד, והיא יפה כמקום עצירה למנוחה וארוחה קלה על הדרך.
המשכה של הדרך אל היעד הבא ממשיך וחולף בשוליו של יער גברעם.
אם נגמר הדלק, יש אופציות חלופיות בשטח.
עוברים פה נתיבים רבים לטיולי שטח קלילים לרכבים גבוהים, וכן מסלולים לרוכבי אופני שטח, אשר מסומנים וברורים.
כל האזור מצפון וממזרח היה שדה קרב גדול בין ישראל למצרים במלחמת העצמאות, קשה להאמין אבל מצרים כבשה חלקים נרחבים ממנו, וניתקה את הנגב מהמדינה הצעירה.
אדמת השטחים הללו רוויה בדמם של לוחמים רבים שהקריבו חייהם למען המדינה הצעירה, ועל כן החלטתי לתת כבוד לזכרם, ולעבור באנדרטאות המנציחות את גבורתם.
באנדרטת חוליקאת פגשנו את שני אנשי קק"ל, רון ויעקב החביבים ששיקמו את האתר והפכו אותו לנעים ומזמין.
"... באזור חוליקאת שכנו שלושה כפרים עוינים לאוכלוסייה היהודית, כאוכבה (כיום כוכב מיכאל), ברייר (ליד ברור חיל), וחוליקאת. בזמן המאורעות שקדמו למלחמת העצמאות הטרידו הכפרים את התנועה היהודית על הכביש לנגב, וחסמו אותו בעזרת תעלות ומחסומים. מתנדבים מצריים חמושים השתכנו במבנה האבן היחיד באזור, בניין בית-הספר ששירת את הכפרים, שהיה ממוקם כחצי ק"מ צפונית מזרחית לברייר במקום בו ניצבת כיום אנדרטה לגדוד 54 של גבעתי... במהלך מלחמת העצמאות ניטשו במשלטי חוליקאת הסמוכים לכפר קרבות עזים בין כוחות צה"ל לכוחות הצבא המצרי, שהסתיימו בכיבוש המשלטים על ידי צה"ל במבצע יואב..."
לערך "חוליקאת" מתוך: ויקיפדיה
לאור מה שקראנו ראינו חובה לבקר בשתי האנדרטאות הסמוכות השוכנות על כביש 232. האחת מערבית לכביש והשנייה מזרחית לו.
באנדרטה של גדוד 54 על הכביש היורד דרומה, ניכרת עזובה ולכלוך ושאין יד דואגת ומפקחת, בניגוד לזו שעזבנו בה רואים אכפתיות וחשיבות ציבורית.
בושה !!!
"... גדוד 54 בחטיבת גבעתי היה ממשיכו של גדוד א' בחיל השדה של ההגנה, שפעל בתל אביב מאז 1946. בסוף 1947, ראשית מלחמת העצמאות, הגנו לוחמי הגדוד על שכונת התקווה בדרום תל אביב, גבול יפו הערבית. בהמשך השתתפו אנשי הגדוד בליווי שיירות לנגב ולירושלים, במבצע "נחשון" לפריצת הדרך לירושלים ובעצירת הפולש המצרי שדהר צפונה בגשר עד הלום, ליד אשדוד. לקראת סוף 1948 לחמו אנשי הגדוד באזור חוליקאת והשתתפו בפריצת הדרך לנגב הנצור. באנדרטה, שהוקמה באזור משלטי חוליקאת בדרך לנגב, מונצחים 126 לוחמי הגדוד שנפלו במלחמת העצמאות..."
לעמוד האנדרטה מתוך האתר" יזכור
דילגנו אל אנדרטת גדוד 52 בתקווה למראה אחר.
אבל גם כאן שוררת העזובה הלכלוך וההזנחה הבולטת.
"... גדוד 52 הוקם בראשיתה של מלחמת העצמאות על בסיס פלוגות חיל השדה במושבות הדרום. הוא צורף לחטיבת גבעתי, השתתף בקרבות במרכז הארץ ובמבצע נחשון לפריצת הדרך לירושלים באפריל 1948 ולחם במבואות יפו. הגדוד אף כבש לזמן קצר את משטרת לטרון. לאחר מכן עבר הגדוד עם החטיבה כולה לחזית הדרום והשתתף בבלימת הצבא המצרי הפולש. במהלך מבצע יואב באוקטובר 1948 נטל הגדוד חלק בכיבוש משלטי חוליקאת ופריצת המצור על הנגב, וכן פעל באזור בית ג'וברין. לאחר שהשתתף במצור על כיס פלוג'ה הועבר הגדוד בשלהי המלחמה לגזרת השרון. מפקדי הגדוד במלחמה היו יעקב פרי (פרולוב) ושמואל איל.
לאחר מלחמת העצמאות הועבר הגדוד אל חטיבה 7 והמשיך לפעול כגדוד סדיר. הוא השתתף בפעולות התגמול ובכל מלחמות ישראל, לרבות מלחמת לבנון השנייה.
לאחר מלחמת סיני הוסב מגדוד חי"ר לגדוד שריון. בהמשך הוצב תחת פיקוד חטיבה 14 ובתחילת מלחמת יום הכיפורים הועבר אל חטיבה 401, אליה הוא משתייך עד היום..."
לעמוד האנדרטה מתוך האתר: ויקיפדיה
נעלבתי בזכרם של הלוחמים ובני משפחתם.
מכאן חזרנו אל השטח.
שוב קרצו לנו השבילים המאובקים הפונים מזרחה בכיוון כללי של קריית גת.
עונה זו של השנה היא עונת מעבר בין גידולים.
יש חלקות בהן צומחת כותנה ופקעות לבנות כבר מעטרות את מרבית הצמחים, וישנן חלקות של דגנים שנקצרו, בחלקן נצבות קוביות מספוא לבהמות, וחלקן כבר עברו את תחילת העיבוד לקראת זריעת חורף.
הסובארו שעמנו תשרת נאמנה את החקלאים אשר צריכים להגיע אל אותם שדות, בכל עונות השנה. בנוחות וביעילות.
מושב זוהר נמצא על כביש 352 דרום מערבית לקריית גת.
כאן מצאתי אנדרטה נוספת עם שם מיוחד, הצופן מאחוריו סיפור מעניין.
מצפה החבר'ה הטובים (ע"ש אמיר מימוני ז"ל), נמצא על כביש הגישה למושב זוהר.
"... בשנת 2014 אמיר הצטרף לשירות הביטחון הכללי. הוא עבד כמאבטח שטח באזור הדרום. בשנת 2015 הוסמך כמפקד על משימות השטח, והיה לאחד המפקדים המובילים ביחידה. בכל תפקידיו בלט כאדם ערכי ואחראי, התנדב לכל משימה וביצעה באופן מקצועי ומסור. הוא יזם ולקח אחריות על תחומים שמעבר לתפקידו ותרם משמעותית להווי החברתי ולמקצועיות ביחידה. כן חנך מאבטחים חדשים, וקיבל על כך תעודת הערכה.
אמיר אושר מימוני נפל במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה ביום כ"ט באדר א' תשע"ו (8.3.2016). בן עשרים ותשע בנפלו..."
לעמוד של אמיר אושר-מימוני מתוך האתר: יזכור
יצאנו בבוקר לטיול עם מכונית חדישה כדי לראות את חוזקותיה, ובה בעת להיזכר מה היו מעלותיה בעבר, והזיכרונות הללו סחפו אותנו למסע ארוך שכולו זיכרון.
ומהי מכונית טובה ומהנה שניתן להגיע איתה למקומות קסומים, אם לא מכשיר לצבירת זיכרונות יפים עליהם נתרפק שנים רבות?
המסע הזה לקח אותנו אל זיכרונות עבר שיש בהם יופי וגם עצב, אל עבר אופק מבטיח של בשלות התאוששות וצמיחה לשנים רבות.
לא הכול מושלם בסובארו פורסטר, ולעיתים נדמה כי ההבטחה גדולה מהמציאות.
אני מניח כי יהיו אנשים שיחלקו על דעתי (וזה בסדר), אבל צריך לזכור כי רכב המבחן אינו רכושי הפרטי, ואני מעדיף לסגת ממכשול מורכב, מאשר לעבור אותו ולהשאיר מאחורי שברי פגושים, צמיגים קרועים, או חתיכה אגן השמן, למשל.
במקרה הפרטי שלי בקרב בין תפארת האגו לבין תבונה בוגרת ינצח האחרון ללא ספק.
אני מאמין כי זה שהפורסטר יהיה רכושו הפרטי יעדיף להשקיע בצמיגים מתאימים, במגונים ובהתאמות, ואם יתעקש יוכל לנסות להוכיח כי הפורסטר קשוח ממה שנדמה, ויכול הרבה יותר.
יש לפורסטר מספיק אוהדים ומוניטין משובח שנצברו לאורך שנים שיוכיחו את זה.
סובארו, פורסטר וסברס..יש ספק שאוותר?
סובארו פורסטר
רמת גימור SPORT
מנוע בנזין 2.5 ליטר
הספק 180 כ"ס
מומנט 24.6 קג"מ
צריכת דלק (במבחן) 1:9.7 ק"מ לליטר
מחיר (רכב מבחן) 221,543 ₪ (כולל אגרה)
11 תגובות
1
אורח/ת - זוויות
04 באוקטובר ב 15:04
נראה כי בזווית גישה הוא פחות בגלל שינוי צורת הפגוש
2
אורח/ת - קורא מאוכזב
04 באוקטובר ב 22:54
איבדתי אותך באזור נתיב העשרה ולא הצלחתי להתאפס עליך בגזרת חוליקאת, אח שלי אתה בוחן רכב או מורה להיסטוריה, פחות התחברתי ל"מבחן רכב" שלך
3
אורח/ת - ירון הולנדר
04 באוקטובר ב 23:11
לקורא המאוכזב שלום.
תודה על תגובתך.
אם הלכת לאיבוד יש באתר חברים בעלי רכבי שטח מדוגמים שיבואו לחלץ אותך, וסך הכל חוליקאת זה פה ממש ממול.
מבחני דרכים כפי שאתה רוצה לקרוא תוכל למצוא בלא מעט אתרים שם הכותבים המיומנים יספרו לך על כל בורג וקפיץ, ואין ספק שהם יודעים לעשות את זה טוב יותר ממני.
אשכרה.
אני לא מבין גדול בכל הטכנולוגיות החדשות והישנות, מצד שני אני אוהב לטייל למקומות שאנשים פחות מגיעים אליהם, ואם נותנים לי רכב שאקח לאותם מקומות שכל מי שירכוש רכב כזה עשוי לקחת עם המשפחה בשבת למשל, אני מחבר בין היכולות לבין המקומות
והיסטוריה מוק? כל גרגר באדמה הזאת רווי היסטוריה מאיזה כיוון שלא תרצה, ומה רע לשלב קצת רכב חדש שהגיע מהצד השני של העולם לפני שבועיים עם החצץ שאברהם אבינו דרך עליו לפני שלושת אלפים שנה או קצת אבק ממלחמת העצמאות שבזכות ההצלחה שלה שנינו יכולים להפלמס פה.
קפיש?
צא מהקוביה שמבחן דרכים צריך להיות שבלנוי כי הוא יכול להיות גם אחר.
ואל תלך לאיבוד יש שם דובים.
הכי בטוח בבית
שנה טובה
4
אורח/ת - היסטוריה ותקומה
05 באוקטובר ב 10:10
מסלול מרומם רוח בחבל תקומה.
היה טוב אם היה יותר מידע על הפורסטר החדש.
5
אורח/ת - דור 5 לדעתי יפה וארגונומי מדור 6
05 באוקטובר ב 10:12
דור 6 הוסיפו מסך יחיד גדול וביטלו את 2 המסכים הפרקטים שהיו נוחים יותר בדור 5.
איכות הפלסטיקה רדודה לדעתי
ועם זאת הגיפון הפרקטי ביותר שקיים בשוק
6
Ogash Ofer
05 באוקטובר ב 10:14
נראה כי בזווית גישה הוא פחות בגלל שינוי צורת הפגוש
7
Ogash Ofer
05 באוקטובר ב 10:15
קישור על הדגם החדש עם יותר פרטים טכניים - סובארו פורסטר דור שישי
8
אורח/ת - אלי
05 באוקטובר ב 10:47
לי יש את דגם הפוסטר 2016 (לאחר מתיחת הפנים) ובזוית גישה הוא טוב יותר מאשר הדור של 2020 והדור של 2020 טוב יותר בזוית גישה מהדור החדש....חבל. כל דור הופך למעט פחות שטח ויותר שבילים. מה גם שהצמיגים בדיחה, מפרסמים אותו כ 4×4, לשטח, עם צמיגי כביש טהורים...לפחות שיתנו אופציה לצמיגי 50/50
9
אורח/ת - יניב
05 באוקטובר ב 13:33
האם יש רכב משפחתי וגם שטח שמומלץ יותר ?
10
Ogash Ofer
06 באוקטובר ב 06:20
האם יש רכב משפחתי וגם שטח שמומלץ יותר ?
"11
אורח/ת - צופה קבוע
06 באוקטובר ב 19:36
נחמד בהחלט לשלב במבחן דרכים גם הרחבה והעשרה מעבר. עם זאת במבחן הנוכחי, לפחות לדעתי, האיזון הופר בצורה מוגזמת.
יצא קצת טרחני ובנוסף אין מספיק מידע מקצועי על רמת הרכב בשטח. כשקוראים מבחן של הפורסטר בauto או בוואלה רכב. מצפים בעיקר לניתוח התנהגות כביש. במבחנים פה הייתי מצפה לניתוח יכולות שטח מעמיק יותר. פה לדעתי פספסת די בגדול.
תגובות