כביש / ספורט > כתבות

טויוטה קאמרי CAMRY החדשה מגיעה לישראל

רכב המנהלים היוקרתי של טויוטה קאמרי - CAMRY, מגיע לישראל עם מערכות בטיחות מתקדמות יותר ושתי רמות גימור

image

יבואנית TOYOTA בישראל, מודיעה על השקת TOYOTA CAMRY החדשה בארץ. טויוטה מציגה את הדור התשיעי של רכב המנהלים היוקרתי של המותג - טויוטה קאמרי, עם יותר מ-21 מיליון יחידות שנמכרו בעולם ב-40 השנים האחרונות.

הדגם החדש של הקאמרי מגיע עם חבילת מערכות בטיחות מתקדמת Toyota Safety Sense 3.0 ורמת אבזור בטיחותי 7.
נתוני צריכת דלק משופרים: 20.4 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 110 גרם/ק"מ (לפי תקן WLTP) ברמת גימור XLE.
מערכת היברידית מהדור החמישי המספקת 230 כ"ס, עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות.
לקאמרי ממגוון חידושים: עיצוב חדש של חזית המכונית במראה "ראש פטיש" עם פנסי LED חדשים. מערכת מולטימדיה Toyota Smart Connect עם מסך 12.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית וחבילת בטיחות 3 Toyota Safety Sense משודרגת עם מערכות חדשות כמו סיוע בהיגוי בחירום וסיוע פרואקטיבי בנהיגה.

הקאמרי החדשה מצוידת במערכת היברידית מהדור החמישי. בפן הטכנולוגי הקאמרי כוללת מערכת מולטימדיה מתקדמת ולוח מחוונים דיגיטלי עם תגובתיות משופרת. בתחום הבטיחות, הדגם החדש מגיע כסטנדרט עם חבילת Toyota Safety Sense 3 בגרסתה המתקדמת ביותר, הכוללת מגוון רחב של מערכות בטיחות וסיוע לנהג.

image

הקאמרי החדשה בעלת חידושים בתחומי הביצועים, יכולת התמרון והיעילות שמעניק הדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, הכולל:

  • סוללת ליתיום-יון חדשה עם הספק גבוה יותר ותגובה מהירה יותר, בהספק 4 Ahr ומתח של V251.6.
  • רכיבים עיקריים, לרבות ממסרה, גנרטורים-מנוע חשמלי וממיר מתח זכו לעיצוב חדש כדי להפחית אובדן אנרגיה פנימי ולחסוך במשקל (המערכת קלה יותר ב-7.7 ק"ג) ובמקום.
  • יחד עם מנוע היברידי ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שינויים אלה מגדילים את ההספק המירבי של המערכת ל-230 כוח סוס/ 169 קילווט (6%+), בעוד שצריכת הדלק ופליטות הפחמן הדו חמצני ירדו ל-20.4 ק"מ לליטר ו-110 גרם/ק"מ, בהתאמה ברמת גימור XLE (מחזור משולב לפי תקן WLTP).
  • ההאצה עוצמתית ולינארית יותר עם תגובה כמעט מיידית וניתנת יותר לשליטה, במיוחד בהתנעה. זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ירד מ-8.5 ל-7.2 שניות. השיפור בביצועי הסוללה משמעו גם שהמנוע יכול לפעול בסל"ד נמוך יותר, וכתוצאה מכך, החיסכון בדלק גדל, פליטת המזהמים יורדת, והנסיעה שקטה יותר.
  • כוונון מחדש של המתלים - תמוכות מקפירסון קדמיות ועצמות עצה כפולה אחוריות - מעניק תגובה נוסכת ביטחון והתנהגות כביש זריזה יותר, במיוחד בכבישים מתעקלים מחוץ לעיר.

עיצוב חיצוני

חזית הרכב עברה את השינוי המשמעותי ביותר, עם אימוץ חזית המכונית במראה "ראש פטיש" - שפת העיצוב החדשה של טויוטה, המוכרת גם מדגמי הפריוס והTOYOTA C-HR- החדשים.

אף שממדי הרכב כמעט ולא השתנו, אורך הרכב גדל ב-35 מ"מ ע"י הארכת השלוחות הקדמית והאחורית וקו הגג הונמך בחלקו האחורי התורמים למראה דינמי יותר. קווים אנרגטיים וקימורים חלקים בצדי הרכב מתכנסים לסמל טויוטה בחלק האחורי, יוצרים אפקט ויזואלי של "קלע". בחלק האחורי, פנסים בעיצוב חדשני משלימים את המראה, תוך התכתבות עם צורת "ראש פטיש" הקדמית בסגנון העיטור ובעיצוב דלת תא המטען.

עיצוב פנימי

תא הנוסעים החדש של הקאמרי בעל מרכז קונסולה עם מסך מולטימדיה חדש 12.3". בנוסף, הושם דגש רב על חומרים באיכות וגימור אחידים בכל חלקי הרכב והריפודים.

לוח המחוונים החדש מתהדר באלמנט עיצובי המזכיר צוואר גיטרה. העיצוב משרת מטרה פונקציונלית: הוא מאחד מגוון רכיבים מורכבים ליחידה הרמונית אחת מרשימה.

image

מולטימדיה

הקאמרי החדשה מציעה חווית מולטימדיה מתקדמת ומגוון אפשרויות קישוריות:

  • מערכת Toyota Smart Connect עם מסך מגע 12.3 אינץ' כסטנדרט.
  • קישוריות אלחוטית ל -Apple CarPlay וחיבור חוטי לAndroid Auto-
  • חמש יציאות USB Type C בתא הנוסעים ומטען אלחוטי לטלפון נייד.
  • לוח מחוונים דיגיטלי מתקדם בגודל 12.3 אינץ' (ברמת גימור XLE):
    • ניתן להתאמה אישית
    • אפשרות לשינוי מראה וסידור השעונים לפי העדפות הנהג או אופי הנסיעה

מערכות בטיחות ועזר לנהג Toyota Teammate

הקאמרי החדשה מציעה את הדור השלישי והמתקדם ביותר של Toyota Safety Sense הכולל פונקציות נוספות ומורחבות הנתמכות על ידי מצלמה משופרת ורדאר עם שדה ראייה גדול יותר שיכול לזהות מגוון רחב של כלי רכב, משתמשי דרך ועצמים.

  • מערכת קדם התנגשות (PCS) משופרת, זיהוי מורחב של סכנות בנהיגה עירונית: יכולת זיהוי משופרת זו הופכת את מערכת קדם התנגשות (PCS) ליעילה יותר בתרחישים של נסיעה עירונית, לרבות זיהוי סכנה להתנגשות חזיתית.
  • מערכת סיוע בפנייה בצומת: זיהוי תנועה מתקרבת בשני נתיבים הולכי רכב, רוכבי אופניים וכלי רכב מתקרבים מהצד.
  • סיוע בהיגוי בחירום: המערכת מזהה סיכונים כגון רכב חונה או הולך רגל מתקרב בצד הכביש ומסייעת בהיגוי ובבלימה עדינה כדי לסייע לנהג לעקוף בבטחה, תוך שמירה על הרכב בנתיב הנסיעה. זהו פיצ'ר חדש בחבילת הבטיחות של הקאמרי.
  • דיכוי האצה: מעניק הגנה נוספת. המערכת מונעת האצה לא רצויה ושולטת על הבלמים אם הנהג מאיץ בחדות כאשר יש מכשול, כמו רכב אחר שקרוב אליו מלפנים.
  • בקרת שיוט דינמית משופרת באמצעות רדאר (DRCC): מאפשרים נהיגה חלקה, בטוחה ונוחה יותר. המערכת פועלת גם למנוע "עקיפה" בלתי מכוונת - עקיפה של רכב מהצד הלא נכון. מסייע להאט בצורה חלקה את הרכב בעת החלפת נתיב, כאשר יש רכב איטי יותר מלפנים. מערכת DRCC מזהה כעת מהר יותר כאשר רכב אחר חותך מלפנים, ויכולה להאט את הקאמרי בצורה חלקה יותר. זיהוי משופר של הכביש מלפנים מאפשר פניות נוחות ופחות חדות במהירות מתאימה יותר ובתזמון הנכון.

סיוע פרואקטיבי בנהיגה (PDA) היא מערכת חדשה המספקת מגוון אמצעי הגנה בנהיגה במהירות נמוכה. יש לה שלוש פונקציות עיקריות:

  • מערכת סיוע לזיהוי מוקדם של מכשולים (Obstacle Anticipation Assist) מזהה מכשולים כגון כלי רכב חונים, רוכבי אופניים והולכי רגל בשלב מוקדם ומסייעת בהיגוי ובבלימה כדי למנוע מהרכב להתקרב אליהם יותר מדי.
  • סיוע בהאטה מאט את הרכב בצורה חלקה כאשר הנהג מוריד את הרגל מדוושת ההאצה בגלל רכב איטי מלפנים או כאשר הוא מתקרב לעקומה.
  • סיוע בהיגוי משנה את כוח ההיגוי בהתאם להבדלים שהמערכת מזהה בין תוואי הכביש לבין השימוש שעושה הנהג בהגה ומעניקה סיוע טבעי ועדין.

בין התכונות החדשות, מערכת עצירת נהיגה בחירום (EDSS) שפועלת כאשר מופעלת מערכת התרעה ומניעת סטייה מנתיב (LTA). מערכת זו מזהה כשהנהג מפסיק להשתמש בהגה, בבלמים ובדוושת הגז במשך זמן רב. הנהג יקבל התרעה קולית וחזותית, ואם עדיין אין תגובה מהנהג, היא תביא את הרכב למצב של עצירה חלקה ותפעיל את אורות החירום.

בדומה למערכת המולטימדיה החדשה של הקאמרי, שדרוגי התוכנה מועברים ישירות לרכב דרך האוויר.

image

רמות גימור ומחירים

טויוטה קאמרי החדשה תפתח למכירה באולמות התצוגה בישראל ב 15.10 ותוצע ב-2 רמות גימור:

LE – הכוללת מערכת היברידית מהדור החמישי, מערכת בטיחות TSS 3, זיהוי בשטחים מתים ומערכת ליציאה בטוחה מהרכב, מערכת מולטימדיה "12.3, לוח מחוונים דיגיטלי "7, תאורה ראשית LED, חישוקי סגסוגת קלה "17, ריפודי עור סינתטי מחוממים עם כוונון חשמלי לנהג, כניסה חכמה, משטח טעינה אלחוטית.

מחיר -209,990 שקלים

XLE – בנוסף לרמת גימור LE - חישוקי סגסוגת "18, מושבי עור מאווררים ומהודרים עם כוונון חשמלי לנהג ולנוסע לצידו, לוח מחוונים דיגיטל "12.3, הגה כוח מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק.

מחיר -226,990 שקלים