שטח 4X4 > כתבות > נותנים בגז

עולם הולך ונעלם...

חג הסוכות הסתיים בהצלחה עבור אתר השטח, עמוס בטיולים מלאים ומוצלחים מאוד בארץ (לשמחתנו) כשכל האסקפיזם (הבריחה מהמציאות) הזה מתרחש לצד הלחימה של חיילי צה"ל בצפון ובדרום ו-101 חטופים בשבי המחבלים ושעדיין לא חזרו מרצועת עזה (לצערנו הרב).
בסיום חשבון הנפש של יום הכיפורים ושנת המלחמה שעברה עלינו, גם בתחום הטיולים יש מה לסכם. פחות את השנה האחרונה של המלחמה, יותר את עשור השנים האחרון של טיולים בבחינת "עולם הולך ונעלם..." ולבסוף גם קצה של אופטימיות לשנים הבאות שלנו במזרח התיכון (החדש...?) ובכלל

image

חוצה ישראל סוכות 2024, צילם: עדי צפתי


שמחת תורה 2023 - חג סוכות 2024

הקסם והעוצמה הישראלית בשיאה! מצד אחד מדינת ישראל נמצאת במלחמה קשה ואכזרית ב-7 חזיתות שונות. רק לפני שנה חשבו המחבלים בחמאס כי יצליחו לנצח את מדינת ישראל ובעיקר את הרוח הישראלית ובאמצעות פעולת טרור ענקית אכזרית במיוחד רצחו, אנסו, ערפו וחטפו המחבלים אלפי ישראלים מישובי העוטף תוך שצה"ל כושל במשימתו הבסיסית "הגנה לישראל", אבל במהלך מהיר "התאפסו" בפיקוד דרום ויחידותיו ובאמצעות לוחמים בסדיר ובמילואים מכלל מערכי הצבא שהגיעו לעזור כבשנו בתגובה את רצועת עזה, השמדנו את החמאס, החזרנו חלק מהחטופים ובאמצעות הפעלת לחץ שואפים בצה"ל ובמדינת ישראל להחזיר את כל החטופים עד הנצחון!
"איחוד הגזרות" כפי שרצה האויב לקיים כדי להכריע את החזון הציוני הביא לאחר שנה של מלחמה להסרת האיום המשמעותי ביותר מצפון והשמדת חיזבאללה ומפקדיו, אשר הטילו מורא והיו זרוע איראנית, כחלק מתוכנית הרשע ארוכת הטווח להשמדת מדינת ישראל. כשכולנו מקווים שגם "ראש הנחש", איראן בעצמה, יפגע ויושמד בקרוב ואיתו כלל כוחות הפרוקסי שהם יצרו, התוקפים את ישראל ממזרח.
לצד הלחימה והמחיר הכבד בחיי אדם מצליחה החברה והכלכלה הישראלית להתקיים ולפרוח, גם אם בקושי רב ועם ויכוח חברתי על השותפות וההשתתפות במאמץ המלחמה ובכלל (חוק הגיוס). אם היה מי שחשב שבסיס החברה הישראלית הם קורי עכביש פריכים ופשוטים להשמדה הוא גילה, עד שגם הוא חוסל, שהחומר ממנו עשויים קורי העכביש הוא מהחזקים בעולם הטבע. הכלכלה הישראלית שורדת היטב את המלחמה ואיתה השמירה על "חיי שגרה" לצד מילואים, חיים תחת אזעקות וגם עשרות אלפי אזרחים שעדיין לא שבו אל ביתם.

image

נועה ארגמני בדרך החוצה מעזה - מבצע ארנון, מאי 2024


יום הכיפורים - חשבון נפש נוקב במיוחד

יום הכיפורים, שציינו לפני כשבועיים, הוא היום היהודי הרשמי לחשבון נפש אישי וכללי, ותודה לאל יש לנו על מה לבקש סליחה וגם להתפלל לעתיד טוב יותר. ועוד רבות נעסוק במלחמה, במחדל הגדול, בנרצחים ובמחיר הכבד אותו נאלצנו ואנו נאלצים לשלם על מנת להיות "עם חופשי בארצנו".
אנחנו האזרחים (והמילואמניקים) יכולים לאחל לעצמנו ולכל עם ישראל שהמלחמה תיגמר במהרה, שיחזרו החטופים, שננצח, ושגם השלווה, ובשאיפה בעתיד גם השלום בתוכנו וסביב לנו - ידבקו בנו לשנים רבות.
בתחום הטיולים - בארץ וגם בעולם, אנחנו באתר השטח יכולים לבצע "חשבון נפש" המסתכל בכאב על היעדים והמדינות שנסגרו עבורנו אבל גם לסיים בתקווה אופטימית כי אולי "מעז יצא מתוק" ובעתיד יפתחו עבורנו יעדי טיול חדשים וקוסמים כחלק מהחזון ומהרצון של כולנו לחיים טובים של שלום, בריאות ורק טוב לכולם.

יומני המסעות בארץ של אתר השטח - בקרוב סיכומי סוכות 2024

image

למרגלות הרי ההימאליה אי שם בצפון הודו

עולם הולך ונעלם

בתהליך ארוך ומבאס מדינות ואזורים רבים שטיילנו בהם לאורך השנים נסגרים בפנינו אם בגלל תהליכים עולמיים של קדמה המביאה אספלט וכביש אל הטבע הפראי או בגלל תהליכים מדיניים הגורמים לכך ששטחי טבע רבים הופכים לאזורי לחימה אינם ניתנים למעבר.
המדבר המערבי (הנמצא ממערב לנילוס) במצרים הוא הדוגמה הכואבת ביותר לאיסור המעבר, לנו ולכלל ההרפתקנים בעולם. אחרי שנים רבות של טיולים לעומק ים החולות של מדבר הסהרה, לשכיות חמדה מיוחדות בנאות מדבר גדולות וקטנות בלב המדבר הגדול בעולם, ולאחר נפילת הנשיא מובארק, אי שם בתחילת פברואר 2011 נאסר עלינו לחצות את המדבר המדהים, הנמצא על הגבול בין מצרים ללוב, בואכה דרומה לגבול עם סודאן.
מסעות מורכבים ויפים של אופנועי שטח, אופנועי אדוונצ'ר, טרקטורונים וכמובן ג'יפים הגיעו לסופם ואינם אפשריים עוד בזמן הקרוב. כולנו מאחלים שהצבא המצרי יתחזק באזור ויאפשר שוב את המסעות לעומק השממה המוחלטת, בתוכה מצאנו חיים לא מעטים.

קישור ליומני המסעות המיוחדים של אתר השטח למדבר המערבי - אין דברים כאלו!

image

ים החולות הגדול - המדבר המערבי - מצרים

מסעות אופנועים וטרקטורונים בירדן ואולי בכלל טיולי ג'יפים, טיול הג'יפים האחרון שהדרכנו בירדן הסתיים בהצלחה גדולה (קישור לסיכום), 3 ימים לפני השבת האיומה של 7.10.23 כשהעתיד לחזרה מזרחה לוואדי ראם, פטרה ומרחבי המדבר המזרחי של ירדן אינו ברור כרגע. טיולי אופנועים וטרקטורנים בירדן הפכו לדבר נדיר, ואף כמעט בלתי קיים. הצלחנו בעבר ובאישור מיוחד של גורמי ביטחון, להדריך ולקיים מספר לא מבוטל של טיולי אופנועים וטרקטורונים מיוחדים לירדן, אך כבר שנים רבות לצערנו ועם התדרדרות הביטחון הפנימי בשמירה על המלך בירדן כוחות הביטחון והתיירות בירדן אינם מאפשרים עוד לחצות את הגבול עם אופנועים ו/או טרקטורונים. אולי בעתיד שוב...

image

יוני לוי בתמרון חד בוואדי ראם, ירדן. צילם: תומר פדר


טורקיה כארץ מקבלת אורחים עם שטחי טיול פראיים והרפתקניים, אוכל טוב, אוכלוסיה מארחת למופת ושפע של אפשרויות לטייל - במערב, בפנים הארץ ובמזרחה, עם ג'יפים שכורים או מהארץ, עם אופנועים או גם בטיפוס הרים אינם אפשריים עוד עבור הישראלים ואף שימוש בחברת התעופה הטורקית (טורקיש) כמקפצה ליעדים קסומים בעולם אינו רלוונטי עבורנו וחבל! אולי בעתיד עם שינוי השלטון וחזרה לפתיחות למערב יחזרו הקשרים והטיולים המשגשגים ביןו המדינות - אינשאללה!!

image

על פסגת הר האררט - טורקיה, אוגוסט 2023


רוסיה בטיפוסי הרים ודרכה מזרחה לעולם. פסגת האלברוס - ההר הגבוה ביותר ביבשת אירופה ובכלל מוסקווה וטיסות הקונקשיין שביצענו ממנה ומזרחה אינן עוד על הפרק לצערנו. המלחמות של הרוסים במערב והבדלנות שמובילה אותם לנתק ממדינות אירופה משפיעים גם עלינו ולא מאפשרים לנו לטייל או אפילו רק לעבור ברוסיה וחבל.

image

אחים לחיים בדרך לפסגת האלברוס - רוסיה. צילם: בני דויטש


אתיופיה ובעיקר צפון אתיופיה שמסוכנת כיום למטיילים בגלל מלחמת האזרחים שבה, סרילנקה שנוספה בימים האחרונים למדינות המאויימות לישראלים ועוד ועוד מדינות, גם כאלו במערב אירופה, שפחות נעים או פחות בטוח לטייל בהן עכשיו, גם לישראלים ולאו דווקא.
וכל זאת מבלי לאזכר את הצמצום הטבעי והמתבקש של "עולם הולך ונעלם..." מצד אחד התיעוש וסלילת הכבישים לאזורים שהיו שמורים עבורנו מטיילי השטח ומצד שני ההכרזות, הגם שמתבקשות, על שמורות טבע סגורות על מנת לשמר מהמעט שנשאר מהטבע, הופכות את הטיול המוטורי בשטחי טבע שהתרגלנו לטייל בהם, למשימה מוגבלת ולפעמים אף בלתי אפשרית. קושי שמגביל מאוד את הטיול, את השימוש בכלי רכב ומצמצם את המפגשים עם אוכולוסייות שטרם נחשפו לקדמה ולתיירים.

image

מדבר דנקיל - אתיופיה, בטיול ג'יפים של אתר השטח

העתיד...

אומרים שערב הסעודית קרובה להסכם עם ישראל ואז תיפתח לנו הדרך הקרקעית למדינות המפרץ (כיום אפשר להגיע לאיחוד האמירויות רק בטיסה) ואולי בקרוב גם לבנון... אם יצליחו לייצר שם מדינה מחדש (כנראה שלא בזמן הקרוב) ובתקווה גדולה לאזרחי איראן וכלל האוכלוסיה בעולם ששלטון הרשע באיראן יחלוף ואפשר יהיה לטייל גם במדינה הענקית והקסומה שמעבר לממפרץ הפרסי.
ונסיים באמירה הקבועה והנכונה, מניסיון רב השנים של אתר השטח בטיולים בעולם (משנת 1997) - לתת בגז ולעשות שלום! אין כמו תיירות בשטח והמפגש הבלתי אמצעי עם האוכלוסייה המקומית לקידום השלום והאחווה בין אנשים ובין עמים!

image

הדיונות של איחוד האמירויות בטיול של אתר השטח

נסיים באמירת תודה ענקית לחיילי צה"ל ולכלל כוחות הביטחון

תודה שאתם שומרים עלינו ומאפשרים לנו ליהנות מכל הטוב של מדינת ישראל.
בתפילה שכל החטופים יחזרו במהרה ולשלומם של החיילים - שילכו בשלום ושיחזרו בשלום.

image