כלמוביל תשיק עד סוף השנה את הג'אקו JAECOO 7 עם הנעת PHEV - היברידי נטען עם טווח נסיעה משולב של עד 1300 ק"מ
כלמוביל, יבואנית הרכב המובילה בישראל, מעדכנת כי דגם ה- 7JAECOO (ג'אקו 7) - דגם SUV פרימיום משפחתי עם מערכת הנעה היברידית נטענת (PHEV) צפוי להיות מושק לקראת סוף השנה עם טווח חשמלי גבוה של כ- 90 ק"מ בתקינת WLTP.
הג'אקו 7 היה במהלך חודש ספטמבר דגם 5 מקומות בנזין הנמכר ביותר בישראל (קישור לסיכום ההשקה הדינאמית בישראל).
בפועל צפוי הג'אקו 7 ההיברידי להגיע לטווח יוצא דופן של כ- 1,300 ק"מ עם מיכל דלק אחד וסוללה טעונה, כלומר צריכה (משולבת סוללה) של 22.5 ק"מ לליטר.
מידות גרסת ההנעה החדשה זהות לדגם הבנזין המוכר (קישור), ממנו הוזמנו כבר למעלה מ- 1,300 רכבים עד היום.
מה שמאפשר לג'אקו 7 PHEV להגיע לטווח זה היא הטכנולוגיה החדשנית של היצרן (SHS-Super Hybrid System) המציעה שילוב ייחודי – גם הנעה חשמלית מלאה וגם הנעה היברידית מלאה (בנזין נתמכת סוללה ברגע שהסוללה מגיעה לטעינה של לפחות 10%).
לג'אקו 7 PHEV משודך מנוע 1.5 ליטר טורבו והוא מגיע עם הנעה קדמית והספק של 342 כ"ס אשר נתמך בסוללה בעלת קיבולת של 18.3 kw. בנוסף, הטעינה תוכל להתבצע באמצעות טעינת AC או DC מהירה של 20 דקות לכ- 80%.
באתגר נהיגה לטווח ארוך אשר נערך החודש בסין לעיתונאים מ-7 מדינות, הג'אקו 7 PHEV הציג ביצועים גבוהים והשיג טווח כולל של 1353 ק"מ מתוכם טווח חשמלי טהור של 125.2 ק"מ- 39% מעל ההצהרה הרשמית וסך הכל צריכת דלק של 3.3 ליטר ל- 100 ק"מ. האתגר דימה תנאים אמיתיים על פני מספר ימים וכלל נהיגה בכבישים עירוניים וכבישים מהירים בתוספת של 3-4 מבוגרים.
הג'אקו 7 PHEV יכלול בין היתר מערך בטיחות וטכנולוגיה מתקדמת הכוללת בין היתר סט מצלמות היקפיות 540° המאפשרת "שלדה שקופה", 8 כריות אוויר, מושב נהג עם תמיכת מותן חשמלית, הבהוב פנסים בניסיון גניבה, מושבי נהג ונוסע קדמי עם כיוון חשמלי, הדלקת מערכת המיזוג בשלט רחוק (עם זיכרון טמפרטורה), פתחי אוורור בשורה השנייה לשני אזורים (רגליים ופנים) מסך מולטימדיה ענק בגודל "14.8, 6 רמקולים שמפיקים איכות סאונד גבוהה, מערכת טיהור אוויר AQS ועוד.
שלושת מרכיבי ליבה אלה משתפים פעולה כדי להשיג ביצועי נהיגה יוצאי דופן ויעילות ניצול אנרגיה מעולה.
1. מנוע 1.5 TDGI דור 5 – מנוע בנזין ייעודי להיברידי:
יעילות תרמית מרשימה של 44.5% המבטיחה הפקת אנרגיה מרבית מכל ליטר דלק לעומת היעילות התרמית של מנועי בעירה פנימית סטנדרטיים הנעה בדרך כלל בין 25% ל-30 וברכבים היברידים סביב 40% דבר אשר מוביל לשיפור משמעותי בצריכת הדלק ובביצועים בהשוואה לרוב המתחרים בשוק.
צריכת דלק חסכונית במיוחד של 5.99 ליטר ל-100 ק"מ במצב נסיעה ללא טעינה.
התאמה דינאמית בזמן אמת כשהמנוע מתאים את כמות הדלק בהתאם לצרכי הנהיגה דבר אשר ממקסם את היעילות.
מנגנון קירור מהיר- המנוע מתקרר במהירות גם בתנאי עומס גבוה, מה שמונע ירידת ביצועים ושומר על חוויית נהיגה חלקה בעת האצה ועקיפה.
2. המערכת ההיברידית החכמה (DHT) :כוללת4 מצבי נהיגה חכמים:
· מצב חשמלי טהור המיועד לנסיעות עירוניות
· הנעה סדרתית ומקבילית המאפשרת שילוב בין המנוע החשמלי למנוע הדלק בהתאם לתנאי הדרך והמהירות.
· שחזור אנרגיה טעינה אוטומטית של הסוללה בזמן בלימה או האטה.
· מעבר חכם בין מנועים במהירויות גבוהות מתבצעת הפעלת מנוע הדלק בצורה ישירה להבטחת ביצועים מרביים וחיסכון באנרגיה.
3. סוללה היברידית מתקדמת:
הסוללה ההיברידית החדשה כוללת בטיחות גבוהה עם עמידות לחום, פגיעות ומים, ויכולת ניתוק חשמל אוטומטי לאחר תאונה (תוך 2 מילישניות).
טווח נסיעה חשמלי של 90 ק"מ ויכולת פריקה חיצונית של 3.3 קילוואט לשימוש כתחנת כוח ניידת.
3 תגובות
1
אורח/ת - אין כמו היברידי
01 בנובמבר ב 07:33
שדרוג משמעותי עם היבט חשוב של חסכון בדלק
2
אורח/ת - ענת
02 בנובמבר ב 13:00
מתי לפני סוף השנה היא תגיע? החודש או החודש הבא?
3
Ogash Ofer
08 בנובמבר ב 18:29
הוספתי פסקה חדשה לכתבה על המערכת ההיברידית שתגיע עם הג'אקו:
תגובות