אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

ב.מ.וו משיקה BMW R 1300 GS ADVENTURE

יצרנית האופנועים BMW משיקה את דגם R 1300 GS Adventure - אופנוע אדוונצ'ר עם מנוע גדול, עיצוב חדשני המשלב לטענת היצרן הגרמני - נוחות, ארגונומיה משופרת והגנה מפני כל מזג אוויר.
אופנועי האדוונצ'ר החדשים הגיעו ארצה במספר דגמים מלהיבים עם אפשרות לגיר אוטומטי, מגוון עיצובים ותוספות

image

יצרנית האופנועים ב.מ.וו מציגה את ה-R 1300 GS Adventure - אופנוע האדוונצ'ר המוכר, לאחר שעבר הגדלה של המנוע עם שינוי מבנה המנוע, שיפורים בטכנולוגיה, בשלדה, בעיצוב ובאפשרויות הדיגום שהרוכש יכול לעצב.

לאחר שהשיקה בתחילת השנה (2024) את מנוע 1,300 הסמ"ק החדש בדגמי ה-GS החדשים משיקה BMW החודש את משפחת האדוונצ'ר בנפח הגדול ביותר במשפחת ה-GS. ההשקה מתרחשת בארץ במקביל להשקה באירופה ומביאה לכבישי ישראל דגם חדש של האופנוע האייקוני של BMW האחראי ל-25% מסך מכירות האופנועים של המותג הגרמני, בארץ ובעולם.

שלושה אחוזים - מבחן דרכים לב.מ.וו R 1300 GS

מנוע הבוקסר

ליבת האופנוע היא מנוע הבוקסר החדש, המפיק 107 קילוואט שהם 145 כ"ס מ-1,300 סמ"ק, מה שהופך אותו למנוע הבוקסר החזק ביותר של BMW עד כה. השיפורים בעיצוב המנוע והשלדה מספקים יציבות גבוהה יותר ודיוק בהיגוי בזכות תיבת הילוכים הממוקמת מתחת למנוע וסידור חדש של הנעת גל הזיזים - שיפור המצר את המנוע, הופך אותו סימטרי ולראונה במנועי הבוקסר של BMW הופך את הורדת רגל ימין לנוחה יותר (מבלי להיתקל בצילנדר השוכב).
השלדה הראשית עשויה מפלדה ומציעה רמות גבוהות יותר של קשיחות שלדת הזנב - השונה והכבדה יותר מדגמי ה-GS הקודמים..

image

מערכת מתלים דינמית אלקטרונית חדשה (DSA) סטנדרטית

ה-R 1300 GS Adventure מצויד במערכת מתקדמת להתאמת מתלים דינמית Dynamic ESA Next Generation (DSA), עם התאמה אוטומטית של רמות קפיצים ומרכב, המשלבת את הכוונון הדינמי של הבולם הקדמי והאחורי עם כוונון מתאים של קשיחות הקפיץ (בהתאם למצב הרכיבה הנבחר, תנאי הרכיבה והתמרונים).

בקרת גובה אדפטיבית עם הנמכה אוטומטית

בקרת הגובה האדפטיבית החדשה זמינה כתוספת אופציונלית מהמפעל וסטנדרטית בישראל בכל רמות הגימור.
עם בקרת הגובה האדפטיבית, ה-R 1300 GS Adventure החדש מציע כוונון אוטומטי מלא של גובה האופנוע כדי להתאים לתנאי הרכיבה. גובה האופנוע מופחת ב-30 מ"מ בעת עמידה ובמהירויות נמוכות.
כיוון הגובה אפשרי בזכות בוכנה הנמצאת מעל הבולם והקפיץ ואשר לא משנה את עומס הקפיץ אלא רק את הגובה של האופנוע על מנת להקל על רוכבים נמוכים וגם לאפשר לרוכבים להנמיך את האופנוע בתנועה עירונית או בקטעים טכניים בהם בטוח יותר להוריד רגלים לקרקע.

מערכת סיוע להעברת הילוכים אוטומטית (ASA) האופציונלית

מערכת הסיוע להעברת הילוכים האוטומטית (ASA) החדשה, BMW Motorrad מציעה פתרון טכני חדשני שהופך את הרכיבה לקלה ונוחה יותר. לכך התווספה הפעלה אוטומטית של המצמד ובחירה בין החלפה ידנית או אוטומטית באמצעות רגלית ההילוכים (הרגלית היא בעצם כפתור ואינה קשורה מיכנית לגיר).

מערכת הסיוע להעברת ההילוכים האוטומטית (ASA) תהיה זמינה גם כן כאופציה ב-BMW R 1300 GS במהלך שנת הדגם 2025.

image

תאורת LED מתקדמת

ה-R 1300 GS Adventure החדש כולל פנס LED מלא בעיצוב מטריצה חדשני, עם אייקון תאורה מיוחד. בנוסף, ישנם שני פנסי עזר שטוחים.

טכנולוגיות מתקדמות לרכיבה בטוחה

ה-R 1300 GS Adventure מציע שורה של טכנולוגיות נוספות כמו בקרת שיוט אקטיבית (ACC), התרעת התנגשות קדמית (FCW), התרעת החלפת נתיב, בנוסף למערכות נוחות כמו חימום מושבים וידיות ותא לטלפון נייד עם שקע טעינה.

אבזור רב

ה-R 1300 GS Adventure החדש מציע ארגז אחורי מאלומיניום בנפח 37 ליטר וארגזי צד חדשים עם קיבולת של עד 10 ק"ג כל אחד, המתחברים בקלות עם צימוד מגנטי. הארגזים כוללים ממשקים חשמליים לשקעי טעינת USB ותאורה, עם אפשרות להרחבות נפח של 10 ליטר לכל ארגז. הקיבולת הכוללת של האחסון היא מעל 73 ליטר (37 ליטרים בשמאלי ו-36.5 בימני).
האדוונצ'ר החדש שוקל (משקל רטוב) 269 ק"ג! 30 ק"ג יותר מדגמי ה-GS 1300 ועל אף שמו ההרפתקני נראה שמיועד בעיקר לכביש או לשטח עבור רוכבים מנוסים ביותר שיודעים לרכוב על אופנוע כבד מאוד (במשקל!).

image

אבזור משלים חדש

ה-R 1300 GS Adventure החדש בעל עיצוב חדש ומיכל דלק מאלומיניום בנפח 30 ליטר, המשרת גם כנושא מטען עם אלמנטים להצמדת חפצים. הוא כולל תושבת מפרקית עם נעילת לחיצה לתיק מיכל בנפח 12 ליטר, מגן רוח גדול ומסיטי רוח שקופים להגנה מפני מזג האוויר.
רוחבו של המיכל מעורר מספק הגנה יעילה לפלג הגוף התחתון מפני מזג האוויר. מגן הרוח הגדול, בשילוב עם שני מסיטי רוח שקופים גדולים, מספק הגנה יעילה מפני רוח ומזג האוויר. חיפויי מיכל עליונים מגומי משמאל וימין גם הם סטנדרטיים ומספקים משטחים מאובטחים ולא מחליקים לחפצים במהלך עצירות כמו למשל פק"ל קפה.

ה-R 1300 GS Adventure החדש מגיע לישראל בארבע רמות גימור מאובזרות:

Pure: ברמת הגימור Pure, ה-R 1300 GS Adventure מגיע בצבע Racing Red עם מראה אתלטי, כולל מיכל כסוף ומושבים אפורים.

Triple Black: ברמת הגימור Triple Black, האופנוע מציג עיצוב אלגנטי בשחור עם מיכל אלומיניום בציפוי שקוף ואלמנטים כמו מגן מנוע שחור.

GS Trophy: ברמת הגימור GS Trophy, המרכב בצבע Racing Blue עם פסי Light White ו-Racing Red, כוללים מושבים אדומים, מגן רוח ספורטיבי ואלמנטים להגנה על הרדיאטורים ומשטחי אלימוניום שזכו אצלו לשם "משטחים טקטיים" שעליהם אפשר להוסיף אביזרים ופאוצ'ים קטנים.

Option 719: ברמת הגימור Option 719, ה-R 1300 GS Adventure מגיע בצבע מטאלי מיוחד Aurelius Green עם קווים זהובים ותג "Opt. 719", כולל רכיבים יוקרתיים כמו חישוקי גלגלים זהובים. השם הייחודי לדגם (719) בזכות "שם קוד" אצל היצרן המאפיין הזמנה מיוחדת במיוחד, שדרשה טיפול מחוץ לפס הייצור הסטנדרטי.

image

נקודות עיקריות של ה-BMW R 1300 GS Adventure החדש:

  • סיוע להעברת הילוכים אוטומטי (ASA) עם פעולת מצמד אוטומטית.
  • מנוע בוקסר חדש לגמרי החזק ביותר אי פעם של היצרן עם תיבת הילוכים תחתונה וטכנולוגיית BMW ShiftCam לשינוי זמני הפתיחה ומשך פתיחת השסתומים בצד היניקה.
  • תגובה חזקה בכל טווח מהירות המנוע, צריכת דלק מופתית, רמות פליטת מזהמים נמוכות.
  • הספק ומומנט: 107 קילוואט (145 כ"ס) ב-7,750 סל"ד ו-149 ניוטון-מטר ב-6,500 סל"ד.
  • שלדה חדשה לחלוטין בהשוואה לדגם הקודם. דיוק היגוי ויציבות רכיבה גדולים עוד יותר בזכות ה-EVO Telelever (מתלה קדמי) החדש עם אלמנט גמיש וה-EVO Paralever (מלה אחורי).
  • BMW Motorrad Full Integral ABS כסטנדרט.
  • בקרת מומנט גרירת מנוע (MSR), בקרת בלימה דינמית (DBC) ובקרת זינוק בעלייה (HSC) כסטנדרט.
  • מצבי רכיבה Pro עם מצבי רכיבה נוספים סטנדרטיים בישראל.
  • בקרת אחיזה דינמית DTC כסטנדרט.
  • כוונון מתלים דינמי אלקטרוני (DSA) סטנדרטי בישראל, עם כוונון שיכוך דינמי, וכן פיצוי עומס.
  • בקרת גובה אדפטיבית סטנדרט באופנועים שימכרו בישראל.
  • פנסי LED מטריצה ופנסי עזר חדשים משולבים בגוף כסטנדרט.
  • פנס ראשי Pro עם פנס ראשי אדפטיבי כסטנדרט.
  • מגני ידיים עם איתותים משולבים כסטנדרט.
  • מיכל דלק אלומיניום בנפח 30 ליטר (מאפשר טווח רכיבה של כ-600 ק"מ).
  • בקרת שיוט דינמית (DCC) עם פונקציית בלימה כסטנדרט.
  • מערכת סיוע לרוכב עם בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), התרעת התנגשות קדמית (FCW) והתרעת החלפת נתיב לרכיבה בטוחה ונוחה.
  • תא טעינת סמארטפון עם שקע USB משולב ושקע חשמל 12V מובנה כסטנדרט.
  • חימום מושב לרוכב ולנוסע.
  • מגוון רחב של וריאציות גובה מושב.
  • קישוריות: לוח מחוונים רב-תכליתי עם מסך TFT צבעוני בגודל 6.5 אינץ' ותכונות רבות כסטנדרט.
  • RDC, Keyless Ride וידיות מחוממות כסטנדרט.
  • ידיות מחוממות.
  • מד לחץ אוויר בצמיגים.
  • מגוון רחב של אביזרי BMW Motorrad מקוריים לאופנוע ולרוכב.
image

דגם אדוונצ'ר

מחיר כולל מע"מ

Pure

₪ 195,000

3B

₪ 197,000

Trophy

₪ 197,000

719

₪ 207,000

Pure AUTO

₪ 205,000

3B AUTO

₪ 207,000

Trophy AUTO

₪ 207,000

719 AUTO

₪ 217,000

1731008157586173100814977117310081501661731008150766173100815117117310081515651731008151957173100815235017310081527351731008153062173100815347617310081537971731008154194173100815447817310081547971731008155364173100815578717310081563121731008156776173100815715517310081579381731008159643