אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

ב.מ.וו משיקה BMW R 1300 GS ADVENTURE

יצרנית האופנועים BMW משיקה את דגם R 1300 GS Adventure - אופנוע אדוונצ'ר עם מנוע גדול, עיצוב חדשני המשלב לטענת היצרן הגרמני - נוחות, ארגונומיה משופרת והגנה מפני כל מזג אוויר.
אופנועי האדוונצ'ר החדשים הגיעו ארצה במספר דגמים מלהיבים עם אפשרות לגיר אוטומטי, מגוון עיצובים ותוספות

image

יצרנית האופנועים ב.מ.וו מציגה את ה-R 1300 GS Adventure - אופנוע האדוונצ'ר המוכר, לאחר שעבר הגדלה של המנוע עם שינוי מבנה המנוע, שיפורים בטכנולוגיה, בשלדה, בעיצוב ובאפשרויות הדיגום שהרוכש יכול לעצב.

לאחר שהשיקה בתחילת השנה (2024) את מנוע 1,300 הסמ"ק החדש בדגמי ה-GS החדשים משיקה BMW החודש את משפחת האדוונצ'ר בנפח הגדול ביותר במשפחת ה-GS. ההשקה מתרחשת בארץ במקביל להשקה באירופה ומביאה לכבישי ישראל דגם חדש של האופנוע האייקוני של BMW האחראי ל-25% מסך מכירות האופנועים של המותג הגרמני, בארץ ובעולם.

שלושה אחוזים - מבחן דרכים לב.מ.וו R 1300 GS

מנוע הבוקסר

ליבת האופנוע היא מנוע הבוקסר החדש, המפיק 107 קילוואט שהם 145 כ"ס מ-1,300 סמ"ק, מה שהופך אותו למנוע הבוקסר החזק ביותר של BMW עד כה. השיפורים בעיצוב המנוע והשלדה מספקים יציבות גבוהה יותר ודיוק בהיגוי בזכות תיבת הילוכים הממוקמת מתחת למנוע וסידור חדש של הנעת גל הזיזים - שיפור המצר את המנוע, הופך אותו סימטרי ולראונה במנועי הבוקסר של BMW הופך את הורדת רגל ימין לנוחה יותר (מבלי להיתקל בצילנדר השוכב).
השלדה הראשית עשויה מפלדה ומציעה רמות גבוהות יותר של קשיחות שלדת הזנב - השונה והכבדה יותר מדגמי ה-GS הקודמים..

image

מערכת מתלים דינמית אלקטרונית חדשה (DSA) סטנדרטית

ה-R 1300 GS Adventure מצויד במערכת מתקדמת להתאמת מתלים דינמית Dynamic ESA Next Generation (DSA), עם התאמה אוטומטית של רמות קפיצים ומרכב, המשלבת את הכוונון הדינמי של הבולם הקדמי והאחורי עם כוונון מתאים של קשיחות הקפיץ (בהתאם למצב הרכיבה הנבחר, תנאי הרכיבה והתמרונים).

בקרת גובה אדפטיבית עם הנמכה אוטומטית

בקרת הגובה האדפטיבית החדשה זמינה כתוספת אופציונלית מהמפעל וסטנדרטית בישראל בכל רמות הגימור.
עם בקרת הגובה האדפטיבית, ה-R 1300 GS Adventure החדש מציע כוונון אוטומטי מלא של גובה האופנוע כדי להתאים לתנאי הרכיבה. גובה האופנוע מופחת ב-30 מ"מ בעת עמידה ובמהירויות נמוכות.
כיוון הגובה אפשרי בזכות בוכנה הנמצאת מעל הבולם והקפיץ ואשר לא משנה את עומס הקפיץ אלא רק את הגובה של האופנוע על מנת להקל על רוכבים נמוכים וגם לאפשר לרוכבים להנמיך את האופנוע בתנועה עירונית או בקטעים טכניים בהם בטוח יותר להוריד רגלים לקרקע.

מערכת סיוע להעברת הילוכים אוטומטית (ASA) האופציונלית

מערכת הסיוע להעברת הילוכים האוטומטית (ASA) החדשה, BMW Motorrad מציעה פתרון טכני חדשני שהופך את הרכיבה לקלה ונוחה יותר. לכך התווספה הפעלה אוטומטית של המצמד ובחירה בין החלפה ידנית או אוטומטית באמצעות רגלית ההילוכים (הרגלית היא בעצם כפתור ואינה קשורה מיכנית לגיר).

מערכת הסיוע להעברת ההילוכים האוטומטית (ASA) תהיה זמינה גם כן כאופציה ב-BMW R 1300 GS במהלך שנת הדגם 2025.

image

תאורת LED מתקדמת

ה-R 1300 GS Adventure החדש כולל פנס LED מלא בעיצוב מטריצה חדשני, עם אייקון תאורה מיוחד. בנוסף, ישנם שני פנסי עזר שטוחים.

טכנולוגיות מתקדמות לרכיבה בטוחה

ה-R 1300 GS Adventure מציע שורה של טכנולוגיות נוספות כמו בקרת שיוט אקטיבית (ACC), התרעת התנגשות קדמית (FCW), התרעת החלפת נתיב, בנוסף למערכות נוחות כמו חימום מושבים וידיות ותא לטלפון נייד עם שקע טעינה.

אבזור רב

ה-R 1300 GS Adventure החדש מציע ארגז אחורי מאלומיניום בנפח 37 ליטר וארגזי צד חדשים עם קיבולת של עד 10 ק"ג כל אחד, המתחברים בקלות עם צימוד מגנטי. הארגזים כוללים ממשקים חשמליים לשקעי טעינת USB ותאורה, עם אפשרות להרחבות נפח של 10 ליטר לכל ארגז. הקיבולת הכוללת של האחסון היא מעל 73 ליטר (37 ליטרים בשמאלי ו-36.5 בימני).
האדוונצ'ר החדש שוקל (משקל רטוב) 269 ק"ג! 30 ק"ג יותר מדגמי ה-GS 1300 ועל אף שמו ההרפתקני נראה שמיועד בעיקר לכביש או לשטח עבור רוכבים מנוסים ביותר שיודעים לרכוב על אופנוע כבד מאוד (במשקל!).

image

אבזור משלים חדש

ה-R 1300 GS Adventure החדש בעל עיצוב חדש ומיכל דלק מאלומיניום בנפח 30 ליטר, המשרת גם כנושא מטען עם אלמנטים להצמדת חפצים. הוא כולל תושבת מפרקית עם נעילת לחיצה לתיק מיכל בנפח 12 ליטר, מגן רוח גדול ומסיטי רוח שקופים להגנה מפני מזג האוויר.
רוחבו של המיכל מעורר מספק הגנה יעילה לפלג הגוף התחתון מפני מזג האוויר. מגן הרוח הגדול, בשילוב עם שני מסיטי רוח שקופים גדולים, מספק הגנה יעילה מפני רוח ומזג האוויר. חיפויי מיכל עליונים מגומי משמאל וימין גם הם סטנדרטיים ומספקים משטחים מאובטחים ולא מחליקים לחפצים במהלך עצירות כמו למשל פק"ל קפה.

ה-R 1300 GS Adventure החדש מגיע לישראל בארבע רמות גימור מאובזרות:

Pure: ברמת הגימור Pure, ה-R 1300 GS Adventure מגיע בצבע Racing Red עם מראה אתלטי, כולל מיכל כסוף ומושבים אפורים.

Triple Black: ברמת הגימור Triple Black, האופנוע מציג עיצוב אלגנטי בשחור עם מיכל אלומיניום בציפוי שקוף ואלמנטים כמו מגן מנוע שחור.

GS Trophy: ברמת הגימור GS Trophy, המרכב בצבע Racing Blue עם פסי Light White ו-Racing Red, כוללים מושבים אדומים, מגן רוח ספורטיבי ואלמנטים להגנה על הרדיאטורים ומשטחי אלימוניום שזכו אצלו לשם "משטחים טקטיים" שעליהם אפשר להוסיף אביזרים ופאוצ'ים קטנים.

Option 719: ברמת הגימור Option 719, ה-R 1300 GS Adventure מגיע בצבע מטאלי מיוחד Aurelius Green עם קווים זהובים ותג "Opt. 719", כולל רכיבים יוקרתיים כמו חישוקי גלגלים זהובים. השם הייחודי לדגם (719) בזכות "שם קוד" אצל היצרן המאפיין הזמנה מיוחדת במיוחד, שדרשה טיפול מחוץ לפס הייצור הסטנדרטי.

image

נקודות עיקריות של ה-BMW R 1300 GS Adventure החדש:

  • סיוע להעברת הילוכים אוטומטי (ASA) עם פעולת מצמד אוטומטית.
  • מנוע בוקסר חדש לגמרי החזק ביותר אי פעם של היצרן עם תיבת הילוכים תחתונה וטכנולוגיית BMW ShiftCam לשינוי זמני הפתיחה ומשך פתיחת השסתומים בצד היניקה.
  • תגובה חזקה בכל טווח מהירות המנוע, צריכת דלק מופתית, רמות פליטת מזהמים נמוכות.
  • הספק ומומנט: 107 קילוואט (145 כ"ס) ב-7,750 סל"ד ו-149 ניוטון-מטר ב-6,500 סל"ד.
  • שלדה חדשה לחלוטין בהשוואה לדגם הקודם. דיוק היגוי ויציבות רכיבה גדולים עוד יותר בזכות ה-EVO Telelever (מתלה קדמי) החדש עם אלמנט גמיש וה-EVO Paralever (מלה אחורי).
  • BMW Motorrad Full Integral ABS כסטנדרט.
  • בקרת מומנט גרירת מנוע (MSR), בקרת בלימה דינמית (DBC) ובקרת זינוק בעלייה (HSC) כסטנדרט.
  • מצבי רכיבה Pro עם מצבי רכיבה נוספים סטנדרטיים בישראל.
  • בקרת אחיזה דינמית DTC כסטנדרט.
  • כוונון מתלים דינמי אלקטרוני (DSA) סטנדרטי בישראל, עם כוונון שיכוך דינמי, וכן פיצוי עומס.
  • בקרת גובה אדפטיבית סטנדרט באופנועים שימכרו בישראל.
  • פנסי LED מטריצה ופנסי עזר חדשים משולבים בגוף כסטנדרט.
  • פנס ראשי Pro עם פנס ראשי אדפטיבי כסטנדרט.
  • מגני ידיים עם איתותים משולבים כסטנדרט.
  • מיכל דלק אלומיניום בנפח 30 ליטר (מאפשר טווח רכיבה של כ-600 ק"מ).
  • בקרת שיוט דינמית (DCC) עם פונקציית בלימה כסטנדרט.
  • מערכת סיוע לרוכב עם בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), התרעת התנגשות קדמית (FCW) והתרעת החלפת נתיב לרכיבה בטוחה ונוחה.
  • תא טעינת סמארטפון עם שקע USB משולב ושקע חשמל 12V מובנה כסטנדרט.
  • חימום מושב לרוכב ולנוסע.
  • מגוון רחב של וריאציות גובה מושב.
  • קישוריות: לוח מחוונים רב-תכליתי עם מסך TFT צבעוני בגודל 6.5 אינץ' ותכונות רבות כסטנדרט.
  • RDC, Keyless Ride וידיות מחוממות כסטנדרט.
  • ידיות מחוממות.
  • מד לחץ אוויר בצמיגים.
  • מגוון רחב של אביזרי BMW Motorrad מקוריים לאופנוע ולרוכב.
image

דגם אדוונצ'ר

מחיר כולל מע"מ

Pure

₪ 195,000

3B

₪ 197,000

Trophy

₪ 197,000

719

₪ 207,000

Pure AUTO

₪ 205,000

3B AUTO

₪ 207,000

Trophy AUTO

₪ 207,000

719 AUTO

₪ 217,000

1731008157586173100814977117310081501661731008150766173100815117117310081515651731008151957173100815235017310081527351731008153062173100815347617310081537971731008154194173100815447817310081547971731008155364173100815578717310081563121731008156776173100815715517310081579381731008159643

תגובות

37 תגובות

1

אורח/ת - Shai Goldin

08 בנובמבר ב 17:24

הם מזמן פנו יותר לקטע של התיור. אני לא יודע אם זה כלכלי להם ולא נכנס לאף אחד לכיס אבל התוצאה פחות ופחות מתאימה לאנשים שמחפשים הרבה בשטח

2

אורח/ת - גיא בדיחי

08 בנובמבר ב 17:25


כלכלי מה השאלה??
זה האופנוע שמכניס להם הכי הרבה כסף ..בארבעים שנה האחרונות ..והאופנוע המבוקש, והנפוץ ביותר בעולם בקטגוריה ..
אל תדאג להם ..תדאג לעצמך

3

אורח/ת - איתי בן קיש

08 בנובמבר ב 17:26

תתפלאו
עם האביזרים הנכונים
הידע והניסיון ברכיבה על גדולים וכבדים
דוקא הוא עולה על קלים ממנו
בזכות המנוע בוקסר הרחב שמאזן אותו בצורה מופלאה

4

Ogash Ofer

08 בנובמבר ב 17:26

אורח/ת - איתי בן קיש כתב/ה:
"

תתפלאו
עם האביזרים הנכונים
הידע והניסיון ברכיבה על גדולים וכבדים
דוקא הוא עולה על קלים ממנו
בזכות המנוע בוקסר הרחב שמאזן אותו בצורה מופלאה

"
בטח.
במיוחד שזה מאתגר להוריד רגל עם מגף קדימה...

5

אורח/ת - Rami Cohen Smali

08 בנובמבר ב 17:27


אין שום צורך להוריד רגל מהפגים אנחנו לא במרוץ מוטוקרוס.
רוב הזמן רוכבים בעמידה כך שכל השליטה בסיבובים נעשות ע"י הרגליים והאגן. אצלי למשל 🤷‍♂️ מושב האופנוע זה דבר מיותר ביותר🤷‍♂️ מרכיב אותו על האופנוע רק לצורך חציית המדינה בכביש 6🤷‍♂️

6

אורח/ת - איתי בן קיש

08 בנובמבר ב 17:27

שנעשה מוטוקרוס עם ה GS
נוריד רגל
בינתיים ... לא נראה שמישהו בעניין .
הנושא הוא אדוונצר לא ?

7

אורח/ת - Daniel Petri

08 בנובמבר ב 17:27

ששש אל תפריע למוכרי הפלאפל שבטוחים שהם מלכי העולם כי יש להם כסף לבמוו...

8

אורח/ת - Rami Cohen Smali

08 בנובמבר ב 17:28

להלן התגובה 😂
אפשר להיות רוכב במוו
ולהנות
גם בתקציב של 50 אלף

9

אורח/ת - Gilad Koriat

08 בנובמבר ב 17:28

נראה כמו מכונת תיור אדירה

10

אורח/ת - Iftach Dvash

08 בנובמבר ב 17:29

מרכבה סימן5

11

אורח/ת - Dovdov Wer

08 בנובמבר ב 17:29

זה אדוונצ׳ר למה לא?
אדוונצ׳ר לא חייב להיות תמיד חיובי, יכול להיות חוויה שכולה סיוט בשטח.

12

אורח/ת - עידוא כספי

08 בנובמבר ב 17:30

לגמרי. אני מוכן מקסימום עם 268 ק״ג לעשות את הפס בצאלים…

13

אורח/ת - Hussein Zebuck

08 בנובמבר ב 17:31

איזה באסה להרים אחד כזה בשבילים של חוצה ישראל

14

אורח/ת - Hussein Zebuck

08 בנובמבר ב 17:31

תאמין לי מנסיון בחוצה טנרה אני מרים לבד
בוקסר צריך 3 אנשים

15

אורח/ת - Amit Yulevich

08 בנובמבר ב 17:32

כתבה נחמדה, תודה.
בשולי הדברים, מת על ההגדרות הללו אדוונצ'ר, אדוונצר לשטח וכד'. ברור שזו לא מכונה שיעודה לרכב בשטח, בטח בשטחים קשים, שבילים וכנראה בכל הרמות עם רוכב מיומן, תעשה די בקלות.
האדוונצר הנוכחי ה 1250 שוקל אותו דבר בדיוק וחוצה איתנו במסגרת טיולי מועדון BMWGSIL את שבילי הארץ מידי חודש. ורק ליחס, לפני כחודש חצו שלושה כאלו את נחל חווה, בקעת אבו טרייפה, מעלה נוח בואכה מצפה רמון. אז מה זה אומר, כלום. ההגדרות אינן חשובות, הרוכב חשוב. ושלא יובן שכוונתי שזה יעוד המכונה, כנראה שלא. אך תרגום המילה אדוונצר זו הרפתקה, וכל אחד יעשה זאת בדרכו ובהתאם ליכולותיו.
נ.ב- דברים דומים נאמרים על הGSים הגדולים כולם, כולל על ה 1300 החדש, הכל נכון עד שרואים אותם נוסעים בשטח.
עופר, מוזמן לקפוץ לבקר בטיול הקרוב, תראה במו עיניך את הפלא הזה קורה. וגם תראה מכונות בנות 40 שנה, משופרות מכף רגל ועד כידון, רוכבות לצד מכונות האדוונצר.

16

אורח/ת - Avri Hatuel

08 בנובמבר ב 17:33

זה הרפתקה חדשה כל ריקול

17

אורח/ת - Ami Malinoff-morpurgo

08 בנובמבר ב 17:33

עופר הנקודה נפשית אדוונצר אתה יכול לעשות מ10cc עד 5000cc

18

אורח/ת - אלמוג עקיבא

08 בנובמבר ב 17:33

עקיצה ב200.000 שקל

19

אורח/ת - Shay Erez

08 בנובמבר ב 17:39

לקרוא לזה אדוונצ'ר זה כמו לקרוא לפנינה רוזנבלום זמרת

20

אורח/ת - Tedi Harush

08 בנובמבר ב 17:39

מכונה מטורפת!

21

אורח/ת - עידוא כספי

08 בנובמבר ב 17:39

זה הכלי שהמציא את הסגמנט. כלי אדוונצ׳ר אמיתי שעושה בית ספר לכל השאר…

22

אורח/ת - פלג הגדול

08 בנובמבר ב 17:40

בטונדה מעוצבת

23

אורח/ת - Eldad Grinfeld

08 בנובמבר ב 17:40

לדעתי, מישהו בחטיבת העיצוב של ב.מ.ו נמצא כבר כמה שנים בהתקף לב מתמשך והעפרון שלו נמרח על כל הדף. אחרת קשה להסביר איך בשנים האחרונות הם מצליחים לייצר רצף של דברים מכוערים כמו הסדרה 7 החדשה וגם... הדבר הזה. מה שזה לא יהיה שקוראים לו אופנוע.

24

אורח/ת - אבי

08 בנובמבר ב 17:43

חלום!
בינתיים רוכב על ווספה

25

Ogash Ofer

08 בנובמבר ב 17:59

KTM "בתגובה" משיקים מנוע 1390 סמ"ק שישמש את היצרן במספר דגמי אופנועים.
כאם בדגם ה- GT:
https://www.4x4.co.il/forum/motorcycle_atv/post/208320

26

אורח/ת - Ron Ben David

09 בנובמבר ב 10:48

לא יודע, בישבילי אופנוע שטח זה לא רק אופנוע עם התנהגות שטח טוב זה גם אופנוע שאפשר לדחוף לקצה ואם הוא נפל אז לא קרה כלום, שנופל לי אופנוע מעל 200 קילו אני כנראה אצטרך עזרה להרים אותו בישבילי אם אני צריך עזרה להרים אותו זה לא אופנוע לשטח סורי חחחח

27

אורח/ת - Seffi Shoval

09 בנובמבר ב 10:48

אני לא מבין את המכונה הזאת, ניסיון לדחוס את כל האפשרויות באופנוע אחד. התוצאה היא יותר גולדווינג מאשר אדוונצ'ר.

28

אורח/ת - Seffi Shoval

09 בנובמבר ב 10:49

השוק רחב וכל אחד בוחר מה שמתאים ונכון לו. אני לא הייתי בוחר בכזה, מרגיש לי מיותר לחלוטין מכל הבחינות. גם הטייגר 1200 המשוכלל והגדול והכבד שלי מרגיש מסורבל ומוותר בשטח, והוא משמעותית פחות מסורבל מבמוו, לכן גם קניתי את ה 500 כדי לייעד משימות טוב יותר.

29

אורח/ת - עידוא כספי

09 בנובמבר ב 10:49

המכונה הזו היא המשך למכונה עליה אני רוכב. בהחלט מכונה מהנה וכזו שנותנת מענה הוליסטי לכמעט כל מה שרוכב אדוונצ׳ר רוצה. אין מה להשוות לכלים בנפחים נמוכים סביב 450-800 סמ״ק, זה שונה ומנסיון אישי- הכי נכון זה שני כלים, לשני שימושים שונים. ככה אתה נהנה מכל העולמות.
האדוונצ׳ר החדש, אם אוהבים את המראה או לא, בנוי מאוסף פרטים מרשימים מבחינה טכנולוגית ומבחינת גימורים שזה פשוט תענוג לעיניים… והכי חשוב/ לא כולם חייבים להסכים/ לאהוב/ להבין.

30

אורח/ת - Doron Talmor

09 בנובמבר ב 10:50

חשבתי/קיוותי שזו רכיבת מבחן(כמו שעשינו יחד לדזרט x 💪💪) ואמרתי לעצמי "איזה אומץ היה לו לרדת עם זה באמת לשטח!" אבל אז נכנסתי לקרוא וראיתי שזו רק רשימת מכולת שמתארת את כל הפיצרים של האופנוע /משאית הזה, מאכזב 💪
בכל מקרה, מאוד אהבתי את השמות של הצבעים שלו:
Racing blue
Light white
Racing red

31

Ogash Ofer

09 בנובמבר ב 10:52

אורח/ת - Doron Talmor כתב/ה:
"

חשבתי/קיוותי שזו רכיבת מבחן(כמו שעשינו יחד לדזרט x 💪💪) ואמרתי לעצמי "איזה אומץ היה לו לרדת עם זה באמת לשטח!" אבל אז נכנסתי לקרוא וראיתי שזו רק רשימת מכולת שמתארת את כל הפיצרים של האופנוע /משאית הזה, מאכזב 💪
בכל מקרה, מאוד אהבתי את השמות של הצבעים שלו:
Racing blue
Light white
Racing red

"
לרכיבה אני מחכה רק לך!
לא מספיק אמיץ לרכוב לבדי על מפלצת שכזו בשטח.

דוקאטי דזרט DUCATI DESERT X

32

אורח/ת - Eran Label

09 בנובמבר ב 10:52

נראה לי כלי מגושם גדול ולדעתי מיותר

33

אורח/ת - Itai Kramer

09 בנובמבר ב 10:53

מלך יש אחד
אתה יודע על מה אני רוכב🫡🫡

34

אורח/ת - Gilad Koriat

09 בנובמבר ב 10:54

לאדוונצ'ר יש מלכותי אחד 🇬🇧
הבווארי החביב הוא בהחלט מלך התיור

35

אורח/ת - Dov Gazit

09 בנובמבר ב 10:56

כל אחד והרפתקאות שלו, מה שלאחד מיותר לשני כנראה מועיל

36

אורח/ת - Dovdov Wer

09 בנובמבר ב 10:57

זה אדוונצ׳ר למה לא? אדוונצ׳ר לא חייב להיות תמיד חיובי, יכול להיות חוויה שכולה סיוט בשטח.

37

אורח/ת - Shlomi Lellouche

09 בנובמבר ב 10:59

אדוונצ׳ר זה הלך רוח ולא סוג של אופנוע