מעל 60 נהגים נרשמו למרוץ שכלל מספר קטגוריות. המרוץ הייחודי נערך ליד העיר ערד, על קטע כביש מתפתל שאורכו כ-2.5 ק"מ למספרים צהובים וכ-3.5 ק"מ למספרים האפורים. הנהגים והרכבים הציגו יכולות מרשימות בדרך לקו הסיום שבפסגה
מאת: אתר השטח הישראלי
17/11/24
צילום: יונתן bman.media
בהמשך למרוצי טיפוס הגבעה (Hill Climb) הייחודיים שנערכו בשנת 2022 ובשנת 2023 וזכו להצלחה רבה, נערך ב-14-15 בנובמבר 2024 הסבב השלישי של מרוצי טיפוס הגבעה. המרוץ הופק בשיתוף התאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל, ספארקו ישראל ומיכאל חן.
וידאו: ניב צורי
צילום: רונן טופלברג
מרוץ טיפוס גבעה הוא מרוץ מכוניות ייחודי שמושך אליו קהל ומביא חשיפה תקשורתית לצד תיירות חוץ ופנים ענפה. בניגוד למרוצי מכוניות אחרים שנערכים במסלול מרוצים ייעודי, מרוץ טיפוס גבעה מאפשר לכל נהג להתחרות על כביש ציבורי שנסגר במיוחד לטובת המרוץ, מה שהופך את האירוע למופע ייחודי המייצר עניין רב. המתחרים במרוץ הוזנקו זה אחר זה מנקודה נמוכה, נהגו במעלה קטע הכביש, וסיימו את המסלול בנקודה גבוהה יותר, כאשר הנהג שסיים את המסלול בזמן המהיר בכל קטגוריה זכו לעמוד על הפודיום ולקבל גביע ופרס כספי.
צילום: יונתן bman.media
הכביש, שנסגר לתנועה לטובת המרוץ הייחודי, הוא קטע מכביש מספר 3199 באורך של כ-2.5 ק"מ למספרים צהובים וכ-3.5 ק"מ למספרים האפורים, העולה מכיוון ערד למצדה, וידוע בשלל פיתוליו ושינויי הגובה שמייצרים אתגר רב לנהגים. המרוץ נערך בהתאם להנחיות ה-FIA (הפדרציה הבינלאומית לרכב) ויועד לרכבים בעלי לוחיות רישוי אפורות (ללא רישוי לכביש) ולראשונה הפעם גם לרכבים בעלי רישוי צהוב. הנהגים התחרו במספר קטגוריות, לפי הספקי המנוע וסוג ההנעה, ובקטגוריה נוספת צבעונית במיוחד: קטגוריית הדריפט, שנהגיה הציגו מופע ייחודי של החלקות זנב המלוות בעשן צמיגים. המתחרים שהשתתפו בקטגוריית הרישוי האפור נהגו ברכבים משופרים שהוסבו במיוחד לנסיעה במסלול – הן מבחינת דרישות בטיחות והן מבחינת שיפורים מכאניים שונים המשפרים את היכולות הדינאמיות.
צילום: יונתן bman.media
מבין המכוניות המתחרות, שרובן המוחלט לגם בנזין באוקטן גבוהה ופלט רעשי מפלט רועמים שהדהדו בנופים המדבריים, בלטה בקטגוריה הפתוחה גם מכונית חשמלית אחת – MG4 X Power, הנהוגה בידי נהג המרוצים ירין שטרן. הקומפקטית הספורטיבית מבית MG מונעת על ידי זוג מנועים חשמליים המפיקים 435 כ"ס, שמזניקים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד. שטרן סיים את המרוץ במקום השני, 23 מאיות השניה אחרי אדיר סרור, שנהג בשברולט קורבט C8 וקטף איתה את המקום הראשון.
צילום: רונן טופלברג
תודות: תודה ענקית לצוות ההפקה והצוות המקצועי שעמלו על האירוע. תודה לעיריית ערד ולעומד בראשה, ראש העיר יאיר מעיין. תודה גם לסגן ראש העיר, מר גיא בריוזה, ולמנכ"ל עיריית ערד, מר אלידור כהן. תודה גם לכפר הנוקדים, לקבוצת לובינסקי על החסות לאירוע והתמיכה בספורט המוטורי, להתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל, לאיציק תורג'מן ממשטרת ערד, לכיבוי אש, למד"א ולעמותת ידידים שסייעה בחילוצים תוך כדי שיתוף פעולה מדהים! תודה ענקית גם לדן ברכה מנהל נתיבי ישראל דרום, ולמיכל ונלי מנת''י, שפשוט יצאו מגדרם כדי לסייע לנו. תודה גדולה גם לקצין המשטרה יורם סבג (המלאך). תודה גם לחברת האבטחה ששומרת בכל האירועים, לנירו, לאייל, ולפיומי. תודה לגיל גולדבוים, אליעד דהן, אלי שחר, וישראל סבר, חברי וועד הנהלת ההתאחדות למכוניות.
צילום: יונתן bman.media
צילום ועריכה: דין לאוז
רחפן: ניב צורי
קטגוריית רישוי צהוב 100-200 כ"ס:
מקום ראשון: שלומי בקיש - 1:31.27 דקות
מקום שני: זאן קוסטריקין – 1:38.07 דקות
מקום שלישי: אופק דרבינסקי – 1:38.56 דקות
קטגוריית רישוי צהוב 200-250 כ"ס:
מקום ראשון: פיליפ רוזין - 1:26.56 דקות
מקום שני: אנדרי דומיטרו – 1:28.22 דקות
מקום שלישי: אנטולי קרמניק – 1:33.28 דקות
קטגוריית רישוי צהוב 250-300 כ"ס:
מקום ראשון: ניר אלבורו – 1:24.13 דקות
מקום שני: בר שושן – 1:24.22 דקות
מקום שלישי: סימון אלישקוב – 1:25.02 דקות
קטגוריית רישוי צהוב מעל 300 כ"ס:
מקום ראשון: אדיר סרור – 1:26.06 דקות
מקום שני: ירין שטרן – 1:26.29 דקות
מקום שלישי: בר פרץ – 1:29.45 דקות
צילום: רונן טופלברג
קטגוריית קרוס קארט:
מקום ראשון: יוסי דנן – 1:27.35 דקות
מקום שני: אסף ירון – 1:27.40 דקות
מקום שלישי: בן בן דוד – 1.32.77 דקות
קטגוריית דריפט:
מקום ראשון: ניר שוקרון – 1:41.24 דקות
מקום שני: ארתיון לוזקין – 1:41.90 דקות
מקום שלישי: לביא אוחיון – 1:42.27 דקות
קטגוריית רישוי אפור (פתוחה):
מקום ראשון: מוטי נתן – 1:54.53 דקות
מקום שני: ראם סמואל – 2:00.29 דקות
מקום שלישי: קובי כהן – 2:03.25 דקות
קטגוריית רישוי אפור (Group N):
מקום ראשון: נדב ירון – 1:58.01 דקות
מקום שני: סיאד ביאדסה – 2:03.45 דקות
מקום שלישי: חוסני נטור – 2:15.80 דקות
קטגוריית רישוי אפור (Group A):
מקום ראשון: צ'יקו משה מוטולה – 2:05.76 דקות
מקום שני: ניצן לוי – 2:08.69 דקות
מקום שלישי: אייל דוראון – 2:12.55 דקות
קטגוריית רישוי אפור (Group A):
מקום ראשון: צ'יקו משה מוטולה – 2:05.76 דקות
מקום שני: ניצן לוי – 2:08.69 דקות
מקום שלישי: אייל דוראון – 2:12.55 דקות
צילום: רונן טופלברג
קטגוריית רישוי אפור (206 Cup Pro):
מקום ראשון: אדר מלמד – 2:00.60 דקות
מקום שני: בר שושן – 2:08.66 דקות
מקום שלישי: ירום אשד – 2:08.93 דקות
קטגוריית רישוי אפור (206 Cup Silver):
מקום ראשון: אילן אהרון – 2:11.47 דקות
מקום שני: עידו אדרי – 2:12.50 דקות
מקום שלישי: ויקטור קוחניצקי – 2:15.50 דקות
צילומים: יונתן bman.media
5 תגובות
1
Ogash Ofer
17 בנובמבר ב 16:48
ירין שטרן: "להתחרות עם רכב סטנדרטי חשמלי (MG) מול שורה של מפלצות משודרגות ובנויות למסלול כמו שברולט קורבט הרגיש כמו להביא רוגטקה לקרב אקדחים. אבל האמת, הרוגטקה הזאת יורה ופוגעת"
ירין זכה במקום השני עם MG4 X-POWER- רכב חשמלי, מקורי ובפער של 2 עשיריות השנייה משברולט קורבט.
2
אורח/ת - ארצברג
17 בנובמבר ב 19:45
לא הבנתי - המכוניות הצהובות היו מהירות יותר מהאפורות? או שהיה הבדל במסלול?
3
Ogash Ofer
17 בנובמבר ב 19:51
לא הבנתי - המכוניות הצהובות היו מהירות יותר מהאפורות? או שהיה הבדל במסלול?
"4
Ogash Ofer
17 בנובמבר ב 20:58
לא הבנתי - המכוניות הצהובות היו מהירות יותר מהאפורות? או שהיה הבדל במסלול?
"5
אורח/ת - ספורט מוטורי שווה נורמליות
18 בנובמבר ב 07:40
הלוואי וכל החטופים יחזרו במהרה
תגובות