נהיגה עם נגרר שונה מנהיגה רגילה, הנגרר משפיע על הרכב ועל התנהגותו על הכביש. אי הבנה של צורת הנהיגה השונה עלולה לסכן את הנהג ואת משתמשי הכביש.
את כל הדרוש כדי להבין את מאפייני הנגרר והשפעתו על הרכב למדנו בהדרכת נהיגה ייעודית לנגררים
מתחילים בצד העיוני: הסבר על הנגרר, סוגי נגררים, סרן אחד או שניים, נגרר סגור או פתוח, נגרר ארוך או קצר, אורך יצול העגלה והשפעתו על קוטר הסיבוב והרוורס. השלכות נתונים אלו על הגרירה.
משקל הנגרר הכללי, משקל עצמי, מטען מורשה. רכב גורר וכמה מורשה לגרור עם בלמים או בלי בלמים. ההבדלים והמשמעות. כל הנתונים האלו נוכל למצוא ברשיונות הרכב והעגלה.
נגרר עם בלמים או בלי בלמים. עם בלם יד או בלי. כיצד עובדת המערכת. תפקידו של כבל הבטיחות. את ההסבר על מערכת הבלמים, על אופן פעולתה ועל כבל הבטיחות ראינו גם בסרטונים.
העמסת הנגרר- משקל מעל הסרן, משקלים, חלוקת עומס, קשירת המטען ואבטחתו.
נהיגה עם נגרר. חשיבות למהירות נמוכה, פניות, פניות תוך כדי בלימה, בלימת חירום, חשיבות הפניה הרחבה, חזרה לנתיב לאחר עקיפה. מה עושים כאשר מתחיל טילטול של הנגרר. נהיגה על במפרים, או גשר אירי, תשומת לב לחום מנוע. הימנעות משבילים צרים ללא מוצא, מכוון קרקעי.
החלפת גלגל בנגרר. נגרר מחובר חובה, רכב כבוי בהילוך ובלם יד.
משם לחלק המעשי... כפי שהתברר, לרוב אין כלל נסיון בנהיגה עם ניגרר, ולכן לימוד היסודות חשוב.
נתחיל מריתום הנגרר. כיצד לרתום, בדיקת משיכה, חיבור שרשראות, חיבור כבל בטיחות, חיבור תקע החשמל, שיחרור בלם עזר, קיפול גלגל תמיכה.
מסלול סלאלום. חמישה קונוסים - 7 מטר בין אחד לשני, על המודרכים היה לתמרן בניהם בלי לפגוע בהם לתירגול פניות ומעקף מיכשולים.
וכאן נגמר החלק הקל ועוברים לנסיעה לאחור בקו ישר. עשרה קונוסים, חמישה מכל צד, ללימוד שליטה על הנגרר בנסיעה לאחור. למדנו את החשיבות לתגובה מהירה כבר בתחילת הסטייה של הנגרר, שימוש במראות או וגם במצלמת רוורס. כולם מתבלבלים מההיגוי ההפוך כשרוצים לייצר פניה או למנוע פניה של העגלה, אבל אחרי דקה מבינים ומבצעים באופן שלא היה מבייש נהג משאית...
ואחרי שכולם הצליחו לנסוע ישר לאחור, תרגלנו גם פניה.
לסיכום היום, אני נהנתי ויצאתי עם תחושה טובה שהמודרכים למדו והבינו את כל מה שהעברנו היום.
לפרטי הדרכת נהיגה בטיחותית עם גרור - נגרר
לסיכומי הדרכות נהיגה עם נגרר - הקליקו כאן
תגובות