שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קיטון של גניבות הרכב בארץ לעומת עלייה ברכבי ה- 4X4

''אנו רואים גידול חד בניסיונות גנבה של רכבי 4X4 וג'יפים מתחילת השנה וקיטון במספר הכללי של הגנבות. בעקבות הסגר הממושך, רכבים אלו הפכו למבוקשים ביותר בקרב גנבי הרכב המעבירים אותם לפרוק מידי בשטחי הרשות, לאזורי ''שחיטה'' בישראל ולמזמיני גנבות בעקבות יכולתם להימלט בצירים עוקפים, דרכי עפר וואדיות''.

גיורא ענבר מנכ''ל פוינטר: '' שינויים פרסונליים ברשות הפלשתינית יביאו להגברת גניבות הרכב בישראל'' בחמשת החודשים הראשונים של השנה נרשם קיטון של 13% בגנבות הרכב פוינטר נמצאת במו''מ עם מספר יצרני רכב על מנת להתקין את מערכת האיתור עוד בבית היצרן

גיורא ענבר, מנכ''ל פוינטר, משווקת מערכת המיגון והאיתור מבית ''עדן טלקום'' מציין בכנס שערכה החברה: ''שינויים פרסונליים ברשות הפלשתינית ומחסור זמני בכלי רכב וחלקי חילוף (כתוצאה ממבצע ''חומת מגן'') יביאו להגברת גניבות הרכב בישראל. ההנהגה המתחלפת תחליף גם את צי הרכב שלה. בנוסף, מערכת גנבות הרכב מתייעלת ומתנקזת בעיקר לאזורי קו התפר באזור הגלבוע וחבל התענכים ובתוך הארץ באזור באר שבע, רמלוד והנגב. ''אנו רואים גידול חד בניסיונות גנבה של רכבי 4X4 וג'יפים מתחילת השנה וקיטון במספר הכללי של הגנבות. בעקבות הסגר הממושך, רכבים אלו הפכו למבוקשים ביותר בקרב גנבי הרכב המעבירים אותם לפרוק מידי בשטחי הרשות, לאזורי ''שחיטה'' בישראל ולמזמיני גנבות בעקבות יכולתם להימלט בצירים עוקפים, דרכי עפר וואדיות''. מתחילת השנה עד סוף חודש מאי 2002 נגנבו בארץ כ – 10,481 כלי רכב לעומת כ – 12,021 בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של כ – 13%. בנית גדר הפרדה בצורה מידית תגרום לקושי נוסף עבור הגנבים אך גם כמובן לשכלול השיטות בהם משתמשות כנופיות הגנבים. ''פוינטר נערכת לתקופה זו בכל החזיתות. החברה סיימה לאחרונה מבחן שערך כשנה ובו הותקנו מערכות המיגון בתוך כספת מיוחדת מברזל שלא ניתנת לתלישה ובכך מעכבת בצורה ניכרת את הגנב. בנוסף פיתחה החברה מוצר חדש הנקרא ''פוינטר דאבל'' שדרוג של מערכת הפוינטר הקיימת הרכב. בעת ניתוק המערכת הפעילה, מופעלת יחידת האיתור הנוספת ''הדאבל'' באופן אוטומטי. לסיכום דבריו ציין ענבר כי עד שנת 2006 הוא חוזה כי כל כלי הרכב יגיעו עם מערכת תקשורת והגנה מבית היצרן המובנית בקווי הייצור של הרכב, וכי פוינטר נמצאת במו''מ עם מספר יצרנים, על מנת להוות את זכיינית השירות לאותן מערכות.

נתוני גניבות רכב כלל ארצי לשנת 2001 - מאי 2002

2.2 רכבים נגנבים בכל שעה בשעות היממה

תגובות

0 תגובות