מרבית השמות המוכרים יחזרו גם השנה להתחרות בראלי, חלקם בקבוצות אחרות, כולל קבוצה חדשה ומפתיעה, אך שם אחד בולט מאוד ומוכר דווקא ייעדר – "מר דקאר", פטר פטרהנסל, לא יהיה שם. אבל אל דאגה, הוא לא פורש מתחרויות, הוא בחר השנה להשתתף ב-Africa Eco Race
מאת: עופר אדר
11/12/24
אחרי 36 שנים בהן התחרה בראלי דקאר כמעט ברציפות (החמיץ רק את זה של 1994), עם 6 זכיות באופנועים ועוד 8 במכוניות, "מר דקאר" סטפן פטרהנסל החליט שלא להשתתף בו השנה. "לראשונה מזה 36 שנים, אני לא אהיה בראלי דקאר", כתב בפרופיל הפייסבוק שלו. "השנים האלה הביאו לי אינספור ריגושים והצלחות, אבל אני מרגיש שאני צריך הפסקה".
באותה הודעה הוא גם הבהיר שאינו פוסל חזרה בעתיד, ואל תחשבו לרגע שהוא מתכוון לנוח: פטרהנסל יתחרה השנה בראלי Africa Eco Race, שנערך כבר 16 שנים. התחרות אותה יזם ומנהל ז'אן-לואי שלסר, מנסה לשחזר את הרוח המקורית של הדקאר המיתולוגי, שבועיים של תחרות ממרוקו ועד סנגל, עם הסיום המסורתי לחופי האגם הוורוד הסמוך לדקאר, עיר הבירה של סנגל.
פטרהנסל עם האאודי, דקאר 202
ומה בכל זאת יהיה לנו בדקאר האמיתי? קבוצת יצרן חדשה ומסקרנת תשתתף השנה לראשונה בראלי - קבוצת דאצ'יה. והכוונות של מנהליה, שהוכרזו כבר לפני כשנתיים (קישור לכתבה), נראות רציניות מאוד: הם גייסו לשורותיה את נאסר אל-עטייה, את כריסטינה גוטיירז, שזכתה בשנה שעברה בקטגוריית ה-T3, ואת סבסטיאן לואב. נדיר שקבוצה חדשה זוכה להצלחות גדולות בשנה הראשונה שבה היא לוקחת חלק בראלי, אבל עם חבורת נהגים כזו אולי יהיו הפתעות...
התקווה של דאצ'יה
קבוצת יצרן נוספת שמכוונת גבוה היא פורד עם הריינג'ר רפטור, שהחתימה את שני הפליטים הנותרים מקבוצת אאודי ז"ל, קרלוס סאיינז ומטיאס אקסטרום (השלישי היה פטרהנסל), את נאני רומה ואת מיצ'ל גטרי, סגנה של גוטיירז בשנה שעברה. פורד הריצה את הרפטור לראשונה בראלי האחרון כסוג של חימום, ומנהליה שואפים להגיע השנה להישגים גבוהים (קישור לסיכום דקאר 2024).
והתקווה של פורד
לצד שתי קבוצות אלו נראה כמובן את להקות טויוטות ההיילקס, זו של אוברדרייב וזו של גאזו רייסינג, שללא ספק יתנו "פייט" רציני. צוות מעניין ביותר בקבוצת אוברדרייב מורכב משני מתחרים שזכו כבר בדקאר, על אופנועים, כל אחד מהם שתי פעמים: טובי פרייס האוסטרלי (זכה ב-2016 וה-2019) יישב בכיסא הנהג, ועל הניווט יופקד סאם סנדרלנד הבריטי (שזכה ב-2017 וב-2022). עבור פרייס, הישיבה מאחרי ההגה אינה דבר חדש. הרוכב בן ה-37 כבר נהנה מקריירה די מצליחה על ארבעה גלגלים, הוא זכה שלוש פעמים במירוץ המדבר Finke באוסטרליה והתחרה במספר אירועים ברחבי העולם, כולל הבאחה 1000. עבור סנדרלנד, כסא הנווט יהיה חוויה חדשה לחלוטין, מלבד התנסות קצרה בדובאי בחודש שעבר.
הדקאר יוזנק לדרכו ברביעי בינואר 2025, ויגיע לסיומו ב-17 בחודש, לאחר 12 סטייג'ים וכמעט 8000 ק"מ, כ-5000 מתוכם תחרותיים.
8000 ק"מ, כמעט 5000 מתוכם תחרותיים
תגובות