כביש / ספורט > כתבות

פיג'ו 3008 החדש מושק בישראל

הדור השלישי של פיג'ו 3008 מגיע לישראל, זהו הדגם הראשון של ענק הרכב - סטלנטיס, אשר מבוסס על פלטפורמת ה'סטלה-מדיום' החדשה אשר מאפשרת לו להכיל יחידות הנעה חשמליות והיברידיות מתונה

image

יבואנית פיג'ו לישראל משיקה את פיג'ו 3008 החדש. ה-SUV החדש מגיע כעת בדורו השלישי שהתחדש בכל היבט. הדור השלישי קיבל עיצוב חיצוני חדש, תא נוסעים מעוצב לפי פילוסופיית ה-i-Cockpit עם תכנון חכם ובו לוח מחוונים פנורמי משולב עם מסך המולטימדיה הנפרש על פני חלק משמעותי בדשבורד וגודלו 21 אינץ' (תלוי רמת גימור), מושבים חובקים ושלל אביזרים, שקעים ותאי אחסון לכל שימוש.

בכל הנוגע למערכות ההינע, פיג'ו 3008 החדש המבוסס על פלטפורמת 'סטלה-מדיום' של סטלנטיס (ראו פירוט) יחל את דרכו בישראל עם שתי יחידות הנעה מתקדמות – חשמלית מלאה והיברידית מתונה, אשר מאפשרות ללקוחותיו, לבחור את יחידת ההנעה המתאימה לצורכיהם.

  • סטלנטיס - קונצרן רכב ענק אירופי - אמריקאי אשר אוגד בתחומו מותגים רבים: פי'גו, סיטרואן, אופל, פיאט, איווקו, אבארט, לנצ'יה, אלפא רומיאו, מזראטי, קרייזלר, ג'יפ, ראם ועוד...

המעטפת של ה-3008 החדש תוכננה מחדש, לרבות הארכת הקו האחורי באלכסון חדש, מאפשרת ל-SUV הזה להשיג אווירודינמיות טובה יותר (0.28 CD) במטרה להועיל לצריכת האנרגיה והדלק של דגם זה. מידותיו של הדגם החדש: 454 ס"מ לאורך (תוספת של 8.8 ס"מ), 189 ס"מ לרוחב (תוספת של 4.9 ס"מ), 164 ס"מ לגובה (תוספת של 4.2 ס"מ), 274 ס"מ בבסיס הגלגלים (תוספת של 6.5 ס"מ).

image

כל גרסאות ה-3008 מצוידות ביחידות תאורת LED, כאשר רמת אבזור GT מצוידת בפנסי ה-LED Pixel אקטיביות אשר מתאימות את אלומת האור לתנאי הנסיעה, לשמירת שטח הארה אופטימלי בכל דרך ללא סנוור כלי הרכב הנמצאים מלפנים.

השינוי המובחן ביותר בדור השלישי של ה-3008, הוא עיצוב ה'פאסטבק' בחלקו האחורי של הרכב. פיג'ו בחרו לפסל מחדש את חלקו האחורי של דגם זה כדי להעניק לו נראות קלה, מודרנית ודינמית יותר לצד אווירודינמיות משופרת, על ידי הספוילר הצף בחלקה העליון של השמשה האחורית.

תא הנוסעים

תא הנוסעים של ה-3008 החדש הוא ללא ספק מוקד המשיכה העיקרי של דגם זה. זו האבולוציה השלישית של פילוסופיית ה-i-Cockpit ובה קפיצת מדרגה של ממש בתכנון כל סביבת המחיה ברכב. החל מהפיסול הכללי שיוצר הפרדה ברורה בין היושבים מלפנים כשבניהם מחיצה רחבה ועליה משענות יד, מתגי התפעול ושלל תאי אחסון, המשך במושבים נוחים (מושבים ארגונומיים AGR) וכלה באופן שבו מעוצב הדשבורד עם מסך פנורמי שגודלו 21 אינץ' ותאורת האווירה הפנימית המקורית אשר מקיפה את תא הנוסעים בשמונה גוונים לבחירה.

image

בתא הנוסעים לוח מחוונים פנורמי, אשר צף על חלק משמעותי מרוחבו של הדשבורד כולו. במסך זה מוקרנים לא רק נתוני הנהיגה החשובים לתפעול הרכב, אלא גם ממשקי המולטימדיה (i-Connect Advanced) ושאר מערכות הרכב. מתחת למסך זה ישנו מסך תפעול נוסף (Virtual i-Toggels) ובו ניתן להגדיר 6 קיצורי דרך לטובת תפעול מהיר וקל של כל אחת ממערכות הרכב בהתאם להעדפות הנהג. כל מערכות הרכב מופעלות בעברית מלאה.

מושב הנהגת ניתן לתפעול החשמלי עם זיכרונות (בהתאם לרמת האבזור). בסיס גלגלים של 274 ס"מ ותכנון חכם, מאפשרים מרחב מחיה גדול לכל יושבי הרכב, גם במושב האחורי, שם מוצעים גם פתחי מיזוג ושקעי טעינה (USB ו-USB-C). גג ה'פאסטבק' אינו פוגע במרחב הראש ליושבים מאחור, שכן זה משתפל מטה אחרי קו המושבים. מתחתיו ישנו תא מטען גדול ושימושי בנפח 520 ליטר עם פתיחה חשמלית באמצעות הרגל או מתג (ברמת אבזור GT). שם ניתן למצוא גם נקודות עיגון, רצפה כפולה, שקע טעינה 12V, תאורה ועוד.

image

מערכת הינע חשמלית או היברידית מתונה מתקדמת

פיג'ו 3008 החדש יחל את דרכו בישראל בשתי גרסאות הינע – חשמלית מלאה וגרסת בנזין היברידית מתונה. הראשונה, חשמלית מלאה, מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 73 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 210 כ"ס. יחד הם מספקים טווח נסיעה בין טעינות של 499 ק"מ לפי תקן WLTP וכן 8.8 שניות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. טעינת הסוללה יכולה להתבצע עד הספק של 160 קוט"ש, כך שטעינת הרכב מ-20 ל-80 אחוז תארך כ-30 דקות בלבד.

הגרסה ההיברידית המתונה מצוידת במנוע בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו אשר מפיק 136 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 23.45 קג"מ ב-17,750 סל"ד ומשודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. המנוע החשמלי מספק מצדו סיוע בהספק של 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ ויחד הם מאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 10.2 שניות, להעפיל למהירות מרבית של 210 קמ"ש ולהציג צריכת דלק משולבת של 5.5-5.6 ליטר ל-100 ק"מ (בהתאם לרמת האבזור).

image

שתי גרסאות אלה מציעות גם שלושה מצבי נהיגה לבחירה, אשר משפיעים על תפוקת הכוח, הביצועים, החיסכון באנרגיה ועוד – מצב חסכוני (ECO), מצב רגיל (NORMAL) וספורט (SPORT). כמו כן, ישנם שלושה מצבי אחזור אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה כאשר המעבר בין המצבים מתבצע על ידי מנופים מאחורי ההגה.

אבזור ובטיחות

פיג'ו 3008 החדש מוצע בישראל בגרסה ההיברידית המתונה בשתי רמות אבזור – ALLURE ו-GT ובגרסה החשמלית ברמת אבזור יחידה, GT.

ברמת ה-ALLURE מוצע אבזור נוחות רב כמו 3 מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמת חניה 360 מעלות הכוללת מבט על וירטואלי, חיישני גשם, תאורה ומרחב מסביב לרכב, כניסה והתנעה ללא מפתח, תא אחסון מקורר בין המושבים, מושבים בריפוד משולב דמוי עור ובד, חישוקי 19 אינץ' ועוד.

רמת ה-GT מוסיפה תפעול חשמלי למושב הנהג עם זיכרונות, מושב נוסע חשמלי, כוונון רוחב חשמלי לתמיכה הצידית מושבי AGR עם פונקציית עיסוי ב-8 מצבים ו-3 רמות עצמה, חימום ואוורור במושבים בעצמה משתנה, פתיחה חשמלית לתא המטען כולל חיישן הפעלה עם הרגל, פנסי LED PIXEL אדפטיביים, ריפודי עור Nappa, חישוקי 19 לגרסת ה-MHEV ו-20 אינץ' לגרסה החשמלית, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, גג שחור ועוד.

image

רשימת ציוד הבטיחות כולל (רמת אבזור ALLURE):

  • מערכת התרעת ערנות נהג
  • מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה
  • מערכת התרעה לניטור המרחק מלפנים
  • זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט
  • זיהוי תמרורים מורחב
  • התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות
  • התרעת תנועה חוצה מאחור
  • התרעת הימצאות כלי רכב בעת פתיחת דלתות הרכב
  • מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך
  • מערכת בלימת חירום אקטיבית
  • מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי
  • בקרת שיוט ומגביל מהירות, כולל עצירה וחזרה לתנועה
  • התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי

רמת האבזור GT מוסיפה לרשימת מערכות בטיחות אלה גם מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן השימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ותאורת פיקסל לד אקטיבית בחזית.

image

שירות ואחריות

פיג'ו 3008 החדש מגיע עם אחריות מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק"מ לרכב וכן 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה, המוקדם מבניהם. הגרסה החשמלית מציעה מרווח טיפולים של 25,000 ק"מ או שנה וההיברידית המתונה מציעה מרווח טיפולים של 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מבניהם.

מחירים

  • פיג'ו 3008 MHEV ברמת ALLURE תימכר ב: 186,990 שקל.
  • פיג'ו 3008 MHEV ברמת GT תימכר ב: 206,990 שקל.
  • פיג'ו 3008 BEV ברמת GT תימכר ב: 258,990 שקל.

image