כביש / ספורט > כתבות

אלפא רומיאו ג'וניור מגיעה לישראל

חברת אלפא רומיאו משיקה את הג'וניור - המכונית הקומפקטית החדשה של היצרן. הג'וניור מגיעה גם בגרסה היברידית מתונה או חשמלית הכוללת את גרסת הולוצ'ה הספורטיבית עם 280 כ"ס

image

יבואנית אלפא רומיאו לישראל משיקה את הג'וניור החדשה – המשלבת עיצוב חדש לצד טכנולוגיה מתקדמת מבחינת נוחות, קישוריות והתנהגות הכביש.

לאלפא רומיאו ג'וניור 3 רמות גימור, כאשר שתי רמות הגימור הראשונות יכולות להגיע ב-2 תצורות הנעה – היברידית מתונה וחשמלית מלאה ורמת הגימור הגבוהה ביותר ולוצ'ה, רק בגרסת הנעה חשמלית.

אלפא רומיאו ג'וניור היברידית מתונהגרסת הג'וניור ההיברידית המתונה מגיעה עם הנעה קדמית, אליה בקרוב תתווסף אפשרות לגרסת הנעה Q4 לכל ארבעת הגלגלים – לראשונה בקטגוריית הפרימיום הקומפקטית. גרסה זו כוללת מנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, המשתמש בטכנולוגיית VGT (טורבו בגאומטריה משתנה) להפקת 136 כוחות סוס. מערך ההנעה ההיברידי המתון משלב סוללת ליתיום-יון במתח 48 וולט עם מנוע חשמלי מובנה בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים, המפיק 28 כוחות סוס. התיבה כוללת שישה יחסי העברה עם אפשרות לנוע במצב חשמלי בלבד במצבי חניה ותמרונים עירוניים במהירויות נמוכות.

אלפא רומיאו ג'וניור חשמלית מלאה בגרסה החשמלית של הג'וניור, אלפא רומיאו בחרה ביחידת הנעה מתקדמת, המשלבת מנוע חשמלי וסוללה מהדור האחרון. הג'וניור החשמלית בגרסאות הנמוכות זמינה בגרסת הספק של 154. סוללה בקיבולת 54 קוט"ש מציעה טכנולוגיה מתקדמת, המספקת טווח נסיעה של עד 410 ק"מ לפי תקן WLTP, או עד 580 ק"מ בנסיעה עירונית. הסוללה בג'וניור החדשה נטענת מ-10% ל-80% תוך פחות מ-30 דקות.

image

רמת גימור CORE

רמת הגימור CORE תוכננה לשלב עיצוב מודרני, טכנולוגיה מתקדמת ונוחות. העיצוב החיצוני כולל גריל קדמי Leggenda, חישוקי 17 אינץ' (או 18 אינץ' בגרסה החשמלית), פנסי FULL LED קדמיים ואחוריים, בתי מראות צד בצבע שחור מבריק ופרטים עיצוביים ייחודיים כמו ידיות בצבע הרכב וספוילר. תא הנוסעים מעוצב בסגנון ספורטיבי עם מושבי בד בגימור כחול, הגה שטוח מצופה עור עם כפתורי שליטה ומשענת יד.

הרכב מאובזר בטכנולוגיות שימושיות כגון מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ', לוח שעונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', תמיכה ב-Apple CarPlay אלחוטי, בקרת אקלים דיגיטלית ובקרת שיוט אדפטיבית. בגרסת ההיברידית המתונה משולב גלגל רזרבי קטן לשימוש במקרי חירום.

מחיר אלפא רומיאו ג'וניור CORE מתחיל ב-169,900 ש"ח.

רמת גימור SPECIALE

רמת הגימור SPECIALE כוללת מערכות בטיחות מתקדמות, כגון נהיגה אוטונומית ברמה 2, לצד מערכות שימושיות כמו דלת תא מטען הנפתחת ונסגרת באופן חשמלי ללא מגע יד ויחידות תאורה קדמיות מסוג LED מטריקס.

תא הנוסעים כולל שילוב של בד ויניל, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם פונקציית עיסוי, תאורת אווירה אלגנטית, דוושות אלומיניום וספי כניסה מאלומיניום.

מחיר אלפא רומיאו ג'וניור SPECIALE מתחיל ב-189,900 ש"ח.

רמת גימור VELOCE

רמת הגימור VELOCE, המגיעה בגרסה חשמלית מלאה בלבד תושק בישראל בקרוב.

image

עיצוב חיצוני

הג'וניור החדשה מציגה מימדים קומפקטיים – אורך של 4.17 מטרים, רוחב של 1.78 מטרים וגובה של 1.5 מטרים – המביאים לידי ביטוי את העיצוב האיטלקי המודרני והייחודי, עליו חתום (במקום נסתר ברכב) "מרכז העיצוב" של אלפא רומיאו.

פרופורציות העיצוב מבוססות על מאפיינים הקשורים למסורת, כגון סרחי עודף קצרים, קשתות גלגלים מנופחות ו"זנב קטום" אייקוני, המהווה קריצה לג'וליה TZ האגדית.

אלפא רומיאו ג'וניור מתגאה בזהות חזקה, המורכבת ממספר תכונות הכוללות את מגן המשולש שבחזית. בחזית הותקנו יחידות התאורה האדפטיביות "3+3", מסוג LED מטריקס.

תא המטען מסוגל לאכלס ציוד בנפח של עד 400 ליטר. תא המטען כולל דלת חשמלית הנפתחת ללא צורך במגע יד.

image

עיצוב פנים

את אותה השראה ספורטיבית ניתן למצוא גם בתא הנוסעים, כפי שניתן לראות בגלגל ההגה הקומפקטי, בלוח המחוונים והעיצוב ה'טלסקופי' ההיסטורי שלו.

מאחורי ההגה הותקן מסך TFT דיגיטלי מלא בגודל "10.25, המספק גישה מהירה לנתוני המכונית ולהגדרות מצבי הנהיגה השונים. במרכז הדשבורד הותקן מסך מגע בגודל "10.25 הפונה לנהג, באמצעותו ניתן לשלוט על מערכת המולטימדיה, שמציעה שלל אפליקציות ואפשרויות להתאמה אישית. באפשרותו של כל משתמש ליצור דף בית משלו, שיציג את האפליקציות והתכונות המועדפות עליו.

פתחי מיזוג האוויר עוצבו בצורת תלתן בעל ארבעה עלים (Quadrifoglio), הסמל המוכר של הדגמים הספורטיביים מבית אלפא רומיאו. הותקנו (כאופציה בתשלום) בתא הנוסעים מושבים ספורטיביים ועמידים של חברת Sabelt, הכוללים תמיכה צידית גבוהה, נוחות מצוינת ומשקל נמוך.

image

מערכות בטיחות מתקדמות

הג'וניור מציעה שלל מערכות סיוע לנהג, לטובת בטיחות גבוהה יותר, הכוללת בין היתר נהיגה אוטונומית ברמה 2. בנוסף, בג'וניור מותקנים חיישני חניה היקפיים, מצלמה אחורית המציגה תמונת 180 מעלות. כמו כן, טכנולוגיה לפתיחה ונעילת הג'וניור באופן אוטומטי על ידי התקרבות אליה או התרחקות ממנה מוצעת כאופציה.

התנהגות כביש

הצוות שריכז את פיתוח ההתנהגות הכביש של הג'וניור הוא אותו הצוות שפיתח את ה-GIULIA GTA. ההיגוי מהישירים בסגמנט (14.6) בגרסת ה-VELOCE, כולל כיול מדויק. בנוסף, בגרסת ה-VELOCE, המתלים הספורטיביים מנמיכים את מרכב המכונית ב-25 מ"מ, המוטות המייצבים הקדמיים והאחוריים עבים יותר במטרה ליצור יכולת פנייה מהירה לצד אחיזה גבוהה, מערכת הבלימה כוללת צלחות קדמיות בקוטר של 380 מ"מ העטופות בקאליפרים בעלי ארבע בוכנות, ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג TORSEN. חישוקי ה-"20 עטופים בצמיגים שתוכננו במיוחד עבור רכבים חשמליים.

מערכת ה-DNA של אלפא רומיאו מוצעת גם בג'וניור: מצב ה-"Dynamic", כולל כיול ספציפי להיגוי ולדוושת התאוצה, והוא מציע את הביצועים וההנאה המרביים בזמן הנהיגה. באיזון קפדני בין ביצועים לבין נוחות, מצב ה-"Natural" מיועד לשימוש יומיומי, בעוד שמצב ה-"Advanced Efficiency" מכויל לטובת יעילות אנרגטית מרבית על ידי הפחתת צריכת האנרגיה מבלי להשפיע על ההנאה מהנהיגה.

image

לרגל ההשקה מציגה אלפא 3 מכוניות עבר מפוארות:

אלפא רומיאו ג'וליה סופר 1300, שנת 1973

אלפא רומיאו ג'וניור gt סקלינו, שנת 1971

אלפא רומיאו ספיידר, שנת 1990