שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

סיכום מרוץ כביש טיפוס גבעה ערד - מספר 2

מרוץ כביש טיפוס גבעה ערד מספר 2 לשנת 2024 התקיים ביום שישי האחרון וכלל כ-20 נהגים שנרשמו למספר קטגוריות. מרוץ הכביש הייחודי נערך במקטע מאתגר בכביש המפותל שמוביל מהעיר ערד למצדה. לצד כל המכוניות המשופרות שמיועדות למסלול בלבד, הנהג שקבע את הזמן המהיר ביותר נהג באופן מפתיע דווקא במכונית חוקית לכביש בעלת רישוי צהוב

image

בהמשך למרוץ טיפוס הגבעה (Hill Climb) שנערך בחודש נובמבר האחרון (לכתבת סיכום על המרוץ הראשון בערד), ביום שישי האחרון, ה-20 בדצמבר 2024, נערך מרוץ כביש טיפוס גבעה נוסף שהנגיש את התחום למתחרים חדשים בענף. המרוץ הופק בשיתוף התאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל, יובל מלמד מספארקו ישראל ומיכאל חן מרוצים.

מרוץ כביש טיפוס גבעה הוא אירוע מוטורי ייחודי שבו נהגים מתחרים נגד השעון, במעלה כביש ציבורי שנסגר במיוחד עבור המרוץ. המסלול, לרוב כביש הררי עם פניות חדות ושיפועים משתנים, מציב אתגר ייחודי לנהגים ולרכבים, כאשר המתחרים מוזנקים בזה אחר זה, וכל אחד שואף להשיג את הזמן הטוב ביותר. האירוע מושך אליו מגוון רחב של משתתפים, החל מנהגים חובבים ועד לנהגי מרוץ מקצועיים.

image

קטע כביש מספר 3199, העולה מערד למצדה, הפך למסלול מרוצים מרתק. הקטע שנבחר, באורך של כ-2.5 ק"מ, הציע שילוב מאתגר של פניות חדות ועליות תלולות, שדרשו מהנהגים דיוק רב ומיומנות גבוהה, כאשר הגשם הקל שהחל לרדת במהלך המרוץ הוסיף אתגר משמעותי לרכבים ולנהגים. המרוץ, שנערך בהתאם לתקנות הבטיחות המחמירות של ה-FIA ונוהל על ידי מלמד מוטורספורט ומיכאל חן מרוצים, אפשר השתתפות של מגוון רחב של רכבים, כולל רכבי מרוץ ייעודיים, קרוס קאר, ורכבי כביש רגילים. חלוקת המתחרים לקטגוריות השונות, בהתאם למאפייני הרכב, הוסיפה עניין רב והעצימה את התחרותיות בין הנהגים.

השקט של הנוף המדברי הופר כאשר סימון אלישקוב זינק עם הסובארו אימפרזה STI הכחולה שלו ברגע שדגל הזינוק הונף. מנוע הבוקסר, בשילוב עם שריקות ופריקות מגדש הטורבו, הפכו את הדממה המדברית לקונצרט מוטורי שהדהד למרחקים. אלישקוב הציג שליטה מלאה על המכונית שלו, והצליח להשיג את הזמן המהיר ביותר באותו היום שעמד על 1:20.4 דקות. תוצאה מרשימה במיוחד לנהג ברכב עם רישוי צהוב, שגבר גם על רכבי מרוץ ייעודיים למסלול.

image

תוצאות המרוץ לפי קטגוריות:

קטגוריית רישוי צהוב Open Y:

  • מקום ראשון: שירן ששון – סובארו אימפרזה - 1:20.63 דקות
  • מקום שני: אדיר סרור – שברולט קורבט – 1:27.90 דקות
  • מקום שלישי: אביחי צברי – שברולט קמארו – 1:29.82 דקות

קטגוריית רישוי צהוב 4X4 Y:

  • מקום ראשון: סימון אלישקוב – סובארו אימפרזה STI - 1:20.40 דקות
  • מקום שני: משה סיוון – טויוטה יאריס GR – 1:25.20 דקות
  • מקום שלישי: עומר ואנונו – מיצובישי לנסר איבו – 1:41.59 דקות

קטגוריית Group N:

  • מקום ראשון: נדב ירון – מיצובישי לנסר איבו – 1:26.36 דקות
  • מקום שני: חוסני נאטור – סובארו אימפרזה טורבו – 1:33.10 דקות
  • מקום שלישי: דדי שפרונץ – סובארו אימפרזה טורבו – 1:39.95 דקות

קטגוריית פיג'ו 206 קאפ:

  • מקום ראשון: ז'אן קסטרוקין – פיג'ו 206 – 1:36.27 דקות
  • מקום שני: שרפי – פיג'ו 206 - 1:43.82 דקות
  • מקום שלישי: פיליפ פיליפ – פיג'ו 206 - 1:58.37 דקות

קטגוריית רישוי צהוב 2X4 Y:

  • מקום ראשון: אנדריי דומיטרו – סובארו BRZ – 1:27.65 דקות
  • מקום שני: אליהו טייב – הונדה סיוויק טייפ R – 1:30.21 דקות

קטגוריית קרוס קאר:

  • מקום ראשון: אסף ירון – קרוס קאר - 1:25.03 דקות
  • מקום שני: בר בן דוד – קרוס קאר – 1:31.85 דקות

קטגוריית רישוי אפור פתוחה:

  • מקום ראשון: מוטי נתן – מיצובישי לנסר איבו - 1:20.90 דקות
  • מקום שני: חמאדה עודה – סיאט לאון קופרה - 1:27.35 דקות

1734856183118173485618336017348561835881734856183850173485618416717348561848051734856185064173485618531717348561856141734856185986173485618635817348561866801734856186963173485618732317348561875271734856187853173485618812317348561885011734856188758