זיקר משיקה רשמית את הדגם השלישי שלה בשוק האירופי, שמצטרף לזיקר X וזיקר 001. על הכוונת: טסלה מודל Y המצליחה
תצלומים: Zeekr
לאחר חשיפה ראשונית של תמונות עם הסוואה בחודש יולי והשקה מקומית בשוק הסיני במסגרת תערוכת צ'אנגדו בחודש ספטמבר, זיקר משיקה רשמית את הדגם השלישי שלה באירופה – ה-7X. הדגם החדש, C-SUV Coupe מצטרף לזיקר 001 ולזיקר X וממצב את עצמו בין שניהם, הוא ארוך מה-X וגבוה מה-001.
ה-7X שזמין בשלב זה בהולנד, בשבדיה ובנורבגיה, פותח במרכז העיצוב והטכנולוגיה של זיקר בגוטנבורג שבשבדיה כרכב פנאי יוקרתי על בסיס פלטפורמת SEA הוורסטילית של החברה-האם ג'ילי והוא מציג את החזית החדשה של המותג. זהו רכב פנאי בינוני בעל ממדים נדיבים עם אורך כולל של 4.787 מטרים, בסיס גלגלים שמשתרע על פני 2.900 מטרים וממד גובה של 1.650 מטרים.
הדגם החדש כולל את טכנולוגיית הסיוע הקולי ZeekrGPT בסיוע בינה מלאכותית שמאפשרת הפעלה של פונקציות שונות ברכב, סביבת הנהג כוללת מסך מולטימדיה בגודל ''16 וכאופציה גם מערכת תצוגה עילית עם מציאות רבודה בגודל ''36.2. מערכות הבטיחות והסיוע לנהג מבוססות על מערך של 11 מצלמות ורדאר.
מערכת ההנעה בדגמי Long Range ו-Premium כוללת מנוע חשמלי בעל הספק של 421 כ"ס שמעביר את הכוח לגלגלים האחוריים. טווח הנסיעה בגרסת Premium עם סוללת 75 קווט"ש עומד על 480 ק"מ ואילו בגרסת Long Range עם סוללה בעלת קיבולת של 100 קווט"ש מגיע ל-615 ק"מ. הגרסה הבכירה Performance מצוידת בשני מנועים חשמליים (אחד בכל סרן) עם הספק משולב מרבי של 639 כ"ס. גרסה זו, בעלת הנעה כפולה, מאיצה למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד. היא מצוידת במצב נהיגת שטח, וכאופציה גם במערכת מתלים אדפטיבית שמגדילה את מרווח הגחון ב-45 מ"מ.
לדגם החדש מערכת חשמל 800V שמאפשרת, לצד טעינה רגילה 22kW גם טעינה אולטרה-מהירה DC במתח של 480kW. גרסת ה-Premium למשל מאפשרת טעינה בעמדת 360 kW מ-0-80% תוך 13 דקות בלבד.
הנקודה הישראלית:
אתר וואלה דיווח לאחרונה שאב-טיפוס מוסווה של ה-7X נצפה בכבישי ישראל במהלך ניסוי. לדברי האתר, הרכב עובר בחינה של מערכות הנהיגה האוטונומית שלו בשיתוף מובילאיי שסיפקה אותן. מנכ"ל זיקר ישראל עמית הראל מוסר כי הדגם אמור להגיע לישראל במהלך הקיץ הקרוב, בשלב זה טרם נקבע מועד מדויק.
תגובות