כביש / ספורט > כתבות

מרצדס קיבלה אישור ליישום נהיגה אוטונומית שלב 3 בכבישי גרמניה

מערכת ה-DRIVE PILOT של מרצדס עם יכולות נהיגה אוטונומית שלב 3 אושרה לשימוש על ידי רשות התחבורה הפדרלית הגרמנית במהירות של עד 95 קמ"ש

רשות התחבורה הפדרלית הגרמנית אישרה שימוש במערכת ה-ADAS של מרצדס DRIVE PILOT עם יכולות נהיגה אוטונומית דרגה 3 בכבישי גרמניה ובמהירות של עד 95 קמ"ש. המערכת שזכתה לאחרונה לעדכון שאפשר את האישור לשימוש בכבישים ציבוריים מוצעת כאופציה בשני דגמי מרצדס, S-Class ו-EQS, במחיר התחלתי של 5,950 אירו. בעלי דגמים אלו שנרכשו לפני האישור יוכלו לשדרג את המערכת שברכבם באמצעות עדכון OTA, בחיבור אינטרנטי או במרכז שירות של החברה.

image

העדכון האחרון של מערכת ה-DRIVE PILOT מאפשר שימוש בה בתנועה זורמת ובמהירות של עד 95 קמ"ש לאורך 13,191 הקילומטרים של רשת כבישי האוטובאן הגרמנית. הנהגים יוכלו להשתמש במערכת בתדירות גבוהה יותר ולפרקי זמן ארוכים יותר, ועתה מותר להם מבחינה חוקית לעסוק בפעילויות נוספות פרט לנהיגה בעת שהמכונית מנווטת לבד את דרכה, לקרוא, לעבוד ואפילו לצפות בסרטים.

הגרסה האחרונה של מערכת ה-DRIVE PILOT ממשיכה לשים דגש רב על הבטיחות ולכן היא כוללת כפילות של מערכות ההיגוי, האלקטרוניקה והבלימה. במידת הצורך, המערכת יכולה בכל עת להחזיר את השליטה לידי הנהג. במידה והנהג אינו מגיב גם לאחר התראות חוזרות ונשנות של המערכת, היא תבלום את הרכב באופן מתון ובמקום בטוח ותפעיל את אורות האזהרה.

מערכת ה-ADAS המתקדמת של מרצדס מבוססת על למעלה מ-35 מערכות חישה ובתוכן מצלמות, רדאר, חיישנים אולטרה-קוליים ומערכת LiDAR (רדאר-לייזר). זו האחרונה חשובה במיוחד ליישומי נהיגה אוטונומית שכן בשילוב עם מפה דיגיטלית מפורטת היא עוזרת למערכת לדעת את המיקום המדויק של הרכב, לא רק באיזה כביש אלא אפילו באיזה נתיב נסיעה וברמת דיוק של ס"מ בודדים.

מערכת ה-DRIVE PILOT כוללת גם פנסים חיצוניים בצבע טורקיז שמסמנים לשאר משתמשי הדרך שהרכב פועל באופן אוטונומי. כך, נהגים אחרים לא יחושו בחוסר מנוחה כשהם רואים נהג שקורא עיתון או צופה במסך בשעה שהרכב שלו נע בכביש.

image

על פי הסיווג של ארגון ה-SAE (Society of Automotive Engineers), נהיגה אוטונומית שלב 3 מתייחסת למצב שבו מערכת נהיגה אוטונומית מפעילה באופן מלא משימות נהיגה מסוימות כאשר הנהג אינו פעיל כלל. עם זאת עדיין נדרשת נוכחות של נהג ברכב ובמידת הצורך עליו לחזור ולשלוט במכונית כאשר המערכת דורשת את זאת ממנו. מערכת ה-DRIVE PILOT מאושרת לשימוש בתנאים מסוימים ובתוכם סימון נתיבים ברור, אור יום ומזג אוויר בהיר. המערכת שיכולה לשלוט בהיגוי, בלימה ובתאוצה, יכולה לבצע גם עקיפות. תמרוני התחמקות ממכשול, "זחילה" בפקקים ועוד. מערכת זו מאושרת לשימוש גם בדרכים מהירות בקליפורניה ובחלקים ממדינת נבאדה שבארה"ב.