מערד זינק שלשום (יום שבת ה 27) ארוע הראלי הראלי הראשון פרי האיחוד בין נועם היימן עם צוקר וזלצר, אנשי ליגת ''מסע מעולם אחר''. כמות המשתתפים שבאו לראות את תוצאות האיחוד, יותר מענתה על הציפיות עם כמעט 100 צוותים (כ 200 משתתפים) שנענו לאתגר ובאו למצוא את עצמם ואת הנ.צ ברחבי רמת הנגב.
מאת: חובב אביבי
05/08/02
מערד זינק שלשום (יום שבת ה 27) ארוע הראלי הראלי הראשון פרי האיחוד בין נועם היימן עם צוקר וזלצר, אנשי ליגת ''מסע מעולם אחר''. כמות המשתתפים שבאו לראות את תוצאות האיחוד, יותר מענתה על הציפיות עם כמעט 100 צוותים (כ 200 משתתפים) שנענו לאתגר ובאו למצוא את עצמם ואת הנ.צ ברחבי רמת הנגב. בלטו בנוכחותם רכבי הבאגי – רכב שטח תוצרת בית, שהגיעו בכוחות מתוגברים, החל מננסים עם מנוע של XT350 וכלה במפלצת הצהובה שבנה הילל סגל ומונעת ע''י מנוע V6 של יונדאי. קבוצה נוספת שבלטה והפתיעה היתה קבוצת טאטא, כן כן, אותו יצרן הודי שזוכה למבטים אלכסוניים וחיוכים מלגלגים. היבואן הביא נציגות מכובדת שכללה שישה רכבים, מכל מגוון דגמי ה 4X4 המשווקים בארץ. הם לא רק זינקו, הם גם סיימו בכבוד. V גדול ליבואן על היוזמה.
ב 9:00 בבוקר, לפני החום הגדול, התאספו כל הרוכבים והנהגים לתדרוך, סיימו הכנות אחרונות והזינוק החל. ראשונים זינקו האופנועים, הבאגים והג'יפים המקצועיים. פול גז ישר מהזינוק, אבנים נורות לכל עבר והאירוע החל! אבל גם התקלות. ניר ברקת, מיודעינו ממרוצי הדאקאר, נתקל בבעיית דיפרנציאל וחוזר לקו הזינוק. לעזרתו נחלץ מייד גילי ממוסך מוטורוני, בדיקה זריזה, תיקון ארעי, וברקת מזנק שוב, רק כדי להתקע שוב אחרי כמה ק''מ, הפעם כבר היה צריך גרר. גם שי שמעוני בדיסקברי הכסוף (שהגיע עם צמיגים קטנים, המתאימים לראלי ספרינטים) נאלץ לחזור לנק' הזינוק עקב תקלה, זינק שוב אך לא הצליח לסיים. אבל לא רק תקלות טכניות פגעו במשתתפים אלא גם השטח המהיר והקשה לניווט.
השבילים הפתוחים קראו לנהגים להכביד רגלם על הדוושה וכשנוסעים מהר קל להתבלבל בין שפע השבילים המרשתים את האזור. כבר לנקודות הציון הראשונות הגיעו המתחרים בסדר שונה מאוד מסדר הזינוק, ג'יפים מעורבבים באופנועים, רכבי קבוצה B לפני קבוצה A... מתחרים הגיחו לנ.צ מכל הכיוונים, עטים על המרשלים המופתעים מכל כיוון אפשרי, חלקם נעלמים מיד בסערה בכיוון ממנו הגיע לפני רגע מתחרה אחר. מבט סביב הראה נחשי אבק נמתחים לכל עבר, ראלי ניווט אמיתי, שבו לניווט משקל מכריע.
גם הילל סגל, שהחליף את בנו מאחורי הגה הבאגי הצהוב, נאלץ להיכנע לתקלה טכנית. נסיון לקיצור דרך שכלל ערוץ עמוק השאיר אותו בתחתית הערוץ עם שרשרת הינע קרועה וציריה שבורה. שוב נחלץ גילי לעזרה, רצועות הגרירה נשלפו חוברו והמפלץ ששוקל כטון וחצי נשלף מתחתית הערוץ בקלילות אדישה. עוד כמה דקות עבודה והבאגי שוב במצב נסיעה, עד לקו הסיום שכבר לא היה רחוק.
גם בקרב האופנוענים לא חסרו דרמות. את קו הסיום חצה ראשון נדב לוגאסי הנצחי, אך היכן ברק דודאי, בן זוגו? מתברר כי ברק נאלץ לפרוש, משאיר את נדב לנווט לבד, מה שלא הפריע לו, כאמור, לסיים ראשון, אבל חוקי הארוע קובעים ששני בני הזוג צריכים לסיים את הניווט, והמקום הראשון עבר לרז היימן הנצחי לא פחות ובן זוגו אלי אוחיון. בעיות הניווט, כמו גם אורכו של המסלול (כ 180 ק''מ לאופנועים, A ובאגים!) משכו את הראלי אל תוך שעות הצהרים ואחר הצהרים, אבל בסוף היום חזרו כל כוחותינו לבסיסם. מי בשלום ומי בנזק כספי כזה או אחר, אבל כולם מרוצים, מרוצים מאוד. האירוע הבא יערך בסוכות ואמור לכלול מסלול שימתח מאזור פארק אשכול עד אילת. לנו נשאר רק לחכות בקוצר רוח...
מקום 1: ויקטור אסולין וצבי יעקב - צוות ''אוטוויק'' מקום 2: לירן סברוב ועידו ידובסקי - צוות ''קוני'' מקום 3: ג'וי בירן וענן שיאון - צוות ''לנדרובר''
מקום 1: איל בלומבר ודן קיסרי מקום 2: נחמיאס משה ונמרוד מקום 3: פרץ
מקום 1: ערן חיטוביץ' ואמיר פונדק מקום 2: שמחה ויואש עופר מקום 3: אבישי ארז ונועם בביוף
מקום 1: אביב קדשאי
מקום 1: רונן כהן, מיקי חיימוביץ' ודרור כהן
מקום 1: רז היימן ואלי אוחיון (אלופי האירוע בשקלול הכולל) מקום 2: אמיר אשל וערן וולנברג מקום 3: איל שטרן ואופיר לוק
מקום 1: ארז אברמוב מקום 2: אמיר וניר שני מקום 3: איל אפרתי וצביקה כהן
0 תגובות
תגובות