יאזיד אל-ראז'י בפעם הראשונה במכוניות, דניאל סנדרס בפעם הראשונה באופנועים, מרטין מצ'יק בפעם השנייה ברציפות במשאיות ובקטגוריית ה-T4 ניצח 'רוקי' שזאת היתה ההשתתפות הראשונה שלו בדקאר. סיכום ראלי דקאר הפותח את שנת 2025
במשך עשור ולמעלה מזה, שלושה שמות כיכבו בקטגוריית המכוניות בדקאר: קרלוס סאיינז, נאסר אל-עטייה וכמובן סטפן פטרהנסל ואחד מהם עמד תמיד בראש הפודיום, מבלי להשאיר סיכוי לנהגים אחרים. אבל בראלי של 2025, סופסוף ראינו פנים חדשות בתמונת הנצחון: יאזיד אל-ראז'י מערב הסעודית ניצח את התחרות, ונראה שכל הכוכבים הסתדרו הפעם לטובתו.
פטרהנסל בחר לצאת לשנת שבתון מהדקאר, ובמקום זאת רכב על אופנוע ימאהה בקטגוריה הלא -תחרותית בראלי 'אפריקה אקו'. סאיינז, שזכה עם אאודי בשנה שעברה, הפך את הפורד רפטור החדש שלו במהלך שלב המרתון בן היומיים בתחילת הראלי, ונאלץ לפרוש עקב נזק לכלוב הבטיחות. אגדת אליפות העולם ב-WRC, סבסטיאן לואב, שעדיין מחפש את הזכייה הראשונה והחמקמקה בדקאר, פרש גם הוא לאחר תאונה.
אל-ראז'י מרחף בדיונות
לואב היה חלק ממערך נהגים עטור כוכבים של היצרנית החדשה דאצ'יה, לצד נאסר אל-עטייה, כששניהם נתפסו כמועמדים לניצחון שכן הדאצ'יה סנדריידר היא היורשת של מכונית ה-Prodrive Hunter שכבר הוכיחה את עצמה תחרותית. אבל בעוד שאל-עטייה אכן היה מהיר - הוא כמעט בוודאות הנהג המהיר ביותר של עידן דקאר הנוכחי - שילוב של כשל מכני, טעות ניווט גדולה ועונש על צמיג רזרבי חסר, גרם לכך שאפילו הפודיום לא היה בהישג ידו בסופו של דבר.
עד ליום המנוחה בסוף השבוע הראשון (קישור לדיווח הראשוני), כלי רכב של טויוטה ניצחו בחמישה סטייג'ים, עם ארבעה צוותים שונים, ובנוסף גם את הפרולוג - עם עוד צוות. ובסופו של דבר זה אכן הסתכם בשני נהגי טויוטה: הצעיר (בסטנדרטים של דקאר) הנק לאטגן בן ה-30 מדרום אפריקה, ואל-ראז'י בן ה-43.
לאטגן הוביל במשך ימים מספר, אבל הביע כל הזמן חשש מפני הדיונות של ה'רובע הריק', שחיכו לו לקראת סיום הדקאר. בסופו של דבר, זה אכן קרה ובארבעת הסטייג'ים האחרונים הם החליפו מקומות בראש, עד שהסעודי תפס את ההובלה עד לקו הגמר, כשלאטגן מפגר אחריו בדרוג הכללי בפחות מארבע דקות אחרי אלפי הק"מ שעברו. את המקום השלישי תפס מטיאס אקסטרום, שנהג גם הוא בקבוצת פורד. אל-עטייה הסתפק במקום הרביעי.
הזנקת האופנועים לסטייג' האחרון
באופנועים, ראינו נצחון של KTM, עם הרוכב האוסטרלי דניאל סנדרס. הדומיננטיות בדקאר היתה בעבר כרטיס ביקור של החברה, עם 18 נצחונות רצופים, אבל בשנים האחרונות מתנהל קרב קשה מול הונדה, שזכתה בשלושה מתוך חמשת הראלים האחרונים. גם הפעם היה קרב בין שני המותגים, אם כי לא בהובלת אלופי העבר המוכרים. במקום זאת, שלב ה'כרונו' בן היומיים איפשר לסנדרס לבסס את ההובלה, אותה תפס מהיום הראשון ועד לאחרון. הרוכב היחיד שהיה לו סיכוי מולו היה הספרדי טושה שרינה, שסיים שני. סנדרס לא היה על הפודיום של דקאר לפני כן, שרינה אפילו לא התברג אף פעם לטופ 10.במשאיות ראינו נצחון שני ברציפות של מרטין מצ'יק הצ'כי, בעוד בקטגוריית הצ'לנג'ר (T3) ניצח ניקולס קביליאסו הארגנטינאי, שזכה בדקאר 2019 על טרקטורון. בקטגוריית ה-SSV (T4) סיים ראשון ברוק הגר מארה"ב, שזה היה הדקאר הראשון בו התחרה...
נצחון שני ברציפות למצ'יק
עם כל הקושי והמגבלות גם השנה התחרו בדקאר שני ישראלים:
צ'ארלי גוטליב - נווט בצוות משאית הסיוע של דאצ'יה - שזו הפעם ה-36 לו בדקאר (יש מצב לשיא ג'ינס ?).
גדי נחמני - פעם שנייה בדקאר ברציפות על אופנוע ומקום כללי 66 - כבוד גדול!
כותב גדי נחמני ומסכם:
דאקר 25 הסתיים בהצלחה!
הראלי הקשה בעולם שוב הצדיק את המוניטין שלו.
8000 ק"מ של מאבק מתמשך בשדים ברוחות ובערפל,
שעות רבות של מאבק אישי בעיקר בעצמי.
תוריד גז... אחרי עוד כמעט התרסקות.
אתה לא תסיים את הסטיג' באור בקצב הזה. תן גז...
ויש שעות נהדרות של רכיבה מהירה תוך ניווט מושלם,
ואתה אומר סחטיין עבודה יפה...
ואז נגמר יום של 800 ק"מ ואתה הולך להתכונן ליום הבא,
והוא יותר קשה.
הימים חולפים כשאתה כל היום ברכיבה מתישה,
ורוכבים מצוינים שרכבו לצידי נעלמים מהראלי...
שחיקה קשה ומתמשכת,
זה הדאקר!
אתגר גדול!!
ומי שלא חייב.
שלא ינסה
תודות:
לאישתי אנסטסיה...תודה
למשפחה הנהדרת שלי
לעשרות החברים ששלחו הודעות תמיכה בדרך
ופרגון מדהים בסיום
לקבוצת Club Aventura Touareg על הסיוע במרוץ
והכנת האופנוע אחרי כל יום, 0 תקלות...
לדלב מוטוספורט יבואני klim על התמיכה בציוד רכיבה.
גדי נחמני - רוכב 113
צ'ארלי גוטליב - במשאית 629
תגובות