שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה עם נגרר - עיריית מונוסון-יהוד

נהיגת רכב עם נגרר אינה נהיגה רגילה. הנגרר משפיע על התנהגות הרכב על הכביש. משקלו, אורכו, גובהו, כל אלה הינם פרמטרים שיש להכיר ולקחת בחשבון בעת נהיגה כדי לא לסכן את עצמך ואת משתמשי הכביש.
את כל הדרוש כדי להבין את מאפייני הנגרר והשפעתו על הרכב למדנו בהדרכת נהיגה ייעודית לנגררים

בבוקר שטוף שמש של חורף, נפגשנו אני וקבוצת עובדי עיריית מונוסון - יהוד כדי ללמוד ולהבין את השונה בנהיגת רכב הגורר עגלה. הצוות פרס במיומנות שולחן וכסאות תחת גזיבו, השולחן מלא כל טוב. ומתחילים....

1737464242391173746424436217374642457161737464248499

רכבים הגוררים עגלות הינם מחזה נפוץ בכבישי הארץ.
נראה פשוט... אז זהו, לא ממש. נהיגה עם נגרר שונה מנהיגה רגילה, כוחות פיסיקלים שונים מופעלים על הרכב, המשקל הנוסף המשפיע על ההאצה ועל הבלימה, הכוח הצנטרפוגלי המוגבר בפניות, טילטול, והרוורס....אוי הרוורס....מי שלא ניסה, לא יבין.

כל אלה מצריכים נהיגה שונה, מתונה יותר. מי שלא לומד, עלול לסכן את עצמו, את הרכב ואת משתמשי הכביש.

מתחילים בשעה של הדרכה עיונית.
משקל הנגרר הכללי, משקל עצמי, מטען מורשה. רכב גורר וכמה מורשה לגרור עם בלמים או בלי בלמים. ההבדלים והמשמעות. כל הנתונים האלו נוכל למצוא ברשיונות הרכב והעגלה.

סוגי נגררים, סרן אחד או שניים, נגרר סגור או פתוח, נגרר ארוך או קצר, אורך יצול העגלה והשפעתו על קוטר הסיבוב והרוורס. השלכות נתונים אלו על הגרירה.
העמסת הנגרר- משקל מעל הסרן, משקלים, חלוקת עומס, קשירת המטען ואבטחתו.

לפרטי הדרכת נהיגה בטיחותית עם גרור - נגרר

1737464247143

קמים מהכיסאות כדי לראות כיצד לבצע שיחרור וריתום הנגרר. כיצד לרתום, בדיקת משיכה, חיבור שרשראות, חיבור כבל בטיחות, חיבור תקע החשמל, שיחרור בלם עזר, קיפול גלגל תמיכה.

וממשיכים עם נגרר עם בלמים או בלי בלמים. עם בלם יד או בלי. כיצד עובדת המערכת. תפקידו של כבל הבטיחות. את ההסבר על מערכת הבלמים, על אופן פעולתה ועל כבל הבטיחות ראינו גם בסרטונים.
1737464243463

החלפת גלגל בנגרר. נגרר מחובר חובה, רכב כבוי בהילוך ובלם יד.

נהיגה עם נגרר. חשיבות למהירות נמוכה, פניות, פניות תוך כדי בלימה, בלימת חירום, חשיבות הפניה הרחבה, חזרה לנתיב לאחר עקיפה. מה עושים כאשר מתחיל טילטול של הנגרר. נהיגה על במפרים, או גשר אירי, תשומת לב לחום מנוע. הימנעות משבילים צרים ללא מוצא, מכוון קרקעי. וו גרירה נשלף.

image

משם לחלק המעשי...
כפי שהתברר, לרוב אין כלל נסיון בנהיגה עם ניגרר ולכן לימוד היסודות חשוב.

מסלול סלאלום. חמישה קונוסים - 7 מטר בין אחד לשני, על המודרכים היה לתמרן ביניהם בלי לפגוע בהם - לתירגול פניות ומעקף מיכשולים.

וכאן נגמר החלק הקל ועוברים לנסיעה לאחור בקו ישר. עשרה קונוסים, חמישה מכל צד, ללימוד שליטה על הנגרר בנסיעה לאחור. למדנו את החשיבות לתגובה מהירה כבר בתחילת הסטייה של הנגרר, שימוש במראות או וגם במצלמת רוורס. כולם מתבלבלים מההיגוי ההפוך כשרוצים לייצר פניה או למנוע פניה של העגלה, אבל אחרי דקה מבינים ומבצעים באופן שלא היה מבייש נהג משאית...

ואחרי שכולם הצליחו לנסוע ישר לאחור, תרגלנו גם נסיעה לאחור ופניה.

סיימנו את ההדרכה... נהנתי להדריך את הקבוצה המצויינת הזאת.
נהיגה זהירה ובטוחה לכולם.

לסיכומי הדרכות נהיגה עם נגרר - הקליקו כאן

17379132567471737913257339173791325785117379132585261737913259138

נגישות