
הדאסטר מבית דאצ'יה עומד בפני עצמו בקטגוריה שייחודית לו ומספק תמורה טובה בעד מחירו למי שרוצה רכב מרווח, עם יכולת שטח טובה ללא הילוך כוח ועכשיו בתמורה טובה יותר עם מערכות בטיחות מתקדמות ועיצוב אגרסיבי ונאה יותר. סיכום של הדרכה לצוות של פריסבי (קרסו) - יבואן דאצ'יה לישראל
מאת: Ofer Ogash
09/03/25
חברת דאצ'יה הגיעה לישראל בשנת 2015 ויחד איתה הדאסטר בדור הראשון (תחת מותג האם - רנו). בשנת 2017 השיקה דאצ'יה את הדור השני של הדאסטר וב-2018 הוא הגיע לישראל (קישור לסיכום ההשקה של הדאסטר דור שני בארץ). בימים אלו, לאחר שהושק בשנה שעברה באירופה, מגיע דור 3 של הדאסטר בעיצוב חדשני ועם מנוע בנזין חדש לגמרי.
עד היום נמכרו בישראל 14,000 דאסטרים מסוגים שונים - הנעה קדמית 2X4, הנעה כפולה 4X4, מנועי בנזין, מנועי דיזל, גיר ידני וגם עם גיר אוטומטי שהביא לשגשוג במכירות.
כיום מושק בישראל הדאסטר דור 3, כרגע עם מנוע בנזין החדש (חדש בכלל קבוצת רנו) - בנפח 1.2 ליטר, 3 צילנדרים, 130 כ"ס. הדאסטר משווק בארץ עם הנעה קדמית או הנעה כפולה 4X4 ובעתיד הקרוב גם בהנעה קדמית 2X4 עם מערכת היברידית בשילוב מנוע בנזין ומנוע חשמלי ועם גיר אוטומטי המספקים יחד 140 כ"ס משולב ועם יכולת נהיגה לפרקים קצרים רק על חשמל.
הר חורשן, הנמצא לא רחוק מזכרון יעקב, מהווה שטח נוח לתרגול נהיגה בזכות המגוון הגדול של שבילים, מעלות, שיפועי צד ומורדות ברמות עבירות שונה - כך שאפשר להתאים את השבילים והאתגרים כמעט לכל רכב ולכל נהג.
אנחנו הגענו להר חורשן בשיירה של 4 דאסטרים חדשים (מהניילון) בדיוק יומיים לאחר הגשם, כשהשבילים עם שלוליות, הנחלים זורמים ומשטחי סלע הגיר מעט חלקים לאחר שספגו את מי הגשם הטובים.
על השבילים המהירים, אלו הכבושים ואלו שבנויים על משטח הגיר, גיהץ הדאסטר החדש בצורה מהנה ביותר ואפשר לשיירה להתקדם בקצב של אדרנלין גבוה, תוסיפו לכך את השפרצות המים ותקבלו הרפתקה שלמה, רק מהשבילים. הדאסטר היוצא סיפק יכולת שטח טובה בשביל SUV פשוט, ללא הילוך כוח, וכך גם הדאסטר הנוכחי - ממשיך את החוויה הטובה על השבילים, בזכות מתלים נוחים, גיאומטריה טובה של המרכב ומערכת הנעה שמעבירה טוב את הכוח לקרקע.
בשיפוע צד הרשים הדאסטר בזוויות המפחידות שהוא מאפשר להכנס לשפ"צ - זוויות כאלו שגורמות לתחושה הלא נעימה בבטן, הרבה לפני שהרכב מגיע לקצה גבול מעטפת הבטיחות שלו.
בטיפוסי מעלות ומעבר הצלבות דורש הדאסטר מידה של הסתגלות לקלאץ' והכרה טובה של הסל"ד במנוע בו מקבלים את המומנט הנכון למעבר המכשול או העלייה. צריך לזכור כי כיום מעט רכבי שטח מגיעים עם גיר ידני ורוב הנהגים צריכים מעט לתרגל את הנושא על מנת למצות את היכולת של הדאסטר לטפס בעלייה. במצב של 'סטוק' (כלומר חדש מהחברה) הפגושים מקדימה ומאחור הם יהוו את המגבלה בטיפוס לפני שההילוך הראשון יכנע לשיפוע. אני מניח שבהמשך יציעו סדנאות השיפורים את המיגונים ויחליפו את הפלסטיקה שבתחתית הפגוש לאלומיניום קשוח שישפר את זווית הגישה ובעיקר יוריד את החשש מלפגוע בפלסטיק.
הדאסטר החדש דומה במידותיו החיצוניות לדאסטר היוצא, אבל חלוקת המרחב הפנימי שונתה במעט ובזכות זאת שופר המרחב לנוסעים מאחור. המסך התרומם מעלה, נוספו כמובן מערכות בטיחות מתקדמות - שזה היום חובה בתקן האירופאי, וטוב שכך!
ובפנים העיצוב הפך, לדעתי, ליפה יותר, נשאר קשוח, אך פחות ספרטני ומדבר באותה השפה.
אהבתי את התוספת הפשוטה של 8 נקודות רב תכליתיות הנקראות בפי היצרן - YOUCLIP. להן אפשר לחבר מספר אביזרים לנוחות הנהג והנוסעים כמו תושבת (עריסה) לטלפון הנייד, מנשא לטאבלט, פנס, מחזיק כוסות ווים לתלייה ועוד. כמה פשוט, כך מוסיף לשימושיות. בחלק מהדגמים מגיע עם הרכב ובחלק אפשר לרכוש ולהוסיף נקודות ואביזרים ברכב.
הנעה ורמת גימור
|
מחיר כולל מע"מ |
DUSTER TCe 130 2X4 EXPRESSION |
139,990 |
DUSTER TCe 130 4X4 EXPRESSION |
155,990 |
DUSTER TCe 130 4X4 EXTREME |
169,990 |
DUSTER Hybrid 140 EXPRESSION |
155,990 |
DUSTER Hybrid 140 JOURNEY |
169,990 |
DUSTER Hybrid 140 EXTREME |
171,990 |
7 תגובות
1
אורח/ת - roadrunner
היום ב 07:13
זאת כתבה או פרסומת? במחיר הזה יש דברים הרבה יותר טובים .
2
Ogash Ofer
היום ב 07:21
זאת כתבה או פרסומת? במחיר הזה יש דברים הרבה יותר טובים .
"3
אורח/ת - הדאסטר האחרון שיהיה לי- שנת 2018
היום ב 14:03
לכו תחפשו במחירים האלה פריסבי
4
אורח/ת - ג'יפונאי מתחיל
היום ב 15:46
במחיר הזה יש את הג'ימני עם שלדת סולם ו2 סרנים חיים מה שאין לדאסטר🤷♂️
5
אורח/ת - אלדד
היום ב 17:11
זאת באמת לא כתבה על יכולות השטח של הדסטר. מה העיצוב שייך לכאן ?
6
אורח/ת - אחלה פרסומת
היום ב 17:46
אני נוסע ביומיום על דאסטר 2018 והייתי באולם התצוגה.
הספסל האחורי מרגיש צפוף יותר בדגם החדש.
7
אורח/ת - בדיחה
היום ב 20:56
אשכרה וויתרו על מנוע המרצדס המוצלח ודחפו את הזבל של רנו , צרפתים עם אף למעלה זה למה רנו בחיים לא תהיה מותג אמין
תגובות