
רכב העל החדש בשושלת V12 של פרארי, נחשף באירוע אקסקלוסיבי. הדגם שהגיע לישראל מתאים לנהיגת מסלול וגם לנהיגה יומיומית
יבואנית פרארי לישראל השיקה את פרארי 12 צ'ילנדרי באירוע אקסקלוסיבי ללקוחות החברה שנערך בתל אביב. פרארי 12 צ'ילנדרי (באיטלקית דו-דיצ׳י צ׳ילינדרי – 12 צילינדרים), שנחשפה במרוץ הפורמולה 1 במיאמי, היא מחווה לשושלת ה-12 צילינדרים של פרארי, שהחלה ב-1947 עם הרכב הראשון של פרארי, ה-125S ומשלבת בין דגמי העבר של החברה עם השפה העיצובית החדשה.
הפרארי 12 צ'ילנדרי הראשונה שנחתה בישראל ומחירה עומד על למעלה מ-3.5 מיליון ₪, היא רכב GRAND TOURER מרכב קופה, המתאים לנהיגת מסלול וגם לנהיגה יומיומית. לרכב צבע חיצוני (אחד משלושת צבעי השקה) בשם ROSSO IMOLA וצבע פנימי דו גווני – BLUE STERLING ו-NERO עם תפרים ניגודיים בצבע.
לפרארי החדשה מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים המספק 830 כ״ס ו-67.8 קג״מ, המאפשרים תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב-2.9 שניות ותאוצה מ-200-0 קמ"ש תוך פחות מ-7.9 שניות, כשמהירות הרכב המרבית היא מעל 340 קמ"ש. אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה האחורית המתקדמת של פרארי עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני. פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעירה של 12 הצילינדרים.
מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, פיסלו את יצירת המופת הזו המתמקדת בעיצוב מודרני, אלגנטי המשולבים עם יעילות אווירודינמית. הממדים, למעט האורך, דומים לקודמותיה אבל החזית המצודדת והפרופיל החלק מדגישים את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי.
חזית הרכב מציגה אלמנטים מפורסמים מדגם ה-365 DAYTONA GTB/4 משנות ה-70. הגריל הקדמי כולל פס דק הכולל את פנסי ה-DRL הרחבים, ובין הפנסים ישנו פס שחור שמזכיר את חזית ה- DAYTONA הקלאסית. יחידות התאורה נראות כממשיכות מאחורי הגלגלים הקדמיים, מה שיוצר הקבלה לפגושי הכרום המפורסמים משנות ה-60.
החזית האחורית של הרכב מציגה פנסים אחוריים עם יחידות תאורה צרות במיוחד ופס אור דינמי ביניהן, ומעליהן חלקו העליון של תא המטען מקבל עיצוב בגימור שחור, שכולל גם שתי תעלות אוויר דינמיות במטרה לתעל את האוויר מעל חלקו האחורי של הרכב לפי המהירות לצורך יצירת כוח הצמדה אופטימלי.
את עיצוב הרכב משלימים חלקי מרכב חיצוני מסיבי פחמן כגון ספוילר קדמי, חצאיות צד ודפיוזר אחורי, וכן לרכב גג פנורמי וסופיות אגזוז מטיטניום. בנוסף לרכב חישוקים קלים בקוטר 21 אינץ' מקדימה ומאחורה בגימור יהלום שחור מבריק עם ברגים מטיטניום.
בשלדה החדשה קיימים מספר חידושים ושדרוגים של פרארי כגון מערכת ההיגוי האחורי בגרסה חדשה, מערכת ה-ABS Evo לשיפור תגובת הבלימה בכל מצב נהיגה וכן מערכת ה-Brake By Wire, שמחברת בין מערכת הבלימה לדוושת הבלם בצורה אלקטרונית ומאפשרת שליטה מיטבית על ביצועי הרכב. בלמי הקרבון קרמיים מספקים ביצועי בלימה משל 31.4 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ״ש.
פנים הרכב כולל הגה ופאדל שיפטס מסיבי פחמן עם נורות לד להחלפת ההילוכים, 2 מושבים ספורטיביים גדולים ומרווחים, מעור ומאלקנטרה בעיצוב DAYTONA עם 18 כיווני חשמל המאפשרים אופצייה למסאז׳, חימום ואוורור למושבים וביניהם תעלה מרכזית מסיבי פחמן. לוח המחוונים עוצב בקפידה וכולל שלושה מסכים דיגיטליים מופרדים לחלוטין – אחד בגודל 15.6 אינץ' לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל״ד גדול במרכזו, מסך תצוגה מול הנוסע בגודל 8.9 אינץ' ולראשונה במכונית ספורט עם מנוע V12 בפרארי - מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ' השולט על כל מערכות הרכב, בהן מערכת המיזוג, כיוון הכיסאות, המולטימדיה ומערכת השמע משודרגת של BURMESTER עם 15 רמקולים.
בפרארי 12 צ'ילנדרי מערכות הנהיגה המתקדמות המבוססות על טכנולוגיה שנלקחה מגרסת הקצה של ה- 812 Competizione, עם התאמה לדגם החדש - היגוי אחורי אקטיבי ועצמאי לכל גלגל וחיישן השלדה 6DS העובדת עם מערכת דינמיקה רוחבית הנקראת FDE 2.0.
תגובות