
אאודי מציגה את הדור החדש של A6, בשלב זה בגרסת סטיישן, או אוואנט בשפה של אאודי
הכינוי אוואנט לדגמי הסטיישן של אאודי הופיעה לראשונה כבר בשנת 1977 ומאז משויך לדגמי סטיישן גדולים ומתוחכמים עם ביצועים מרשימים. כעת, חושפת אאודי את A6 אוואנט החדשה, גרסת הסטיישן של רכב הסלון החדש שלה, בשלב זה עם מנועי בעירה פנימית בלבד, חלקם עם מערכת Mild Hybrid.
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת PPC של אאודי אותה היא חולקת עם A5 החדשה בין השאר. הוא אווירודינמי במיוחד עם נתון מקדם גרר של 0.25 הודות לספויילר ודיפיוזר אחוריים ולחצאיות בצידי הרכב. יש לו חרטום מרשים עם גריל גדול וכונסי אוויר ועיצוב כוחני ומלוטש – הבידול ביחס לגרסה החשמלית בולט במיוחד בגריל הקדמי. יחידות התאורה הן בטכנולוגיית OLED מתקדמת שגם יוצרות את חתימת האור של אאודי באופן בולט. האורך הכולל של האוואנט החדשה הוא 4.99 מטרים, תוספת של 60 מ"מ ביחס לדגם הקודם, מרחק הסרנים עומד על 2.927 מטרים (20 מ"מ פחות מאשר בעבר) והרוחב הוא 1.88 מטרים ללא מראות.
היצע יחידות ההנעה כולל בשלב זה שלושה מנועים: TDI 4 צילינדרים בנפח 2.0 עם 204 כוחות סוס, TFSI 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם 204 כוחות סוס או TFSI 6 צילינדרים 3.0 ליטר עם הספק מרבי של 367 כוחות סוס. מנוע הבנזין הבסיסי מגיע בגרסת הנעה קדמית בלבד, מנוע הדיזל עם הנעה קדמית או כפולה והמנוע החזק עם הנעה כפולה בלבד. מנועי הדיזל והבנזין החזק מצוידים במערכת MHEV שמספקת תוספת של 24 כוחות סוס ו-23.4 קג"מ של מומנט בעת זינוק או תאוצה. המערכת מאפשרת גם נהיגה חשמלית בעת חניה ותמרון, בנהיגה עירונית איטית או בשיוט ומסוגלת גם לאחזר עד 25 kW של אנרגיה באמצעות בלימה רגנרטיבית. מנוע הטורבו-בנזין החזק משודך לתיבת S tronic כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה ומאפשר תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 4.7 שניות בלבד.
הדגם החדש צפוי להיות דינמי כפי שאאודי הרגילו אותנו עם גרסאות האוואנט שלהם וכאופציה ניתן לבחור במערכת מתלים אדפטיבית ובהיגוי לסרן האחורי בגרסאות ההנעה הכפולה (קוואטרו). מערכות המתלים וההיגוי הוקשחו ושודרגו ביחס לדגם הקודם.
תא הנוסעים רחב הידיים והמפואר כולל גג זכוכית פנורמי עם "וילון דיגיטלי" לעמעום, תצוגה עילית, מערכת שמע של Bang & Olufsen ומערכת בקרת אקלים 4 אזורים כאופציה, מערכת מולטימדיה בשילוב ChatGPT ועוד. הארסנל הדיגיטלי כולל בין השאר לוח מחוונים ''11.9 ומסך מרכזי קעור ''14.5, כאופציה ניתן להוסיף מסך ''10.9 לנוסע מלפנים. תא המטען מכיל עד 503 ליטרים של מטען ומחיצה מתא הנוסעים כסטנדרט. ניתן להגדיל את הקיבולת ל-1,534 ליטרים על ידי קיפול המושבים האחוריים.
עד כמה שהאוואנט נראית אטרקטיבית, הרלבנטיות לשוק הישראלי שאינו חובב סטיישנים לא גבוהה במיוחד. החשיבות מבחינתנו היא בעיקר ברמיזה ל-A6 סדאן הבאה ואולי גם לגרסאות אולרואד מוגבהות שיוצגו ככל הנראה במהלך החודשים הקרובים. .
תגובות