
חברת טויוטה השיקה מגוון של דגמים חדשים בפורום קנשיקי 2025 באירופה. בין הדגמים השיקה טויוטה רכבים חשמליים חדשים, טכנולוגיות מתקדמות וצעדים לעבר ניטרליות פחמנית
לאחר הפסקה של שש שנים, TGR תשוב ב-2025 למסלול הנירבורגרינג, תוך שיתוף פעולה ראשון עם ROOKIE Racing – נבחרת פרטית שנוסדה במטרה לפתח כלי רכב טובים יותר ולטפח כישרונות נהיגה.
טויוטה חושפת דגם קונספט עם מנוע 4 צילינדרים, מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר, הממוקם במרכז הרכב – פיתוח שנועד לבחון גבולות חדשים בביצועים. המהדורה המיוחדת, שכבר זמינה להזמנה, מגיעה עם חבילה משופרת בהשראת עולם הספורט המוטורי.
רכב הקונספט טויוטה FT-Me הוא כלי רכב חשמלי קומפקטי המונע על ידי סוללה שנועד להתמודד עם אתגרים של סביבות אורבניות מתפתחות. עיצוב פרימיום, יכולת התאמה אישית ורב תכליתיות נועדו לענות על צרכים של משתמשים שונים.
ה-FT-Me כולל טכנולוגיה מתקדמת עם גג ועליו פאנל סולארי שיכול לטעון את הסוללה העיקרית ולהוסיף טווח נסיעה של 20 עד 30 ק"מ ליום בסביבות עירוניות.
נוסף לדגמים אלו, חושפת טויוטה שלושה דגמים חשמליים חדשים: +C-HR החשמלי החדש בקטגוריית SUV קומפקטי, זאת לצד bZ4X החדשה והאורבן קרוזר החדש לחלוטין.
כלל הדגמים צפויים לצאת לשוק האירופאי כבר ב-2025 ובהמשך להגיע לישראל.
טויוטה +C-HR החדשה פותחה מרכב הקונספט של SUV הקומפקטי שהוצג ב-2022. מדובר ברכב פנאי קומפקטי חדש, חשמלי לחלוטין. טכנולוגיית מערכת ההנעה החשמלית משותפת ל-bZ4X החדש, לרבות האופציה לבחור בין שתי יכולות סוללה שונות (קיבולת ברוטו של 57.7 ו-77 קוט"ש) ומערכות הנעה עם הספק הנע בין 167 ו-343 כוח סוס DIN.
bZ4X היה הדגם החשמלי הראשון המונע על ידי סוללה שפותח על בסיס eTNGA. זהו רכב בקטגוריית רכבים גדולים (סגמנט D) עם אופציה להנעה X-MODE של כל הגלגלים.
ה- bZ4X, שהושק לראשונה ב-2022, יעבור שיפורים ויזואליים וטכניים משמעותיים בדגם החדש של 2025. הדגם החדש יציע ללקוחות בחירה בין שני מארזי סוללת ליתיום-יון עם קיבולת שונה (קיבולת ברוטו של 57.7 ו-73.1 קוט"ש), מנועים חשמליים חדשים עם הספק של עד 343 כוח סוס DIN/ 252 קילווט, מטען 22 קילווט חדש (אופציונלי) ותכונת pre-conditioning של הסוללה לטעינה מהירה יותר, כל זאת לצד עדכוני תוכנה לתכנון מסלול נסיעה חכם ממוקד רכב חשמלי.
אורבן קרוזר הוא רכב SUV קומפקטי חדש לחלוטין שפותח מרכב הקונספט של SUV אורבני שהוצג בשנת 2023.
ניתן לבחור בין שתי אפשרויות סוללה (קיבולת ברוטו של 49 ו-61 קוט"ש), שתיהן עושות שימוש בטכנולוגיית ליתיום-יון פוספט. נוסף לכך ניתן יהיה לבחור בין הנעה קדמית להנעת 4X4.
בפורום קנשיקי טויוטה הצהירה כי היא מתכוונת להמשיך להרחיב את היצע הדגמים החשמליים המונעים על ידי סוללה שלה, זאת במטרה להשיג את שאיפתה לחשוף 6 דגמי חשמליים חדשים עד סוף 2026.
תגובות