כביש / ספורט > כתבות

לקסוס מציגה את RZ המחודש

מתיחת פנים לרכב הפנאי החשמלי של לקסוס, בתפריט: טווח נסיעה ארוך בעד 20%, גרסת קצה ספורטיבית ומנגנון היגוי חדשני

כשלוש שנים לאחר השקתו של רכב הפנאי החשמלי RZ, לקסוס מעבירה אותו מקצה שדרוגים ומציגה את הדגם המחודש. RZ החדש זכה למערכת הנעה חשמלית משודרגת עם ביצועים, טווחי נסיעה וזמני טעינה משופרים. חוויית הנהיגה אמורה להיות ספורטיבית ומערבת יותר הודות למנגנון היגוי חדש Steer-By-Wire, שיפור של מערכת הנעה הכפולה ומצב נהיגה Manual Drive חדש. כמו כן, התווספה גרסת קצה ספורטיבית RZ550e F Sport עם ביצועים מרשימים ובידול עיצובי משאר הגרסאות. מבחינה עיצובית ההבדלים ביחס לדגם הקודם אינם גדולים וגם המידות נותרו ללא שינוי.

image

סוללה חדשה בעלת קיבולת של 76.96 קווט"ש מאפשרת הגדלה של הספקי המנועים ושל טווחי הנסיעה. גרסת RZ350e מציעה עתה 224 כ"ס וטווח נסיעה של 575 ק"מ (20% יותר), גרסת RZ500e 380 כ"ס וטווח של 500 ק"מ (תוספת של 14%) וגרסת RZ550e F Sport החדשה 408 כוחות סוס וטווח של 450 קילומטרים. שתי הגרסאות החזקות מצוידות בשני מנועים ובהנעה כפולה, התאוצה מאפס למאה בגרסת הקצה נעשית תוך 4.4 שניות בלבד.

הדגם המחודש זכה גם למערכת היגוי חדשה Steer-By-Wire, לראשונה בלקסוס, עם התאמה של ההיגוי למהירות הנסיעה והגה בעל עיצוב חדשני שמאפשר הפנייה שלו בעד 200 מעלות. מערכת ההנעה הכפולה DIRECT 4 שודרגה גם היא ועתה היא מחלקת את המומנט בין 60:40 ועד ל-0:100 בין הצירים האחורי והקדמי. לחוויית הנהיגה אמור לתרום גם מצב Manual Drive שאמור לספק תחושה של נהיגה במכונית בעלת תיבת הילוכים ידנית (בעזרת משוטים בצידי ההגה) עם 8 יחסי העברה וירטואליים ופסקול של רעש מנוע. בנוסף מדווחת לקסוס על שיפור של מערכת המתלים, קשיחות השלדה ובידוד הרעשים.

image

גרסת F550e F Sport החדשה מציעה לא רק את ההספק הגבוה ביותר והביצועים הטובים ביותר אלא גם בידול עיצובי בדמות פגושים שונים, חישוקים ייעודיים וסביבת נהג ספורטיבית יותר עם מושב משודרג, דוושות אלומיניום ועוד.

image

לקסוס RZ המחודש הוצג בבלגיה ויוצע למכירה באירופה כבר בסתיו הקרוב, אלינו הוא אמור להגיע רק בשנה הבאה.