
קיה סורנטו מושק בישראל לאחר שעבר מתיחת פנים הכוללת - 6 מקומות ישיבה, כולל 2 מושבי קפטן בשורה השניה, יחידת הנעה היברידית ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות
קיה סורנטו, אחד מרכבי ה-SUV הגדולים (6-7 מושבים) שנמבר בישראל לכ-13,000 רוכשים, ישווק מעתה בגרסה היברידית חדשה, ברמת אבזור גבוהה ועם 3 שורות מושבים.
לראשונה בישראל, ישווק קיה סורנטו בגרסת 6 מושבים, הכוללת צמד מושבי קפטן בשורת המושבים השניה, בנוסף לשורת מושבים שלישית.
הסורנטו מבוסס על הדור החדש של פלטפורמת דגמי ה-SUV בגודל בינוני של קיה.
מארז הסוללות של הסורנטו ההיברידית ממוקם מתחת לרצפת תא הנוסעים, מתחת לנוסע הקדמי ולא מתחת לרצפת תא המטען. דבר זה מאפשר ל-SUV להציע מרחב נדיב ל-6 נוסעים וכן נפח מטען רחב גם כן - עד 813 ליטר. כשכל 6 המושבים במקומם, נפח תא המטען הוא - 179 ליטר .
הסורנטו מגיע עם מערך משופר של מערכות סיוע לנהג. מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) של קיה מסייעות להפחתת חלק גדול מהסכנות והמתחים הקשורים לנהיגה.
מגוון מערכות ה-ADAS בסורנטו החדש כולל את טכנולוגיית הסיוע למניעת תאונה קדמית (Forward Collision-Prevention-Assistant - FCA) של קיה עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב. מערכת זו מזהה גם תנועה מתקרבת בעת פנייה בצומת.
בנוסף, מערכת סיוע למניעת התנגשויות בשטח מת (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist –BCA), מערכת חכמה להגבלת המהירות (Intelligent Speed Limit Assist – ISLA), בקרת שיוט חכמה שלומדת את אופי הנהיגה (Smart Cruise Control with Machine Learning–SCC), מערכת שמירה על נתיב (Lane Following Assist –LFA) והתראת תשומת לב של הנהג (Driver Attention Warning – DAW) .
נוסף לכך הסורנטו מצויד במערכת התרעה, מבוססת חיישן, אשר מזהה תזוזה בחלל הרכב לאחר הנעילה, ע"מ למנוע מצב שבו ילד נשכח בתוך הרכב.
סייען יציאה בטוחה (Safe Exit Assist ) של הסורנטו מונע את פתיחת הדלתות האחוריות אם הרכב מזהה סכנה שמתקרבת מאחור, כגון רוכב אופניים או רכב אחר.
הסורנטו כולל 9 כריות אוויר (שתי כריות אוויר קדמיות, שתי כריות צד המותקנות בצידי מושבי השורה הראשונה והשניה, כריות וילון צדיות עם חיישן התהפכות וכרית אוויר לברכי הנהג).
הסורנטו Hybrid מונע על ידי חטיבת הינע מחושמלת מסוג 'Smartstream', המשלבת מנוע 1.6 ליטר T-GDi בהספק של 180 כ"ס עם מארז סוללות ליתיום-יון פולימר 1.49 קוט"ש ומנוע חשמלי של 44.2 קו"ט.
חטיבת הינע מחושמלת זו מייצרת 230 כ"ס ומומנט מרבי של 350 נ"מ, ומשלבת פליטת CO2 נמוכה. מנוע ה-1.6 ליטר T-GDi כולל את טכנולוגיית תזמון פתיחת השסתומים המשתנה ברציפות (CVVD) של קיה, המווסתת את משך פתיחת השסתומים בהתאם לתנאי הנהיגה, במקום להיפתח לפרק זמן קבוע.
הכוח מועבר באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים באמצעות התקן חשמלי המותקן בתיבת ההילוכים, דבר המאפשר העברת מלוא ההספק של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי במקביל, עם אובדן אנרגיה מינימלי. הסורנטו Hybrid מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ומגיע למהירות מרבית של 193 קמ"ש.
מחיר:
תגובות