אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

פאן אמריקה - ​אופנוע האדוונצ'ר הראשון של הארלי דווידסון​

אלי מוסקוביץ כותב על ​אופנוע האדוונצ'ר הראשון של הארלי דווידסון​ לאחר כארבעה חודשים של רכיבה.
סקירה של רוכב בעל ניסיון: Pan America 1250 Special

1744609386905


ארבעת ​החודשים הראשונים שלי עם הארלי פאן אמריקה. מאחר שאין הרבה חומר כתוב על האופנוע​ בעברית, וגם אין כל כך הרבה על הכביש, חשבתי לכתוב כמה מילים לתועלת הציבור. ואתחיל בגלוי נאות, לצערי אני לא שותף ולא מקבל כסף מאף גורם.


רכשתי את האופנוע, הארלי פאן אמריקה ספיישל שנת 2023, יד ראשונה, עם 13,000 ק"מ מאישימוטו בעסקת טרייד אין​ בדצמבר 2024.
האופנוע הקודם שלי היה דוקאטי מולטיסטראדה 1260s שנת 2020​, והיו לי עוד הרבה אופנועים בכמעט ארבעה עשורים כרוכב.
​אז קודם כל - ​החבר'ה מאישימוטו מומלצים בחום!!


​סיפור המעשה:

כשהגעתי לאישימוטו לא עלה בדעתי בכלל הפאן אמריקה, באתי לראות אופנועים אחרים בכלל.
כשהציגו אותו בפני, וואלה לא התלהבתי.
דוגרי, פרצוף מאתגר יש לו, פס תאורה כמו של אופנועי קאסטום, ואני בכלל באתי לראות אדוונצ'ר.​...מה זה היצור הזה?
אבל ככל שהסתכלתי עליו יותר, ככה הוא נראה לי הגיוני יותר.
ואז התיישבתי עליו.
איזה כיף, אני מגיע עם 2 כפות הרגליים פיקס לרצפה, ועוד נשאר גובה ספייר.
לא שאני נמוך, אני 1.78 מטר, אבל ממש חשובה לי הגעה לרצפה עם כל כף הרגל באופן מוחלט, נותן לי בטחון.
נקצר,
אחרי 10 דקות סגרתי את העסקה.
הגעתי אחרי יומיים​ לקחת אותו​, לאחר שהתקינו לי 3 ארגזים, פנסי ערפל ועוד, זה היה ביום הכי גשום בשנה, וכך רכבתי ​רכיבה ראשונה בגשם על אופנוע חדש בשבילי, מדרום תל אביב עד הבית רמת הגולן.
​אני לא כל כך טוב בדחיית סיפוקים.
​כיף גדול לא היה, אבל דוקא ההכרות בתנאים קשים עשתה לנו טוב ביחד.

1744609386023

בלי טיפה מספרים ממש בקצרה, ונתונים טכניים מינימליים אי אפשר:

הארלי דווידסון​ פאן אמריקה 1250 ספיישל


​האופנוע יצא לשוק בשנת 2021, וכבר באותה שנה כבש את טבלת מכירות האדוונצ'ר בארה"ב.
זכה כאופנוע השנה לשנת 2021 של מוטורסייקל דוט קום, וכן כאופנוע האדוונצ'ר של השנה של המגזין המאד נחשב סייקל וורלד.
​הדבר הזה מגיע עם מנוע וי טווין , מקורר נוזל 1250 סמ"ק , שיודע לתת 150 כ"ס בסל​"ד נמוך יחסית.
150 כ"ס להארלי - זה לא משהו שיש להקל בו ראש​, זהו המנוע החדש של הארלי, רבולושן מקס. לא תמצאו בו את רעש הפקפק של מנועי ההארלי המוכרים, זה מנוע אחר לגמרי.
משקל רטוב: 254 ק"ג.
גלגלים:​ "19 מקדימה ו "17 מאחורה - אדוונצ'ר קלאסי.
מיכל דלק: 21 ליטר.
גובה כסא: 850 מ"מ במצב הנמוך, שיורד הידראולית באופן אוטומטי לכ 790 מ"מ בעצירה.
​כן כן, לפאן אמריקה ישנה מערכת הנמכה אוטומטית, שגם ניתנת לביטול, שמנמיכה את האופנוע אוטומטית בעצירה.​ מדהים​. לדעתי הוא האופנוע הראשון שמציע את המערכת הזו, שקיימת בדגם הספיישל.
7 מצבי רכיבה - כביש, ספורט, גשם, שטח, שטח נוסף הניתן לכיוונון עצמי, ועוד 2 מצבים נוספים לכיוונון עצמי. הכל אינטואיטיבי, לא מסובך, ובלי עשרות מסכים מיותרים.

1744609387480


איך זה נוסע?

במילה אחת - טוב.
בשתי מילים - טוב מאד.
אופנוע חזק, מהיר מאד, מפנק, מאד טכנולוגי.
מומנט חזק מאד, אין בעיה להכנס לכיכר ברביעי, וגם להצליח לצאת ממנה.
אין בעיה להאיץ בהילוך שישי, גם במהירות שלא נכתוב כאן.
מאד נוח בנסיעות ארוכות - אופנוע שמת על ארגזים, ופשוט מבקש אותם.
רכבתי איתו בשבילי עפר הדוקים, ציר הנפט בגולן, מעלה עקרבים, ועוד ועוד בכיף גדול - אופנוע אדוונצ'ר אמיתי.
לא הייתי נכנס איתו לשטח קשה, אבל זה אני...יש סרטונים אללה יוסטור מה עושים איתו.
המערכת שמנמיכה את האופנוע (שנקראת ARH) מדהימה, משרה הרבה בטחון - אני אהבתי מאד.
וכן, לא פחות חשוב - האופנוע מושך מבטים, ואי אפשר שלא לשים אליו לב.
היינו בחניה כמה אופנועים, מהם מרשימים מאד, חדשים ונוצצים, גם גרמנים....וכולם הסתכלו מה זאת החיה הזו שלא מבינים מה היא.
אחד שואל אותי - איזה קווסאקי זה?
השני - וואלה שכרתי אותו בארה"ב - אופנוע מדהים.
השלישי - לא מזהה בכלל איזה אופנוע זה...כי דוגרי, מי שלא מתקרב מאד, זה פשוט לא כתוב.
1744609386389


ומה פחות מוצלח?

אז יש גם דברים שיש עוד מה לעבוד עליהם:
המצבר רגיש, כך גם מדווחים פורומים מחו"ל, לאחר הקניה הבנתי שהמצבר שלי עייף, והוא הוחלף לי במוסך היבואן על חשבון אישימוטו במסגרת אחריותם על הרכישה - בלי בעיה - שאפו!!
רגלית צד - כנראה קצת קשה לתכנן רגלית צד שתתמוך באופנוע כבד שמנמיך 6 ס"מ בזמן עצירה, ושיתאים גם למצב שמבטל את ההנמכה, מה שגורם להורדת רגלית צד כשהאופנוע מונמך לדבר טיפה מאתגר, מעצבן, אבל מתרגלים לזה.
לדעתי לפחות, שווה להתמודד עם הרגלית, אבל לקבל אופנוע נמוך ומשרה בטחון.
מגן רוח - מבצע את העבודה טוב, גובה מצוין, אבל מרגיש שהיה אפשר לעשות אותו יותר טוב ומוצק.

1744609387148

לסיכום, למי האופנוע מיועד:

למי שכבר ראה וחווה אופנועי אדוונצ'ר וחושב שכבר ראה הכל.
למי שמחפש אופנוע אדוונצ'ר חזק וטכנולוגי, שאין לכולם. שלא הולך אחרי העדר, ומוכן לנסות משהו טיפה אחר.
למישהו שמחפש אופנוע אדוונצ'ר נגיש שמאפשר 2 רגליים מוצקות על הקרקע, אם מפאת גובהו או גובהה, או סתם לביטחון.

למי האופנוע לא מיועד:

למי שמחפש אופנוע שיש לכולם.
למי שמחפש אופנוע שכולם יודעים לטפל בו.
לא מתאים כאופנוע אדוונצ'ר ראשון - כי אז האופנוע לא יוערך מספיק בהשוואה לאחרים.
לא מתאים למי שרוצה להיות ראשון בפתיחה ברמזור, או רוכב עם קפקפים וטי שירט.

image

צילום: יצרן

שורה תחתונה - מומלץ מאד!

מחיר - לא זול.
שש ספרתי - לדעתי חדש ניילון עולה כ 165,000 ש"ח, משהו כזה...אל תתפסו אותי במילה, אני קניתי משומש.
אבל יש משומשים, ויש מבצעים לפעמים, ויש גם לדעתי יד ראשונה רשום יבואן.

נסו ותהנו.

image

צילום: יצרן

השוואתי קצר:

נשאלתי בפרטי וגם בתגובות איך הוא לעומת הדוקאטי מולטיסטראדה 1260S:
באמת שכחתי להתייחס לזה וזה חשוב,
אז ככה:
המולטי אוהב סל"ד גבוה ומהירות, וההארלי אוהב מומנט וסל"ד נמוך.
עם המולטי אתה צריך להוריד בכיכר לשני, בהארלי תעשה את זה ברביעי.
עם המולטי אתה חייב "לשחק" יותר עם ההילוכים כדי לקבל כח, שבהארלי זמין לך הרבה יותר.
הגימור של המולטי יותר מעודן ופלסטיקי, בעוד שהגימור של ההארלי יותר מחוספס ומתכתי.
בסיכום פשטני - המולטי הוא האיטלקי החתיך הרזה והשרירי עם החליפה הג'ל בשיער והאו-דה-פורפיום. ואילו ההארלי הוא האמריקאי החתיך, המוצק והשרירי, עם הג'ינס, הטי שירט הצמוד והזיפים.

image

צילום: יצרן

תודה לאלי מוסקוביץ על הסקירה והתמונות

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - בועז דבוש

17 באפריל ב 00:12

בסוף אופנוע זה קודם כל חיבור בין הרוכב למכונה,אחר כך חשוב המועדון והחברה שמאחורי ומוסכים השירות,מי שמצא אחד שכזה,אני מקנה בו,אה כן,גם אני רוכב מעל 40 שנה-:)

2

Ogash Ofer

17 באפריל ב 07:32

אורח/ת - בועז דבוש כתב/ה:
"

בסוף אופנוע זה קודם כל חיבור בין הרוכב למכונה,אחר כך חשוב המועדון והחברה שמאחורי ומוסכים השירות,מי שמצא אחד שכזה,אני מקנה בו,אה כן,גם אני רוכב מעל 40 שנה-:)

"
ברור. חיבור טוב לאופנוע, למראה, לצליל עושה את ההבדל.

3

אורח/ת - חנני נדב

17 באפריל ב 09:42

רכשתי לפני שבועיים Pan ameriac עם 1200 ק"מ.
הכתבה עזרה לי מאוד להבין יותר על האופנוע.
תודה ונהיגה זהירה ובטוחה

נגישות