
סבב נוסף של אליפות ישראל בענף הדראג הסתיים בהצלחה עם קהל רב שהגיע לצפות בכ-90 נהגים שהתחרו ביניהם לאורך מסלול של 402 מטרים
ה-Race Masters, אליפות ישראל במרוצי דראג, נערך בחול המועד פסח, בימים 15-17 באפריל, חזרה לאחר פגרה של מעל שנה בעקבות מלחמת חרבות הברזל. עשן צמיגים ומנועים רועמים הפרו את השלווה המדברית של ערד, שהפכה למוקד עליה לרגל של אלפי חובבי מוטוריקה במשך שלושה ימים.
מרוץ דראג הוא מרוץ הנערך בקו ישר בו הרכבים מוזנקים ממצב סטטי, בזוגות, באמצעות רמזור. אורך המרוץ הינו 402 מטרים (רבע מייל) והמנצח בכל סבב עולה לשלב הבא עד אשר מוכתר הנהג והרכב המהירים ביותר בכל קטגוריה. בעקבות המרוץ, העיר ערד התעוררה לשלושה ימים רוויים באקשן, בעשן, בצלילי מנועים ובאדרנלין של "קרבות ראש בראש" נגד השעון של הנהגים והרכבים הכי מהירים בישראל לרבע מייל.
כ-90 מתחרים הגיעו לערד עם רכבים נדירים אשר בבנייתם והתאמתם למרוץ הושקעו משאבים רבים, כחלק מההכנות הקדחתניות שנערכו במהלך הפגרה. מנחת ערד, בו התקיים האירוע לראשונה, עבר סלילה מחודשת, מה שתרם לשיפור בזמני המיאוץ והמהירות הסופית בקו הסיום. הקהל הגדול שגדש את היציעים המוצלים נהנה מראות מצוינת למסלול המרוץ, תצוגות מכוניות, דוכני מזון כשרים ומופעי ראווה מוטוריים בהפסקות.
בנוסף לשלושת הקטגוריות המוכרות הכוללות: הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כפולה, במרוץ נפתחו 4 קטגוריות נוספות, המחלקות את המתחרים לפי זמנים. הקטגוריות הנוספות עזרו להנגיש את הענף הייחודי למתחרים נוספים, והן יצרו עניין רב בקרב הקהל. כאשר רכבים בעלי הנעות שונות התחרו אחד בשני. מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, כיבד את האירוע בנוכחותו ואף העניק גביע לבנו, אליאב זוהר, שזכה במקום השני בקטגוריית 11-12 שניות.
הזמן המהיר ביותר, שלמעשה קבע את שיא המסלול הרשמי, עמד על 8.489 שניות, והוא נקבע על ידי עוני חגלי באאודי RS3 שלו. בסופו של דבר, לאחר קרבות הניפוי, ניצח את קטגוריית ההנעה הכפולה נתן דהן, שנהג בניסאן GTR של אלי אלבג כאשר חצה את קו הסיום בזמן של 8.737 שניות ובמהירות של 265 קמ"ש. מולו התחרה עטיה עבדאללה באאודי RS3, שקבע זמן מהיר יותר של 8.558 שניות, אבל זמן התגובה האיטי יותר בזינוק הביא אותו למקום השני.
את החגיגה המוטורית הנחה דורון קאופמן (Motorheads), שהוא הרוח החיה של ענף מרוצי הדראג בישראל והאחראי על התוכן והיח"ץ יחד עם שדרן הספורט בועז קורפל וניר דיגמי, דמות מוכרת בסצנת מרוצי הדראג. על הניהול המקצועי הייתה אחראית קבוצת מלמד מוטור ספורט - ספארקו ישראל.
תודות לשותפים לדרך ולנותני החסות:
מפיק התחרות: קבוצת מיכאל חן מרוצים
תגובות