כביש / ספורט > כתבות

יונדאי פליסייד, הדור הבא

יונדאי הציגה את הדור השני של רכב הפנאי הגדול שלה במסגרת תערוכת הרכב של ניו-יורק, ויש גם גרסת XRT PRO חדשה וייעודית לשטח

יונדאי פליסייד הוא רכב הפנאי הגדול של יונדאי שמיועד לשוק המקומי בקוריאה ובעיקר עבור השוק הצפון אמריקני. הפליסייד, ששווק בישראל בין השנים 2021-2023, הושק במקור בשנת 2018 ועתה מציגה החברה את הדור השני במסגרת תערוכת הרכב של ניו-יורק ותחת המוטו "Bigger, Better, Further" (גדול יותר, טוב יותר, רחוק יותר).

image

הדגם החדש אכן גדול מקודמו עם צמיחה משמעותית של 68 מ"מ בבסיס הגלגלים ו-64 מ"מ לאורך הכולל. העיצוב החדש אגרסיבי ומרשים מזה המוחלף, עם יחידות תאורה אנכיות, גריל עצום ממדים וקורה אחורית בגוון מתכתי. סרח העודף הקדמי קוצר ב-40 מ"מ והעיצוב החדש מייצר עבור הפליסייד מקדם גרר נמוך לרכב פנאי כה גדול של 0.31 בלבד.

image

תא הנוסעים שהיה מרווח גם קודם, גדל אף הוא וכמו בעבר יש אפשרות ל-8 מקומות ישיבה או ל-7 נוסעים עם מושבי קפטן בשורה השנייה. סביבת הנהג עוצבה מחדש עם קונסולה מרכזית חדשה וצמד מסכי ''12.3, אבזור הנוחות (חלקו אופציונלי) כולל בין השאר מערכת שמע של Bose, מושבי שורה אחורית חשמליים, חימום ואוורור למושבים, טעינה אלחוטית ועוד.

image

חידוש מרכזי מגיע בתחום יחידות ההנעה עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים עם הספק של 287 כוחות סוס (מחליף את מנוע ה-3.8 ליטרים) שמשודך לתיבת 8 הילוכים ולמערכת הנעה כפולה או קדמית. לצידו, מוצעת לראשונה גרסה היברידית עם מנוע 4 צילינדרים 2.5 ליטר מוגדש 258 כ"ס לצד שני מנועים חשמליים שתורמים 90 כ"ס נוספים (הספק מרבי משולב של 329 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ). מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות ואמור להציע צריכת דלק נמוכה משמעותית מזו של גרסת ה-ICE. מערכת ההנעה הכפולה HTRAC® All-Wheel-Drive (AWD) שודרגה אף היא ומציעה כעת מצבי נהיגה חדשים – בוץ, חול, שלג וספורט, לצד מצב גרירה ייעודי.

image

חידוש משמעותי נוסף מגיע בדמות גרסה ייעודית לשטח בשם XRT PRO. לגרסה זו עיצוב מבודל עם גריל שונה וטבעות גרירה אדומות, זוויות גישה (20.5 מעלות) ונטישה (22.4 מעלות) משופרות ומרווח גחון גבוה יותר של 213 מ"מ. שינויים נוספים ביחס לגרסה הרגילה כוללים חישוקי ''18 עם צמיגי All-Terrain, מכסה מנוע "שקוף", בקרת ירידה במדרון, ריפודי עור ייחודיים, תגי XRT PRO ועוד.

image

הפליסייד החדש מרשים בעיצובו ויחידת ההנעה ההיברידית עשויה להיות אטרקטיבית במיוחד, אך אם לשפוט ממחירי הסנטה-פה החדש, תג המחיר שלו צפוי להיות גבוה למדי. מחירו של הדגם החדש יוכרז כשהוא יגיע לישראל, כבר בתחילת השנה הבאה.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יוני

23 באפריל ב 09:18

נראה מעולה!

2

אורח/ת - ג'יפאי חובב

23 באפריל ב 09:18

לי זה מזכיר לנד קרוזר
כנראה לא סתם הם מתקדמים לגרסת שטח

נגישות