
לקסוס בחרה בתערוכת הרכב של שנגחאי להצגת ES החדשה, בגרסאות היברידות וחשמליות
לקסוס ES היה הדגם השני של לקסוס שהוצג לראשונה לצד ה-LS עוד בשנת 1989. עתה, מציגה החברה את הדור השמיני של ה-ES במסגרת תערוכת הרכב של שנגחאי. ה-ES החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA GA-K החדשה שנועדה לתמוך ביחידות הנעה היברידיות וחשמליות בעת ובעונה אחת. הממדים גדלו באופן משמעותי ביחס לדור הקודם עם מרחק סרנים שצמח ב-80 מ"מ ל-2.950 מטרים, אורך כולל של 5.140 מטרים (165+ מ"מ) ורוחב של 1.920 מטרים (55+ מ"מ).
העיצוב שואב השראה מרכב הקונספט LF-ZC ומרעיון ה-Proactive Simplicity שמשלב בין מינימליזם עיצובי לבין הופעה נועזת ובולטת. ה-ES החדשה מציגה פרופיל דמוי קופה, חרטום מעוצב ויחידות תאורה בצורת L האופייניות ללקסוס מלפנים ומאחור.
תא הנוסעים מרווח מבעבר הודות לגידול במידות וסביבת הנהג מממשת את רעיון ה-Clean Tech x Elegance שמדגיש את האווריריות והניקיון העיצובי. הדגם החדש מציג מספר חידושים עבור תאי הנוסעים של לקסוס ובתוכם Responsive Hidden Switches שהם מתגים חדשניים המוטמעים בתוך הדשבורד וההגה, וה-Sensory Concierge, מערכת המשלבת בין מערכות המולטימדיה, בקרת האקלים והבישום, תאורת הפנים והמושבים ליצירת אווירה מותאמת אישית.
מכונית הסלון החדשה של לקסוס מוצאת בשתי גרסאות היברידיות ES300h ו-ES350h עם מנוע בנזין 2.0 ליטר ו-2.5 ליטר ומנוע חשמלי. ההספק המרבי המשולב עומד על 197 ו-201 כ"ס בהתאמה וניתן לבחור בהנעה קדמית או כפולה. הגרסאות החשמליות, ES350 ו-ES500 מציעות מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 224 או 342 כוחות סוס וטווחי נסיעה של 685 ק"מ ו-610 ק"מ בהתאמה. גרסת ES500 החזקה עם הנעה כפולה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות ושתי הגרסאות מאפשרות טעינה מהירה בעמדת DC 150kW.
בדומה ליצרניות יוקרה נוספות, עם ES החדשה לקסוס מבטלת את הבידול בין דגמים חשמליים להיברידיים או לא-חשמליים ומציעה סוגי הנעה שונים על בסיס אותה פלטפורמה, עם אותו שם דגם ועיצוב דומה. לצד זאת, החידושים המרכזיים ב-ES הם העיצוב החדש והנקי של סביבת הנהג והממדים המוגדלים.
שיווק לקסוס ES החדשה יתחיל באביב 2026 והיא אמורה להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.
תגובות