כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

טויוטה קורולה קרוס המחודש

טויוטה מציגה מתיחת פנים קוסמטית בעיקרה לרכב הפנאי הקומפקטי שלה – בישראל עוד השנה

טויוטה קורולה קרוס הוא אחד הדגמים הפופולריים של היצרנית היפנית בישראל, עם מראה ומאפיינים של רכב פנאי על בסיס הקורולה האלמותית. הדגם הושק במקור לפני כחמש שנים ועתה טויוטה מציגה את מתיחת הפנים המתבקשת.

image

לדברי טויוטה, העיצוב המחודש נועד לקלוע לטעמו של הלקוח האירופי. בחלק הקדמי ניתן לראות גריל חלת דבש ויחידות תאורה חדשות, גם מאחור הותקנו פנסים חדשים בעלי עיצוב אווירודינמי, כיתוב Corolla Cross בולט ויש גם חישוקי ''18 בעלי עיצוב חדש.

image

תא הנוסעים וסביבת הנהג עברו שדרוג עם ידית הילוכים חדשה וקונסולה מרכזית שהוגדלה ומאפשרת אחסון נוח יותר עם תא ייעודי לטלפון נייד ומחזיקי כוסות נוחים יותר. טעינה אלחוטית הפכה לחלק מהאבזור הסטנדרטי ומהירות הטעינה והקישוריות גדלה פי 1.5, גודלו של משך המולטימדיה המרכזי נותר ''10.5. עוד התווספו מערכת תאורת אווירה, חימום למושבים ולהגה בחלק מרמות הגימור וטויוטה מדווחת גם על שיפור ברמת בידוד הרעשים.

image

בתחום יחידות ההנעה לא חל שינוי והקרוס מוצע בגרסאות היברידיות 140 או 200 כ"ס. מערכת ההנעה הכפולה AWD-i כוללת כעת גם מצב "שלג". בארץ משווקות כיום רק גרסאות ה-140 כ"ס עם הנעה קדמית.

image

חידוש נוסף מגיע בדמות גרסת GR SPORT חדשה, לראשונה בדגם זה. הגרסה נבדלת משאר הגרסאות בעיצוב החיצוני עם חישוקי ''19 שחורים, גריל בעיצוב אגרסיבי יותר, גימור חיצוני שחור מבריק ואפשרות למרכב דו-גוני. בנוסף, ריפודי המושבים ב-GR הם ריפודי זמש סינטטי עם תפירה אדומה ולוגו GR בולט. דגם זה אמור להציע חוויית נהיגה ספורטיבית יותר עם מתלים מונמכים ב-10 מ"מ, כוונון שונה למערכת ההיגוי, מצב נהיגה Sport Mode ועוד.

image

הקורולה קרוס המחודש יוצע בשווקים אירופים כבר בקיץ הקרוב כאשר גרסת GR תגיע לקראת עונת הסתיו. עבור טויוטה בישראל זהו דגם חשוב במיוחד, רב המכר שלה בארץ מאז הפסקת ייבוא הקורולה מתורכיה, אבל מתיחת הפנים שלו היא כאמור קוסמטית בעיקרה וזהו דגם וותיק למדי, בעיקר אל מול התחרות ההולכת וגוברת ומבול רכבי הפנאי החדשים שמגיע לישראל. טויוטה קורולה קרוס המחודש אמרו להגיע לישראל במהלך הרבעון השלישי של השנה, כרגע לא ידוע אם גם בגרסת GR החדשה.

נגישות